back to top
2025. július 07. 23:00
Kezdőlap Blog Oldal 334

Megint összejöhet a Lorenzo-Rossi csata, csak ezúttal négy keréken

Jorge Lorenzo egy Lazarus nevű GT3-as szériákban induló csapatnál folytatja az autóversenyzői karrierjét, így könnyen megtörténhet, hogy újra szembekerül majd a pályán Valentino Rossival.

Hivatalosan is bejelentésre került, hogy Jorge Lorenzo az AMR Lazarus Corse kötelékében folytatja az autóversenyzői pályafutását. Lorenzo idén debütál majd a GT3-as kategóriában egy Aston Martin Vantage GTE volánja mögött. Az istálló a tavalyi évben lett a patinás angol gyártó ügyfele, így az autó még számukra is újdonságot fog jelenteni.

„A motorsport iránti rajongás mindig is az életem része volt, most éppen négy keréken. Találkoztam pár emberrel, akik lehetőséget kínáltak egy projekt közös kidolgozására – idézi Lorenzot a Motosan.es. – Szóval szeretném megköszönni a Lazarusnak és az Aston Martin Racingnek, hogy lehetőséget adtak nekem egy új kaland megkezdésére. Azt remélem, hogy a motorsportok világában található jelentőségteljes célok [elérése] felé vezet majd engem.”

Egyelőre nem nevezték meg, hogy melyik sorozatban láthatjuk majd Lorenzót, de az Eurosport szakértője szerint könnyen elképzelhető, hogy a GT World Challenge lesz a választott széria. Amennyiben ez valóban így történne, akkor a Palma de Mallorca szülötte újra összecsaphat régi ellenfelével, Valentino Rossival, ugyanis a Doktor idén az endurance-világbajnokság mellett a GTWC-ben is versenyez majd a WRT színeiben.

Főnöke szerint Rossi egy szinten van a világ legjobb autóversenyzőivel a kategóriájából

A két pilóta számtalan emlékezetes csatát vívott egymással a MotoGP-ben, közben pedig eléggé feszült volt a kapcsolatuk. 2008-ban, amikor mindketten a Yamaha versenyzői voltak, annyira rossz volt köztük a viszony, hogy egy fal épült a boksz két oldala közé, hogy még kommunikálniuk se kelljen egymással. Ma már azonban leginkább a tisztelet hangján beszélnek a másikról, és örömmel fogadják, ha összefutnak. Ettől függetlenül lehet abban bízni, hogy amennyiben újra összecsapnak a pályán, akkor megint parázs ütközeteket láthatunk majd.

Lorenzo 2019-ben vonult vissza a MotoGP-ből, majd nem sokkal később Rossihoz hasonlóan négy keréken tért vissza a versenyzés világába. 2022-ben állt először rajthoz az olasz Porsche Carrera-kupában, majd a Porsche Szuperkupában, amelyben aztán tavaly már egy teljes szezont teljesített. Ebben a sorozatban a legjobb eredményét a Red Bull Ringen érte el, ahol tizenötödikként fejezte be a versenyt.

Lorenzo felidézte a Rossi elleni hírhedt bajnoki döntőt, és elárulta, mire számít idén

A Lazarus egy nagy múltra visszatekintő csapat, 1997-ben alapították Olaszországban. Lorenzo új munkaadójának székhelye a Padova tartományban fekvő Caselle di Selvazzano Dentróban található. Az alakulat az elmúlt években leginkább GT3-as sorozatokban, az International GT Openben és a Blancpain GT Seriesben indult. Korábban viszont sokáig a formaautós szériákban vettek részt, többek között a mai Forma–2 elődjében, a GP2-ben képviseltették magukat (bár ott nem a Lazarus nevet használták). 

Figyelmeztetés Marc Márqueznek: nem mindenki ugyanúgy állt hozzá a legutóbbi teszthez?

0

Fonsi Nieto úgy véli, Marc Márquez harcban lesz a győzelmekért, ám azt nem gondolja, hogy le fogja tarolni a mezőnyt. A Pramac versenyzői teljesítményért felelős igazgatója kiemelte, hogy nem mindenki ugyanúgy állt hozzá a valenciai teszthez.

A szezon egyik, ha nem a legérdekesebb kérdése, hogy Marc Márquez mire fog menni a Gresini színeiben. A nyolcszoros világbajnok egy Ducatin fog ülni, ám nem az idei, hanem a tavalyi versenygépet kapja meg. Sokak szerint azonban így is harcban lesz a futamgyőzelmekért és akár a világbajnoki címért is.

Sőt, akad, aki azt gondolja, hogy a mezőny legjobb motorjával simán megver mindenkit. Ezt a hitet a tavaly év végi valenciai teszt is megerősíthette bennük, amelyet ugyan Márquez nem az élen, hanem negyedikként zárt, de figyelembe véve, hogy akkor ült először azon a motoron, ez is figyelemre méltó teljesítmény. Fonsi Nieto azonban egy fontos tényezőre hívta fel a figyelmet.

