2024. április 26. 16:34
Kezdőlap Blog

Bagnaia körrekorddal zárta az élen a jerezi hétvége első napját, Acosta az egyedüli továbbjutó KTM-es

0

Francesco Bagnaia zárta az élen a Spanyol Nagydíj edzését a MotoGP-ben, megelőzve Maverick Viñalest és Marc Márquezt. A hét Ducati mellett a két gyári Aprilia ment tovább, a KTM-et pedig csak Pedro Acosta képviseli.

A MotoGP edzésével zárult a Spanyol Nagydíj pénteki napja a gyorsaságimotoros-világbajnokságon. Szokás szerint ez az etap döntötte el, hogy a szombati időmérőt melyik tíz versenyző kezdheti meg a Q2-ben. A tréning elején a levegő hőmérséklete 19, míg az aszfalté 35 fokos volt.

A két Márquez kezdte a legjobban a jerezi hétvégét, Pedrosa volt a leggyorsabb KTM-es a nyitányon

Az elején a lágyon kezdő Pedrosa kivételével mindenki közepes első gumit tett fel, míg hátra a legtöbben szintén közepeset, de néhányan lágyat. Az első köridőt Maverick Viñales teljesítette, a gyári Aprilia versenyzője 1:38.469-cel kezdett. Az első próbálkozások végén Jorge Martín állt az élen 1:37.811-gyel, 47 századdal megelőzve Brad Bindert.

A Pramac pilótáját ideiglenesen letaszították az élről, de aztán 1:37.238-cal visszavette a vezetést, 288 ezreddel felülmúlva a dél-afrikai versenyzőt, és további 37-tel Marc Márquezt. Martín ezután nem tudott javítani, így visszaesett a harmadik helyre, 484 ezreddel lemaradva az élre álló Bindertől. Közéjük Álex Márquez ékelődött be, aki 398 ezreddel volt lassabb a gyári KTM motorosánál.

Az első bukást Marco Bezzecchi mutatta be, majd Raúl Fernández is elesett, ráadásul az ő motorja igencsak megsérült. Nem sokkal később Viñales került a földre, miután az 1-es kanyarban elcsúszott. Mindeközben Franco Morbidelli megelőzte csapattársát, és 425 ezredes hátránnyal feljött a harmadik pozícióba.

Bő 10 perc elteltével Pedro Acosta és Marc Márquez is javított: előbbi 346, utóbbi 353 ezreddel maradt el Bindertől, így a második, illetve a harmadik pozícióba jöttek fel. Néhány perccel később aztán Martín is gyorsult, és átvette a második helyet honfitársától, de még neki is 273 volt a hátránya. Aleix Espargaró szintén közel került Acostához de végül 2 ezreddel kikapott tőle.

25 perc elteltével Fabio Quartararo bukott, nem sokkal később pedig Álex Márquez esett el a 13-as kanyarban. Féltáv után Pedrosa volt az újabb áldozat, akinek a motorja a 2-es kanyarban nagy erővel csapódott az airfence-nek, majd Miguel Oliveira veszítette el a motorját a 13-asban. Időközben Fabio Di Giannantonio letaszította Martínt a második helyről, de 195 ezreddel ő is lassabb volt Bindernél.

Bő 20 perccel a leintés előtt aztán dél-afrikai versenyző lekerült az eredményjelző tetejéről, Viñales ugyanis két lággyal 312 ezreddel felülmúlta ellenfelét. Néhány perc múlva Espargaró, majd Morbidelli és Di Giannantonio is megelőzte Bindert: hármuk közül az idősebbik olasz motoros olt a leggyorsabb, 229 ezreddel lemaradva Viñales mögött, és csak 8-cal felülmúlva honfitársát. A következő körében viszont a VR46 pilótája tovább gyorsult, és 154 ezredre csökkentette hátrányát, a szintén javító Binder pedig 8 ezreddel kapott ki tőle.

Már az edzés utolsó negyedében járva Martín 47 ezreddel megelőzte honfitársát, így átvette a vezetést. Enea Bastianini aztán feljött a második pozícióba, de nem sokkal később Viñales visszaállt az élre, 31 századdal megelőzve a Pramac pilótáját, és megdöntve Francesco Bagnaia körrekordját. Marc Márquez körét elvették, ugyanis Jack Miller időközben bukott, és sárga zászló volt érvényben.