Hiába ő a favorit, Marc Márquez szerint hiba lenne a vb-címről beszélni

Száz százalékig biztos – válaszolta a Relevónak adott interjújában a Pramac versenyzői teljesítményért felelős igazgatója arra a kérdésre, hogy honfitársa visszatér-e az élmezőnybe. – Valenciában a teszt után megkérdezték tőlem, hogy »meglepődtél-e azon, amit Marc Márquez csinált?«. Nem. Pontosan azt tette, amire számítottam. Mondok még valamit. Marc száz százalékot nyújtott azon a tesztelésen, mindazok után, ami történt, a felgyülemlett dühvel. És elmondhatom, hogy a többiek közül sokan az órát nézték és az idő felől kérdezősködtek, mert egy teljes bajnokság után hétfőn [valójában kedden – a szerk.] motorra ülni, gyakorlatilag ugyanarra… Nem voltak maximálisan motiváltak.”

Anélkül, hogy elvitatnánk a spanyol szakember szavainak igazságtartalmát, a másik oldalról azt is hozzá kell tenni, hogy Márquez legjobb körében, amellyel 171 ezreddel maradt el az élen záró Maverick Viñalestől, egyértelműen maradt még idő. Nieto azonban meggyőződéssel állítja, hogy a Hondát elhagyó motorosnak nem lesz könnyű dolga.

Nem arról van szó, hogy Márquez most megérkezik, és mindenkit letarol – fogalmazott. – Küzdeni fog? Teljes mértékben. A rajongók megállítják az embert, és azt mondják, hogy »Marc a következő szezonban győzni fog«. »Nyugodj meg, a többiek is versenyeznek, és ők is gyorsan mennek.« Pecco [Bagnaiának] két világbajnoki címe van, és több olyan versenyző is van, aki rendelkezik vb-címmel. Vajon [Márquez] is ott lesz, hogy futamokat nyerjen? Persze, de nem arról van szó, hogy »Márquez megérkezik, és holnap győzni fog«.”

Márquez abból a szempontból mindenképpen hátrányban lehet, hogy egyéves motorral kell felvennie a küzdelmet olyan pilótákkal, mint Bagnaia vagy Jorge Martín, akik ráadásul évek óta a Ducatin ülnek. Éppen ezért Nieto úgy gondolja, hogy ha eddig is fel tudták venni a kesztyűt a legjobbak ellen, akkor a szezonkezdetre a 31. születésnapját már betöltő versenyző sem lesz akadály ebben.

Marc Márquez úgy tekint Bagnaiáékra, ahogyan korábban őt kezelték

Ő egy olyan srác, akinek nyolc világbajnoki címe van, és nyilvánvalóan ráerőlteti magát a több pilótára, pusztán az eredményei miatt, és azért, ahogyan elérte azokat – magyarázta. – Ő nem az a srác, akivel az ember szívesen harcol, mert nagyon ravasz, és nem adja fel. Azonban beszéltem erről a bokszban a csapattal: ha már a legjobbakkal küzdöttünk a bajnoki címért, akkor ezt Marc esetében is meg kell tennünk ugyanolyan körülmények között. Szerintem ez motiváció kell hogy legyen, nem pedig megszállottság. Végső soron az ember kinyit egy újságot, és Marc Márquezről van szó. Pont úgy, mint amikor Valentino Rossi volt ott. Viszont, ha valaki bajnok akar lenni, akkor annak a legjobbakkal kell megküzdenie.”

A Superenduro GP of Hungary pályája a világbajnokság sztárjainak is elnyerte a tetszését

0

Billy Bolt, Jonny Walker és Manuel Lettenbichler is izgatottan várja a február 3-án tartandó Superenduro GP of Hungary versenyt, amely a sportág hazai története során először az MVM Dome-ban várja a rekordszámú közönséget. A pályát idén is a hazai offroad motorozás legendája, ifj. Németh Kornél tervezte, és a sportág legkiválóbb versenyzői is elismerően fogadták a terveket. Jegyek még kaphatók a superenduro.hu oldalon és az Eventim hálózatában.

Látványos akcióra számíthat a közönség a 2024. február 3-án az MVM Dome-ban zajló Superenduro GP of Hungary alkalmával. A régió legnagyobb fedett rendezvénytermében föld, faanyag, kő, csövek, traktorgumik és idén először homok felhasználásával épülő pálya látványtervét a versenyt rendező TRP Hungary a héten hozta nyilvánosságra, és a tervek a sportág kiválóságainak elismerését is elnyerték.

Bemutatták a Superenduro GP of Hungary pályáját, egy teljesen új elemet is tartalmaz

„Az volt az első gondolatom a pályával kapcsolatban, hogy ez elég jó lesz! Letisztult, ami jó, de így is van elég akadály, a kanyarokban viszont nincs sok, ami mindig jó hír. Szerintem nem tesz jót a versenynek, amikor túl sok az akadály vagy minden kanyarban van valami. Úgyhogy összességében ez a pálya elég menő lett” – nyilatkozta a negyedik világbajnoki címére hajtó éllovas, Billy Bolt.  – Hallottam, hogy idén nagyobb sportcsarnokba megyünk. A budapesti már eddig is elég nagy volt, és megtöltötték a szurkolók, ezért biztos vagyok benne, hogy most is nagyszerű lesz.”

„Szép emlékeim vannak Magyarországról. Az elmúlt két évben győztem, a pálya is mindig jó, a közönség is remek, az emberek nagyon barátságosak. Mindig remekül érzem magam Magyarországon, most is izgatottan várom a versenyt. A célom nyilvánvalóan az, hogy megtartsam a vezetést a pontversenyben. A lábam megsérült és nem vagyok százszázalékos állapotban, nem is tudok úgy edzeni, ahogy normális esetben tenném, de közben jól érzem magam a motoron. Az előző két versenyt sikerült megnyerni, egyáltalán nem volt könnyű, de így is vezetek, és tervezem megtartani ezt a pozíciót.”

Liszka szerint jól sikerült a budapesti Superenduro-pálya, Zsigovits úgy véli, megvan az egyensúly

Bolt egyedülállóan könnyed és látványos motorozása az elmúlt években kiemelkedően sikeressé tette őt, már most a sportág történetének legnagyobb alakjai között emlegetik. A közönség így a korszak egyik, ha nem a legjobb versenyzőjét is láthatja Budapesten. Honfitársa, Jonny Walker azonban elhatározta, hogy megszorongatja a magyar versenyen.

„A tervek alapján tetszik a pálya, izgatottan várom, hogy motorozhassak rajta. Nincs sok akadály, négy különböző nyomvonal is van. Jól lehet majd rajta versenyezni, úgyhogy minden rendben lesz. A legfőbb célom nyilván a győzelem, és az, hogy a bajnoki cím lőtávolban maradjon. Három forduló van hátra, úgyhogy még bármi megtörténhet” – mondta Walker.

A hazai közönség idén egy nagy visszatérővel is találkozhat: ismét rajthoz áll a versenyen a 2016-os junior világbajnok, kétszeres hard enduro-világbajnok Manuel Lettenbichler, aki az elmúlt évek során komoly szakmai elismerést vívott ki, és a superenduro-világbajnokság Prestige kategóriájában is egyre versenyképesebb.

„Menő lett a pálya! Jó ritmusa lesz, jó a mátrix is, minden a helyén van. A rönköket kivenném a sziklás kanyarokból, de a többi elég komoly. Izgatottan térek vissza Budapestre, a superenduro junior világbajnokság idején versenyeztem ott, úgyhogy eltelt pár év, de várom a visszatérést” – mondta a barátságos német pilóta – A magyar szurkolók nagyon lelkesek, úgyhogy remek hangulat lesz, nagyszerű show-val.”

Utolérné a Superenduro-vb sztárjait Zsigovits Norbert és Szőke Márk világbajnok ellenfele

Elmaradhat a MotoGP argentin fordulója az új kormány megszorító politikája miatt

0

Az új argentin kormány által bevezetett megszorítások miatt elmaradhat a MotoGP termasi fordulója. Értesülések szerint több csapat is azzal számol, hogy idén nem kell elutazniuk a dél-amerikai országba.

Argentínában december 10-én lépett kormányra a Javier Milei által vezetett új kabinet, amely azonnal elkezdte megvalósítani az elnök által korábban meghirdetett radikális megszorító politikát. Ennek szélsőségességét jól példázza, hogy szinte a mandátumok első napján megfelezték a minisztériumok számát. 

Ennek a politikának eshet áldozatául az Argentin Nagydíj, amelyet az eredeti tervek szerint április 5-7. között tartanának meg. Ilyen megszorítások mellett nehezen lenne igazolható, hogy a kormányzat jelentős összeget költsön egy ilyen rendezvényre, viszont Santiago del Estero tartomány és a privát promóter mellett az ő támogatásuk is kulcsszerepet játszik az esemény megrendezésében. Az Autosport értesülései szerint több MotoGP-csapat is azzal számol, hogy nem kell elutazniuk Termas de Río Hondóba, bár hivatalosan még nem értesítette őket a forduló törléséről az IRTA, az istállókat tömörítő érdekvédelmi szervezet. 

Amennyiben valóban törölnék az argentin fordulót, akkor a MotoGP-mezőny a március harmadik hétvégéjén sorra kerülő portugál hétvége után egy háromhetes szünetre fog vonulni, amelyről április 12-én, az Amerikai Nagydíj pénteki napján térnek majd vissza.

Annak ellenére, hogy hivatalosan a Balaton Park Circuit van megnevezve erre a szezonra tartalékhelyszínként, nem valószínű, hogy Balatonfőkajár ugrana be Termas helyére. Ennek oka, hogy az áprilisi időpontig valószínűleg nem lehetne felkészíteni a pályát a királykategória fogadására, illetve a várható időjárás sem lenne kedvező. 

A MotoGP bejelentette, Magyarország akár már jövőre fogadhatja a mezőnyt

Azonban az újság által megkérdezett csapattagok közül többen is elmondták, nem lepődnének meg, ha a Kazah Nagydíjat a tavalyi törlés után idén sem rendeznék meg, ami pedig egy újabb lehetőséget jelentene a Balaton Park debütálására. Ezekkel a változtatásokkal könnyen elképzelhető, hogy a rekordhosszúságú, 22 futamot magába foglaló naptárt mégis rövidítenie kell majd a Dornának.