A következő körben a címvédőnek és az idősebbik Márqueznek is jobb volt a részideje, de végül előbbi csak a második, utóbbi a hetedik helyre tudott feljönni, közvetlenül a szintén javító öccse mögé. Bezzecchi szintén komoly mértékben javított, és 1:36.420-szas körével felugrott a harmadik pozícióba.

A véghajrára mindenki közepes első és lágy hátsó abroncsot választott. Az első javítás Espargarótól érkezett, de csak a tizedik helyre jött fel, kiütve ezzel Morbidellit a továbbjutók közül. Binder remek körön volt, ám a 7-es kanyarban túlságosan is erőltette, és elesett, amivel megpecsételte saját sorsát.

Kevesebb mint 1 perccel a vége előtt Bagnaia 1:36.025-tel átvette a vezetést, míg Marc Márquez 143 ezredes lemaradással feljött a harmadik helyre. Acosta a hatodik pozícióba ugrott fel, közvetlenül a tovább javító Espargaró elé. Ezzel ki is alakult a végeredmény: Bagnaia zárt az élen, 1 tizeddel megelőzve Viñalest, mögöttük pedig Marc Márquez, Bezzecchi, Martín, Acosta, Espargaró, Bastianini, Di Giannantonio és Álex Márquez lett a továbbjutók sorrendje. Pedrosa végül a tizennegyedik pozícióban végzett.

A MotoGP jerezi edzésének végeredménye

Újabb fordulat a Yamaha szatellitcsapatának ügyében, ami gyári üléshez juttathatja Marc Márquezt

0

Sajtóértesülések szerint mégsem a Pramac lesz a Yamaha új szatellitcsapata, hanem a Gresini. Ennek folyományaként pedig Marc Márquez a Ducati első számú ügyfeléhez igazolhat, és így gyári motort kaphat.

Továbbra is a Yamaha esetleges szatellitcsapata az egyik központi téma a MotoGP-ben. Az elmúlt időszakban három istálló is szóba került mint potenciális célpont, ám eddig pusztán különböző híresztelésekből lehetett tájékozódni. Hivatalos bejelentés most sincs, de Lin Jarvis szavai alapján alighanem megszületett a döntés.

A csapat nevét nem árulhatom el, de biztos lehet benne, a cél, hogy a Yamahának négy versenyzője legyen, teljesülni fog” – nyilatkozta a hangvillások év végén leköszönő ügyvezető igazgatója a Corriere dello Sportnak. Ezzel pedig egyértelműen arra utalt, hogy sikerült megállapodniuk egy olyan istállóval, amely jelenleg még más motorokat használ.

Az utóbbi hetek hírei alapján az aligha meglepő, hogy a Ducati egyik ügyfeléről van szó. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, korábbi sajtóértesülések szerint a japán gyártó a Pramackal folytatott előrehaladott tárgyalásokat, ám úgy tűnik, újabb fordulat jött az ügyben. Az mindenesetre tény, hogy Gino Borsoi csapatmenedzser kategorikusan cáfolta a pletykát.

Érik a szenzáció: egy értesülés szerint a Pramac „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával

A Pramac a Yamahára váltana? – idézi az AS az olasz szakembert. – Ki terjesztett ilyen pletykákat? Beszélni és írni egy dolog, de a tények mások. Magyarázza el nekem, mi értelme lenne annak, hogy gyártót váltsunk. Gyári Ducatink van. A Ducatival kialakított kapcsolat túlmutat a puszta gazdasági érdekeken. Ez egy tiszta és konstruktív együttműködés. Ezért bizonyos pletykákat visszautasítok.”

Borsoi mellett Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója is tagadta, hogy váltanának. Maradt tehát a Gresini, és a spanyol portál azt írja, hogy a paddockban „kezdik biztosra venni”, hogy valóban a Ducati harmadik számú ügyfele lesz a befutó. Korábban mi is írtunk arról, hogy bár ők 2025-ig kötöttek szerződést a bolognaiakkal, de a megállapodás tartalmaz egy kilépési záradékot: amennyiben az új márka egy bizonyos összeget letesz az asztalra, szabadon vihetik az olasz alakulatot.

A VR46 és a Pramac után újabb istálló merült fel a Yamaha lehetséges szatellitcsapataként

Persze felmerül a kérdés, hogy mi lesz így a pilótákkal. Marc Márquezről több szempontból is elképzelhetetlen lenne, hogy Yamahára váltana, ez esetben viszont távoznia kellene jelenlegi istállójától. Hogy mi lehet a következő állomáshelye, arra talán Borsoi reakciójából lehet következtetni: az 50 éves exversenyző „huncutul mosolygott”, amikor felvetették neki, hogy a Gresini váltásával a nyolcszoros világbajnok közelebb kerülhet a Pramachoz.