Az argentin motorsport-fanatikusok keserű éveken vannak túl. A MotoGP 2014-ben tért vissza az országba, azóta számos dolog nehezítette a versenyrendezők dolgát. 2020-ban és 2021-ben a koronavírus miatt nem látogatott el az országba a királykategória, 2021-ben pedig kigyulladtak a pálya épületei. Egy évvel később Termas azzal került be a hírekbe, hogy a felszerelések szállításában fellépő nehézségek miatt majdnem elmaradt a futam, végül csak a pénteki szabadedzéseket kellett törölni. 

A Superbike-világbajnokság 2020-as Argentin Fordulója szintén a pandémia miatt maradt el. Ráadásul a széria tavalyi szezonzáróját eredetileg a termasi pályán tartották volna, de végül politikai okok miatt Jerezben ünnepelhette meg második bajnoki címét Álvaro Bautista.

Politikai okokból nem az eredeti helyszínen rendezik a Superbike-vb szezonzáróját

Raúl Fernándezt nem érdekli, hogy csak egy rosszabb motort kap az Apriliától, mint Oliveira

0

A Trackhouse egyetlen gyári Apriliával vág neki az idei szezonnak, amelyet Miguel Oliveira fog megkapni. Raúl Fernández azonban nem foglalkozik ezzel, mivel tudja magáról, hogy nagyon jó tempóra képes.

Ahogyan már korábban beszámoltunk róla, magyar idő szerint szombat reggel hat órakor bemutatta motorjainak festését a Trackhouse. Az eseményen Massimo Rivola megerősítette korábbi kijelentését, miszerint csak egyetlen gyári motort tudnak adni az amerikai csapatnak, amelyen Miquel Oliveira fog ülni. Az Aprilia Racing vezérigazgatója részletesen kifejtette, miért nem képesek Raúl Fernándezt is ellátni a legkorszerűbb technológiával.

Valóra válhat az amerikai álom? – bemutatta motorjai festését a Trackhouse, a legújabb MotoGP-csapat

„Valójában ennek a csapatnak 2025-ig nem szabadott volna felállnia a rajtrácsra. Aztán hirtelen felgyorsultak az események, nekünk pedig erre kellett reagálnunk. A beszállítóink miatt nem tudtunk [még egy gyári motort kiállítani], egyszerűen nem volt elég alkatrészünk – idézi Rivolát a SPEEDWEEK.com. – Ezért is könyörögtünk a pilótáknak az előző teszt alatt, hogy »ne essetek el«. Annak örülünk, hogy legalább Miguel megkapja a 2024-es motort. A célunk azonban természetesen az, hogy a jövőben négy egyforma motor álljon a bokszban. Ennek segítségével jobb teljesítményre lehetünk képesek, ahogyan ezt a versenytársainknál mindenki láthatta.”

„Viszont a szezon elején talán könnyebb lesz a régi motorral dolgozni, sőt talán még az lesz a gyorsabb. Két lehetséges időpontja van annak, hogy mikor tud Raúl is a 2024-es motorra váltani, majd leülünk a csapattal és átbeszéljük a dolgot. Azonban ki tudja, talán Raúl beleszeret a 2023-as gépbe. Mindenesetre, amint lehetőség adódik rá, szeretnénk vele is váltani.”

Az Aprilia beszállítóinak köszönhetően Fernández csak csapattársánál később kapja meg a gyári motort, ő azonban nem foglalkozik ezzel a kérdéssel. „Egyelőre nem sokat tudok erről mondani, nem igazán érdekel, hogy a 2023-as motorral fogok kezdeni. Az előző évben jó teljesítményt tudtam nyújtani azzal a géppel, mindig értékes visszajelzéseket adott, különösen az eleje abban a pillanatban, amikor elengedtem a féket. Pontosan ez az, amire szükségem van az én vezetési stílusommal.”

A tavalyi Francia Nagydíj előtt Fernández kés alá feküdt, mivel előtte többször is problémája volt az alkarjával. A spanyol motoros elmondása alapján nagyon jól sikerült ez a beavatkozás. „Kívülről nézve úgy tűnhet, hogy az utolsó három verseny sikerült kiemelkedően jól, pedig valójában a szezon közepétől kezdett el felfelé ívelni a formám, miután felépültem a műtétemből. Sokszor nem lehet látni az igazi teljesítményt, csak az eredményeket. Aztán a valenciai teszten az egész nap a legjobb ötben voltam. Tudom, hogy amikor jól érzem magam, akkor gyors tudok lenni. Az önbizalom mindennek az alapja.”

Viñales szerint a valenciai teszten végre megértették az Aprilia titkát

Fernándezt arról is megkérdezték, hogy mit lehet tőle várni az idei szezonban. „Helytelen hozzáállás lenne, ha konkrét célokat tűznék ki magamnak helyezések formájában, a MotoGP nem így működik. Először meg kell találnod a ritmust, illetve eggyé kell válnod az új motorral. A helyezések aztán majd jönnek maguktól.”

Oliveira örül neki, hogy a legkorszerűbb Apriliával vághat neki a szezonnak, viszont azt is tudja, hogy még sokat kell dolgoznia ezzel a konstrukcióval. „Izgatott vagyok, nagyon várom az új motort. Azt viszont nem hiszem, hogy a 2024-es motor előnyt jelentene a kezdéshez. Első körben úgyis meg kell ismerned a motort, meg kell találnod az alapvető beállításokat. Hosszú távon kifizetődik ez a munka.”

„A csapat többé-kevésbé ugyanaz, mint tavaly, de a hozzáállás jó irányba változott, nagyon teljesítményorientált lett. A központunk a noalei gyár lesz, olyan közel akarunk lenni a gyártóhoz, amennyire csak lehetséges. A régi csapat bukása mindenkit meglepett, köztük minket, pilótákat is. Viszont az összes csapattag rendkívül profi módon viselkedett, és ezért nagyon simán lezajlott az átmenet.”

Tovább gyűrűzik a botrány a MotoGP-ből kidobott csapatnál, egymásra mutogatnak a tulajdonosok

Razgatlıoğlu és Redding összeszólalkozott a jerezi teszt után, egy előzés volt a kiváltó ok

A Superbike-világbajnokság képnapos jerezi tesztje után Toprak Razgatlıoğlu és Scott Redding üzengetett egymásnak a médián keresztül. Ennek az volt a kiváltó oka, hogy Redding a török pilóta szerint feleslegesen elkezdte „támadni” Razgatlıoğlu csapattársát.

Kétnapos tesztet tartottak a Superbike-világbajnokság mezőnyének Jerezben. Több szempontból is érdekesen alakult a gyakorlás, az eredmény mellett Toprak Razgatlıoğlu és Scott Redding nyilvános vitája is felkavarta a port. A konfliktus úgy indult, hogy a csütörtöki etap után Razgatlıoğlu kritizálni kezdte Redding manővereit, ugyanis Gloucester szülötte szerinte ok nélkül megtámadta csapattársát, Michael van der Markot.

Meglepő eredmény a Superbike-vb jerezi tesztjén, a küszködő Bautista újonc csapattársa zárt az élen

„Én Michaelnek akartam referenciaként szolgálni, hogy segítsem egy kicsit. Aztán Scott harcolni kezdett vele mögöttem, ami nem volt szép tőle, hiszen ez csak egy teszt volt – mondta Razgatlıoğlu a SPEEDWEEK.com-nak. – Scott úgy támadta Michaelt mintha éppen versenyeztek volna. Mi mind BMW-pilóták vagyunk, miért nem maradt mögöttünk? Azt meg tudom érteni, hogy miért követett minket, de az előzési manőver teljesen felesleges volt.”

Redding azonban úgy látja, hogy nem történt semmi, amiért számon lehetne őt kérni. „Nem akarok úgy vezetni, mint egy idióta, én a leggyorsabb srác mögött akarok menni, ahogyan ezt tavaly is tettem itt az időmérőn. A lehető legjobban ki akartam aknázni a lehetőségeimet. Viszont nem vártam rájuk, csak úgy alakult, hogy éppen mögéjük jöttem ki a bokszból, szóval akkor abból a helyzetből hoztam ki a lehető legtöbbet. Toprak egyáltalán nem volt érintett ebben, nem is vehette észre, mivel eléggé elől volt. Egyszer sem előztem meg őt, csak van der Markot. Ez egy szabad pálya, mindenki azt csinál, amit csak akar.”

Az eset értelmezésekor nem lehet elmenni amellett, hogy a BMW-hez most csatlakozó Razgatlıoğlu kiszorította a gyári csapatból Reddinget, aki így idén a Bonobo Action nevű szatellitistálló színei fogja képviselni. Az angol versenyző korábban maga is elismerte, hogy megváltozott a szerepe, hiszen 2022-ben még ő érkezett megmentőként a müncheniekhez, most viszont legfeljebb a másodhegedűs szerepét tudja majd betölteni. Ez biztosan nyomot hagyott a 31 éves motoroson, ami nemrégiben adott nyilatkozatain is meglátszik.

Redding nem tartja jobbnak Razgatlıoğlut magánál

A konfliktustól eltekintve a BMW elégedetten zárhatta a tesztet, hiszen az összes versenyzőjük gyors tudott lenni a motorral. Razgatlıoğlu mindkét nap a negyedik, Redding csütörtökön a harmadik helyen zárt, illetve van der Mark és Garrett Gerloff tempója is biztató volt. A török pilóta utólag elmondta, még nem érzi tökéletesen magát a M1000RR-ren, de összességében nagyon elégedett, valamint arra is kitért, hogy melyik területen kell még fejlődniük.

„Csak az elektronikát kell még egy kicsit hozzáigazítanunk [a vezetési stílusomhoz]. Jelenleg azon dolgozunk, hogy megtaláljuk a legjobb beállításokat a fékezéshez. Az már most jó, hogy maximális dőlésszögben is tudok fékezni – idézi Razgatlıoğlut a SPEEDWEEK.com. – Mindenki azt mondja, hogy ennek a motornak nincs meg a potenciálja a legjobb három hely elérésére. Ha ez így lenne, akkor nem tudnánk 1:39 alatti köröket futni vele itt, Jerezben. Én pedig könnyedén futottam 1:38-as kört ezzel a motorral, ami elég jó. Boldog vagyok, mivel még nem érzem magamat százszázalékosnak ezzel a géppel, viszont még mindig van időnk a fejlődésre.”