Marc Márquez elhagyhatja a Gresinit? – szerinte „minden ajtó nyitva áll” előtte

A jelenleg 31 éves motoros ezzel gyári Desmosedicit kapna, csapattársa pedig vélhetően Fermín Aldeguer lenne, akit nem titkoltan szintén a Pramachoz akarnak betenni a Ducatin belül. Kérdés, mi lesz így Álex Márquezzel, hiszen lehetséges, hogy a Gresini váltása esetén neki is távoznia kell: a Yamaha 2019-ben megvétózta, hogy az az évi Moto2-es világbajnok a következő idényben felüljön az akkori szatellitcsapatuk, a Petronas SRT motorjára, mondván, Valentino Rossi és Marc Márquez 2015-ös botránya után még utóbbi öccsét sem akarták látni a versenygépükön.

Álex Márquezen csattant az ostor: a Yamaha a sepangi botrány miatt megvétózta a leigazolását

Bastianinit kevésbé zavarja az a jelenség, amely Bagnaia és Martín életét is megkeserítette

0

Jorge Martín és Francesco Bagnaia is arra panaszkodott, hogy a motoron tapasztalható vibráció rendkívül kiszámíthatatlan. Enea Bastianinit kevésbé zavarja a jelenség, és úgy véli, ez részben a vezetési stíluson múlik.

Jorge Martín remekül kezdte a MotoGP idei szezonját: az első három forduló hat versenyéből ötöt dobogós helyen zárt, köztük egy-egy sprint- és főfutamgyőzelemmel, és a legutóbbi, Amerikai Nagydíjon is negyedikként intették le. Ennek következtében 21 pontos előnnyel vezeti a tabellát, ám ez nem jelenti azt, hogy minden ideális számára.

Az idei Ducatin ugyanis előjött egy különös jelenség, amely leginkább pattogásra vagy vibrációra hasonlít, ráadásul mindez kanyarodás közben történik. Az előszezoni tesztek során úgy tűnt, hogy Martín szenved a legjobban a jelenség miatt. Az elmúlt időszakban viszont sikerült jelentősen előrelépniük ezen a területen.

Martín egy korábbi problémával szembesült ismét az austini sprinten

„Ez igazán kiszámíthatatlan, mert a helyzettől függ – nyilatkozta a csütörtöki sajtónapon. – Néhány futamon van, néhányon pedig nincs. Megjelenik, majd eltűnik. Elég nehéz megértenünk, de úgy néz ki, hogy Austinban szombatról vasárnapra találtunk valamit. Szerintem jobb lesz, de ha nem, akkor megpróbálok így versenyezni és a lehető legjobb eredményt elérni, mint az előző három viadalon, amelyek nem alakultak rosszul.”

Martínnal ellentétben Francesco Bagnaia kifejezetten jól szerepelt a teszteken, és mind Sepangban, mind Loszaílban az élen zárt. A Katari Nagydíjon nem talált legyőzőre, aztán viszont a portimãói hétvégére visszaesett a tempója, és Austinban sem jött vissza. A címvédő úgy véli, a Michelin átdolgozott abroncsai állnak a háttérben.

Leginkább várok, amíg abbamarad válaszolta arra a kérdésre, hogy mit tervez kezdeni vele. – Ez nehéz dolog, mert nem egy rendes pattogás, inkább vibráció, amely hátulról jön, és úgy tűnik, mintha az új gumik okoznák. Azonban nehéz kiszámítani, mert néha az egyik, néha a másik irányba [fordulva] jelentkezik. Szóval nehéz megmondani. A lényeg viszont az, hogy igyekezzünk elkerülni úgy, hogy kisebb kanyarsebességet viszünk be, vagy próbálunk más dolgokat csinálni.”

Bár az első jerezi szabadedzésen Bagnaiához hasonlóan csapattársa, Enea Bastianini is csak a középmezőnyben zárt, az előző két hétvége alapján úgy néz ki, hogy az ifjabbik olasz pilótának kisebb problémát okoz a vibráció. Az ötszörös MotoGP-futamgyőztes azt is tudni véli, hogy miért vannak különbségek közöttük ebben a tekintetben.