A Redding által eddig alábecsült Razgatlıoğlu lehet a megoldás a BMW legnagyobb problémájára

Rossi ismét történelmet írna, csapattulajdonosként is vb-t akar nyerni a MotoGP-ben

0

Valentino Rossi méltatta a VR46 idei motorfestését, majd megfogalmazta a 2024-es célokat. A kilencszeres világbajnok csapattulajdonos bízik benne, hogy Marco Bezzecchivel harcolhatnak a vb-címért.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a VR46 szerdán bemutatta idei motorfestését, amely jelentősen megváltozott a tavalyihoz képest. Mindez az új névadó szponzor, a Pertamina Enduro érkezésének köszönhető, amely a csapatot tavalyig hasonló módon támogató Mooney-t váltotta fel. Emellett a versenyzők ruházata is átalakult.

Új színeket kapott Rossiék motorja, íme a VR46 festése

A sárga megmaradt alapszínként, ám ezúttal fluoreszkáló árnyalatot kapott. A feketét és a narancssárgát pedig felváltotta a fehér és kisebb mértékben a piros, vagyis az új főszponzor színei. A festés Aldo Drudi tervei alapján készült, aki korábban a csapatot birtokló Valentino Rossi sisakfestéseit is megálmodta. A kilencszeres világbajnok a mostani munkájával is elégedett.

Jelentősen megváltozott a VR46 külseje (galéria)

Nagyon elégedett vagyok a motorral, mert gyönyörű – nyilatkozta a riccionei leleplezés után az olasz Sky-nak, majd hozzátette, szerinte ezt a motort mindig könnyen be lehet majd azonosítani, bárhol is legyen a mezőnyben. – Aldóval együtt jó munkát végeztünk, és a motorok szépek. Ráadásul a teljes rajtrács közepén is jól felismerhetőek.”

Persze a VR46-nak nem az a célja, hogy a mezőny sűrűjében versenyezzenek. Az olasz istálló tavaly harmadik lett a csapat-világbajnokság tabelláján, Marco Bezzecchi pedig ugyanezt a pozíciót szerezte meg egyéniben. Rossi bízik benne, hogy honfitársa révén idén még ennél is magasabb célokért küzdhetnek, és azok után, hogy a Moto2-ben már 2020-ban felértek a csúcsra, a királykategóriában is megteszik ugyanezt.

Bezzecchi nem fél a többi gyártó fejlődésétől, de egyelőre nem tudja, mire lehet képes idén

A csapat számára fantasztikus 2023-as éven vagyunk túl, mert mindig nagyon versenyképesek tudtunk lenni – fogalmazott. – Fantasztikus pilótafelállással rendelkezünk. Bezzecchi nagyszerű volt, és úgy döntött, hogy velünk marad. Szeretnénk megpróbálni vele futamokat nyerni, és remélhetőleg versenyben lenni a világbajnoki címért.”

Rossi a másik pilótájáról, a Luca Marini helyére érkező Fabio Di Giannantonióról is szót ejtett, aki a 2023-as idény hajrájában remek eredményeket szállított. Meg kell próbálnunk megoldani, hogy komfortosan érezze magát, hogy olyan erős legyen, mint a tavalyi év végén, mert hihetetlenül jól zárta a szezont – jelentette ki, majd visszatért Bezzecchire. – Sok célunk van, szóval majd meglátjuk, de remélem, hogy Bez a világbajnoki címért harcolhat.”

Di Giannantonio nem Marc Márqueznek akar bizonyítani, inkább a bajnoki cím motiválja

Valóra válhat az amerikai álom? – bemutatta motorjai festését a Trackhouse, a legújabb MotoGP-csapat

0

A MotoGP csapatai közül negyedikként a Trackhouse is bemutatta motorjai festését. Az amerikai istálló idén teljesíti majd első szezonját a királykategóriában, így sokan kíváncsian várták, milyen arculattal rukkolnak elő.

Bemutatta motorjai festését a Trackhouse, az erre szolgáló eseményre Los Angelesben, helyi idő szerint január 26-án 21 órakkor került sor. A MotoGP legújabb csapatának Apriliái az Amerikai Egyesült Államok zászlajának, a  „csillagos-sávos lobogónak” a színeit fogják magukon viselni.

A bemutatón a csapat egyik tulajdonosa, Justin Marks elmondta, hogy egyelőre nem lesz névadó szponzoruk, tehát lényegében teljesen ők maguk dönthettek az istálló arculatáról. A Trackhouse a MotoGP-be való beszállásuk bejelentésekor egy a most leleplezetthez hasonló festésű motort állított ki.

A decemberi bemutatkozáskor azonban még az volt a közvélekedés, hogy azzal csak a királykategória utolsó amerikai világbajnoka, Nicky Hayden előtt akarnak tisztelegni. A helyi legendákat egyébként most sem felejtették el, hiszen a rendezvényükön ott volt Kevin Schwantz, Wayne Rainey és John Kocinski is.

Több emlékezetes dolog is történt a MotoGP tavalyi szezonjának utolsó fordulójában. A világbajnoki címért folytatott küzdelmet végleg lezáró főfutam után derült ki, hogy az RNF nem kapott rajtengedélyt a 2024-es idényre. A csapat „kitiltása” nagy port kavart, a román főszponzor és a maláj csapatfőnök a nyilvánosság előtt okolták a másikat – előbbi a Dornát is – az istálló földbeállásáért. 

Tovább gyűrűzik a botrány a MotoGP-ből kidobott csapatnál, egymásra mutogatnak a tulajdonosok

Még nagyban zajlott ez a vita, amikor megjelentek arról az első hírek, hogy a Trackhouse nevű NASCAR-csapat veheti át az RNF helyét, majd december 5-én az ezeket megerősítő hivatalos bejelentés is megtörtént. Az istálló 2021-ben debütált az amerikai sorozatban, amelyben azóta öt futamgyőzelmet szereztek. Az alakulat tulajdonosai tehát Marks, egy korábbi autóversenyző, valamint Armando Christian Pérez, aki Pitbull művésznéven világszerte ismert rapper.

Pitbull NASCAR-csapata veheti át a kitiltott RNF helyét a következő MotoGP-szezonban

A Trackhouse megjelenése sok szempontból nem jelent radikális változást, hiszen a pilótáktól kezdve a csappatagokon keresztül egészen a motorbeszállítóig minden marad a régiben, bár a vezetőség természetesen cserélődött. Ráadásul az istálló nem csak a MotoGP-ben, hanem a MotoE-ben is átveszi az RNF helyét. Az irányítás sem kerül teljesen a tengerentúlra, a versenyzéshez kapcsolódó ügyeket az Aprilia központjából, az olaszországi Noaléből fogják intézni. Marksék nashville-i főhadiszállásán pedig az üzleti és stratégiai döntések születnek majd.

A Trackhouse szorosabbra fűzi a viszonyt az Apriliával, mint amilyen a gyártó és az RNF között volt. Ennek első lépéseként gyári motorokat kapnak a noaleiektől, amiből az egyik már a teszteken is rendelkezésükre állt, a másik viszont csak a Katari Nagydíjon kerül hozzájuk. A szorosabb együttműködésre azért van szükségük, mert „nem csak egy ügyfél”, hanem egy bajnoki címért harcoló istálló szeretnének lenni.

Nagy tervekkel, de csak egy gyári motorral vág neki a Trackhouse a 2024-es MotoGP-szezonnak

A csapat a pilótákat is átveszi az RNF-től, így idén Miguel Oliveirával és Raúl Fernándezzel vágnak neki az első szezonjuknak. Mindkét versenyzőnek az Apriliával volt aláírt szerződése, így jogilag sem jelentett nehézséget házon belül tartani őket, ráadásul a 2023-as mindkettőjüknek csak az első éve volt a maláj csapatnál.

Tavaly a rutinosabb pilóta, Oliveira mutatott jobban kettejük közül, aki három főfutamon is a legjobb ötben végzett, legelőkelőbb helyezését Silverstone-ban szerezte, ahol negyedik lett. Viszont a portugál versenyző csak az idény első felében tudott az élmezőny közelébe érni, a másodikban folyamatosan romlott a teljesítménye. A Thai és a Maláj Nagydíjon is kiesett, a katari sprinten pedig egy elég nagy balesetet okozott, ami miatt megbüntették, ráadásul súlyosan megsérült, így kihagyta az utolsó fordulót.

A harmadik MotoGP-szezonjára készülő Fernández pont ellentétes utat járt be. Az év első felében nem jöttek neki az eredmények, viszont a másodikban már oda-oda ért az élmezőny közelébe. Négy vasárnap sikerült a legjobb tízben végeznie, a legtöbb pontját pedig az utolsó fordulóban szerezte, amikor is ötödik lett a főfutamon. A Valenciai Nagydíjat követően a helyben megrendezett teszten is megmutatta, hogy nagyszerű tempót képes motorozni, hiszen ő bizonyult az ötödik leggyorsabbnak.

Az Aprilia elsőségével búcsúzott az idei évre a MotoGP, Marc Márquez erősen kezdett a Ducatival

Nehéz megjósolni, hogy mire lehet képes idén ez a két pilóta, hiszen sok dolog megváltozik körülöttük, kezdve azzal, hogy gyári motoron fognak ülni. Így hasonlóan bonyolult feladat az istálló reálisan kitűzhető céljairól és elérhető eredményeiről véleményt alkotni. Tavaly a nyolcadik helyen végeztek a csapatok összevetésében (megelőzték a Repsol Hondát), 2024-ben innen akár fel-, akár lefelé is vezethet az útjuk. Az Aprilia az eddigi tapasztalatok – mint a valenciai teszt, amelyen a gyári alakulatot képviselő Maverick Viñales volt a leggyorsabb – alapján még versenyképesebbnek mutatkozik, mint eddig, és a koncessziók is segíteni fogják őket valamelyest. Azonban pont az engedmények miatt könnyedén megtörténhet, hogy még sűrűbbé válik a középmezőny, ami megnehezítheti a Trackhouse dolgát. 

Nem elégedett az új engedményekkel az Aprilia vezére

Az Amerikai Egyesült Államok fényes múlttal rendelkezik a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, amit jól mutat, hogy összesen tizenöt egyéni királykategóriás bajnoki címet gyűjtöttek az országban született pilóták. Viszont az elmúlt évek nem a diadalokról szóltak, de a Trackhouse, amely a Team Roberts 2007-es kiszállása óta az első amerikai csapat a MotoGP-ben, változtatni szeretne ezen. Marks például elárulta, feltett szándékuk, hogy egyszer egy „hazai” versenyző is képviselje majd a színeiket. 