A két Márquez kezdte a legjobban a jerezi hétvégét, Pedrosa volt a leggyorsabb KTM-es a nyitányon

„Ami engem illet, nálam ez a malajziai teszten jött elő, de csak a versenyszimuláció során – jelentette ki. – A többi pályán nem túl nagy mértékben. Katarban egy kicsit, de Portugáliában és Austinban nem volt nagy probléma. Ez sok mindentől függ, például a vezetési stílustól. Úgy gondolom, hogy egy olyan versenyző, mint Jorge, aki sokat motorozik a határon, és sokat kivesz a hátuljából, nagyon »tolja« a motort, és nála nagyobb mértékben jelentkezhet ez a gond, mint nálam. Remélem, a jövőben javulni fogok egy kicsit, mert ez nem tartozik a legnagyobb problémáim közé, ez egy kisebb gond.”

A két Márquez kezdte a legjobban a jerezi hétvégét, Pedrosa volt a leggyorsabb KTM-es a nyitányon

0

Álex Márquez volt a leggyorsabb a Spanyol Nagydíj első szabadedzésén, több mint fél másodperccel megelőzve bátyját, Marcot. Utánuk a két gyári Aprilia következett, míg a KTM-nél a szabadkártyával szereplő Dani Pedrosa volt a leggyorsabb.

A Moto3-as és a Moto2-es mezőny után a MotoGP versenyzői is megkezdték a Spanyol Nagydíj hétvégéjét. Az első szabadedzés előtt verőfényes napsütés fogadta a pilótákat, akik egyébként kivétel nélkül lágy első és közepes hátsó gumin kezdték meg a 45 percig tartó körözést.

Acosta a két dobogója után a kedvenc pályáján szerzi majd meg az első győzelmét? – hétvégi menetrend

Az első próbálkozásoknál sokan egymás után zúdultak be a célba, közülük Álex Márquez volt a leggyorsabb 1:40.533 másodperccel. A spanyol versenyzőt azonban sokan megelőzték, végül honfitársa, Maverick Viñales állt az élre 1:39.113-mal. Francesco Bagnaia viszont a kivezető kör után visszahajtott a bokszba.

A második körök után Raúl Fernández 1:38.637-tel vette át a vezetést, Viñales pedig visszaesett a második pozícióba. Ugyanakkor nem sokáig volt az eredményjelző tetején, hiszen a harmadik körükkel a Márquez testvérek álltak az élre: közül Marc volt a gyorsabb 1:37.376-tal, 215 ezreddel megelőzve Álexet, aki azonban aztán 28 ezredre megközelítette bátyját. Stefan Bradl a huszonharmadik helyen állt, de nála nem ez számított, hanem az, hogy számos alkatrészt tesztelt.

Egy ideig aztán nem változott az élmezőny sorrendje, majd 15 perc elteltével Marc Márquez 239 ezredet javított az abszolút legjobb időn. Ezután sokáig csak köröztek a pilóták, majd 20 perccel a leintés előtt Johann Zarco bukott a 8-as kanyarban. Az LCR Honda versenyzője épségben megúszta az esést, a motorja azonban már kevésbé.

A hajában, ahogyan az ilyenkor lenni szokott, beindultak az események. Előbb Marco Bezzecchi orrolt meg Pedro Acostára, aki szerinte feltartotta őt, míg Augusto Fernández a 2-es kanyarban esett el. Ami a köridőket illeti, szűk 4 perccel a vége előtt a két lágy abroncson lévő Álex Márquez vette át a vezetést 1:36.630-cal.

Végül a két Gresini maradt az élen, mögöttük pedig Viñales 591 ezredes hátrányban lett a harmadik, megelőzve Aleix Espargarót, Franco Morbidellit és Bezzecchit. A KTM-esek közül a tesztpilótaként szabadkártyával szerelő Dani Pedrosa lett a legjobb a hetedik helyen, mögötte Brad Binder, Jorge Martín és Acosta egészítette ki az első tízet. A gyári Ducatik mindössze a tizenkettedik, illetve a tizenharmadik helyen végeztek Bagnaiával és Enea Bastianinivel. Ami a Hondákat illeti, az utolsó hét helyből öt az övék lett, ráadásul Luca Marini még Bradlt sem tudta megelőzni, és utolsóként zárt.