A Trackhouse hosszú idő után repítheti vissza Amerikát a motorversenyzés legmagasabb szintjére

Minden, amit tudni akartál a Superenduro GP of Hungary-ről (videó)

0

Január 3-án, az MVM Dome-ban fog sor kerülni az idei Superenduro GP of Hungary-re. Ezen a héten már a rangos esemény pályáját is bemutatták, amelyet ebben a cikkünkben tekinthetnek meg, a helyszínről és a rendezvényről még több információt pedig ezen a honlapon találhatnak. Azoknak az olvasóinknak, akik további érdekességekre kíváncsiak, a HUMDA podcast legújabb adását ajánljuk a figyelmébe. Ebben az epizódban Liszka Roland, a világbajnokság Junior kategóriájának harmadik helyén álló fiatal tehetség, illetve Őry Kornél, a szervezőbizottság elnöke voltak Lázár László vendégei.

A Honda idei motorja maradásra bírhatta volna Marc Márquezt? – a csapatból többen is így gondolják

0

Amennyiben a Honda előbb elkészül azokkal a fejlesztésekkel, amelyeket a valenciai teszten láthatott a nagyközönség, akkor maradásra bírhatták volna Marc Márquezt – állítja több forrás a csapat közeléből.

Marc Márquez tizenegy év után távozott a Hondától, idén pedig a Gresini színeit fogja képviselni. Azonban Márquez minden bizonnyal nem igazolt volna el, ha a japán gyártó már a szeptember 11-én megrendezett misanói tesztre el tudja vinni az RC213V azon változatát, amelyet Joan Mir és Luca Marini Valenciában próbálhatott ki – ezt a Repsol egyik alkalmazottja állította az El Periódicónak. „Valószínűleg meg tudtuk volna tartani Márquezt, illetve kétségtelenül bepótolhattuk volna az elvesztegetett időt” – nyilatkozta egy másik csapattag, aki szintén a neve elhallgatását kérte.

Marc Márquez üzenete a Hondának: Jó végsebesség nélkül nem lehet a bajnoki címért harcolni

A tavalyi San Marinó-i Nagydíj után a MotoGP-mezőny jelentős része Misanóban tesztelt. A Honda ekkor akart egy nagyot dobni, hogy minél jobb esélyük legyen Márquez megtartására, de a fejlesztéseik még nem voltak eléggé kiforrottak. Ennek következtében a nyolcszoros világbajnok csak a tizennegyedik, csapattársa, Mir pedig az utolsó, tizenhatodik helyen végzett a szeptemberi gyakorláson, majd mindketten hangot adtak az elégedetlenségüknek. A cerverai pilóta végül nem sokkal ezután, októberben hozta meg hivatalosan a döntését a Gresinihez való eligazolásról.

A szezonzáró után sorra kerülő valenciai teszten viszont már egy másik Hondát láthattak a nézők, amelyről Mir is pozitívan nyilatkozott. Egy csapattag szerint a 2024-es motorjuk „teljesen új: alacsonyabb, új motorblokk van benne, más a felfüggesztés, az aerodinamika, szóval teljesen új”. A legfontosabb változás viszont az RC213V súlyát érintette, amelyet radikálisan sikerült csökkenteni. „Két hónap alatt nyolc kilogrammal könnyíteni egy MotoGP-gépen az hatalmas feladat, higgyétek el nekem” – tette hozzá egy másik ott dolgozó szakember. Ráadásul arra is fény derült, hogy ezek a módosítások kedveztek volna Márqueznek, korábban ő maga is ilyeneket kért a vezetőségtől.

„Marc az elmúlt két évben azt kérte tőlük, hogy rövidítsék le a motort, de mindenekelőtt karcsúsítsák, legyen kisebb a súlya, viszont ők sohasem hallgattak rá. Aztán két hónap alatt terveztek és építettek egy új motort, ha azt tesztelhette volna Misanóban, az talán kétségeket ébresztett volna benne. Ha így történik, akkor lehet, hogy még mindig nálunk menne a történelem legjobb pilótája.”

Látszik a fény az alagút végén? – hosszú idő után először működnek a Honda fejlesztései

Egy másik, a Hondát azóta elhagyó szakember külön kiemelte, hogy szerinte ezek az eredmények hozzáállásbeli problémákra is rávilágítanak. „Ha képes vagy arra, hogy csupán két hónap alatt nyolc kilóval könnyítsd a motorod, akkor képes vagy egy győztes gép építésére, csak rá kell szánnod magad. Ha nem is csinálsz semmi mást a motorral, ellentétben velük, csak nyolc kilóval könnyítesz egy MotoGP-gépen, az így is jobban fog menni, jobban és gyorsabban fog kigyorsítani, több ereje lesz, kevésbé hirtelen lesz vele a fékezés, jobban oldalra lehet vele dőlni, illetve még sok más dolog. Összeségében sokkal egyszerűbben vezethetővé válik így a motor, bármilyen is a pilóta stílusa.”