A MotoGP első jerezi szabadedzésének végeredménye

Átmenetileg kerekesszékbe került Dovizioso, miután számos törést szenvedett az edzésbalesetében

0

Andrea Dovizioso ismét hírt adott magáról, illetve állapotáról. Az olasz exversenyző felsorolta, hogy milyen sérüléseket szenvedett, és elárulta, ideiglenesen kénytelen kerekesszéket használni.

Ijesztő hírek érkeztek két és fél hete Andrea Doviziosóról. A Honda, a Yamaha és a Ducati korábbi MotoGP-pilótája motokrosszedzés közben esett el, és először a kormánynak, majd a talajnak csapódott nagy erővel. A tizenötszörös királykategóriás futamgyőztest először a firenzei kórházba szállították, ahol megállapították, hogy a feje nem sérült komolyabban, így nincs életveszélyben.

Doviziosót helikopterrel szállították kórházba, súlyosan megsérült egy bukásban

Ettől függetlenül komoly sérüléseket szenvedett: azt már kezdetben is lehetett tudni, hogy a kulcscsontját műteni kell, valamint a csuklója is eltört. Azonban a lista vége messze nem itt van, és erről nemrég az érintett is beszámolt, aki azóta átkerült a sassuolói kórházba, majd hazamehetett. Dovizioso egy videón keresztül üzent rajongóinak.

Nem számítottam rá, hogy múlt héten ennyi szeretetet kapok – kezdte. – A WhatsAppon, a közösségi médián keresztül szerettem volna nagy köszönetet mondani, és tájékoztatni titeket a helyzetemről. A jobb kulcscsontom eltört, meg kellett műteni, mert nem volt jó állapotban, és rendbe kellett hozni a szalagot. A többi törés nem komoly, csak egy kis türelem kell hozzá. Eltört két bordám, három csigolyám, kicsit elrepedt a szegycsontom. A bal térdemben szintén károsodott az ideg, a lábfejem kicsit lebénult, de az már helyrejött. Emellett eltört a csuklóm, van egy kisebb törésem a medencecsont csípőízületénél. Erre tekintettel kell lennem, ezért két-három hétig kerekesszéket kell használnom.”

Dovizioso hírt adott az állapotáról a motokrosszozás közben elszenvedett balesete után

„Hiszem, hogy ami az életben történik velünk, amikor ilyen ütéseket kapunk, az lehetőséget ad arra, hogy tisztább legyen a fókuszunk, hogy megértsük, miért akarunk élni, és mit akarunk csinálni – folytatta. – Feldolgozom [a történteket], most sok időm van gondolkodni, de úgy vélem, ebből pozitívumokat is el lehet vinni. Meg akartam köszönni a körülöttem lévő embereknek, nagyon szerencsésnek tartom magam.”

Yuri [Naldini, Dovizioso személyi edzője – a szerk.] az az ember, aki rengeteg szép pillanatot élt át, de ebből következően sok nehezet is, mint ez, mert amikor az embert a földön találják úgy, hogy vissza kell nyernie az eszméletét, és összetörte magát, azok kemény pillanatok – fogalmazott. – Aztán ott van Fabrizio Borra: 2005 óta ismerjük egymást, ami barátsággá és kölcsönös tiszteletté vált. Minden alkalommal, amikor meglátja a számomat a telefonján, reagál, és ez a megfelelő irányba történő terelés sokat számít. Dr. [Giuseppe] Porcellini: nem ez volt az első alkalom, hogy megoperált, mindig nagyon segítőkész volt, és most is sikerült elkényeztetnie, elvégzett egy nagy kulcscsontműtétet, miközben a testem többi részét is kezelte.”

Dovizioso és Petrucci is hírt adott magáról a súlyos motokrosszbaleset után (képek)

Kemény hét volt a sassuolói kórházban, de az egész csapat tett róla, hogy a lehető legjobban éljem meg ezt a hat napot – hálálkodott. – Szeretnék köszönetet mondani mind a firenzei, mind a sassuolói kórháznak. Szeretnék köszönetet mondani annak a ’Grizzly” néven ismert chianni őrültnek, egykori fizioterapeuta barátomnak, mindig sokat számít az ő véleményét hallani, és megnyugtat. A családom, a barátaim nagyon közel álltak hozzám, úgyhogy nagyon köszönök mindent, most pedig újra összerakjuk, és ismét útra kelünk.”

Quartararo nem klasszikus szatellitcsapatot akar látni a Yamahánál

0

Fabio Quartararo úgy véli, a Yamahának olyan szatellitcsapatra van szüksége, amely gyári motorokat kap. A 25 éves pilóta a jerezi tesztről is beszélt, ahol rengeteg alkatrészt ki fognak próbálni, de már a futamhétvégén is kísérleteznek majd.

Fabio Quartararo nemrég szerződést hosszabbított a Yamahával, ami a közvélemény nagy részét meglepte. A hangvillásoknak ugyanis egyelőre továbbra is jelentős a lemaradásuk az európai gyártókkal szemben, ám a francia motoros elárulta, a vezető mérnökökkel folytatott megbeszélés meggyőzte őt a folytatásról.

Hogy mikor lesz érdemi javulás, az továbbra is kérdéses, mindenesetre a folyamatot jelentősen felgyorsítaná, ha 2022 után ismét lenne szatellitcsapatuk. Az elmúlt időszakban a Ducati mindhárom ügyfele felmerült mint potenciális célpont, legutóbb a Pramacról voltak olyan híresztelések, hogy márkát válthat. Ezzel kapcsolatban Quartararónak határozott elképzelései vannak.

Érik a szenzáció: egy értesülés szerint a Pramac „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával

Ez nagyon fontos – nyilatkozta. – A Yamaha és én is keményen dolgozunk azon, hogy legyen egy szatellitcsapatunk. Szerintem ez kulcsfontosságú, különösen, ha megnézzük, hány kört tudunk megtenni az előszezonban. Ha megnézzük a körök számát, a Ducatihoz képest teljesen más. Akkor az ember sok mindent kipróbálhat, és több versenyzőtől több észrevételt kap. Szóval ez rendkívül fontos. Nem szatellitcsapatról beszélnék, inkább a gyári istálló kiterjesztéséről. Gyári motorokkal és gyári támogatással kell rendelkezniük, és szerintem ez fontos a versenyzők számára. Végső soron az a pilóta a legnagyobb riválisa az embernek, aki ugyanolyan motoron van. Ha pedig van három, az még nagyobb motivációt ad, hogy többet lehet tanulni a többiektől.”

Persze erről leginkább középtávon lehet beszélni, a Yamaha idén csak a gyári alakulatra támaszkodhat. Ennek kapcsán a következő jelentős esemény a hétfői jerezi teszt lesz. Ezzel kapcsolatban megjelentek bizonyos információk, miszerint Quartararo teljesen új motort kap. A francia versenyző pedig csak részben cáfolta ezt az értesülést.

Ha akarjuk, teljesen új motorunk is lehet – fogalmazott a MotoGP hivatalos honlapjának. – Meg tudjuk építeni. Szerintem viszont nincs értelme, mert nem fogjuk tudni, hogy mi működik, és mi nem. Szóval alkatrészről alkatrészre kell tesztelnünk, hogy tisztában legyünk vele, mi működik. Szóval kicsit igazak a spekulációk, de nem fogjuk megcsinálni.”

Persze ettől függetlenül rengeteget fognak kísérletezni, hogy kiderítsék, milyen irányba érdemes haladni a fejlesztésekkel. A hétfői napra, mondhatni, Cal Crutchlow, a Yamaha tesztpilótája valamilyen szinten már előkészítette a terepet, hiszen Barcelonában jó néhány alkatrészt kipróbált. Az ő visszajelzései természetesen szintén kulcsfontosságúak.

Kiderült, hogy a Yamaha mivel készül a jerezi tesztre, nem aprózzák el a fejlesztéseket

„Rengeteg módosítás lesz a motoron – jelentette ki Quartararo. – Nem lesz időnk mindegyik alkatrészt kipróbálni, de ha kettőt-hármat ki tudnánk, és meggyőződhetnénk arról, hogy működnek, az nagyon fontos lenne. Azok között, amiket hétfőn látni fogunk, vannak aerodinamikai, valamint váz- és motorblokkelemek. Továbbá egy csomó olyan dolog, amit Cal Barcelonában kipróbált. Úgy volt, hogy Mugellóban is kipróbálja őket, de nem tudta. Crutchlow és én beszélgettünk az általa kipróbált dolgokról, hogy mit kell még éreznie, ás mit gondol. Úgy vélem, ez fontos.”

Emellett pedig valamilyen szinten a hétvége is a kísérletezésé lesz. Természetesen a hétfői teszten sokkal többet fogunk próbálkozni, de a hétvégén is sok mindennel kísérletezhetünk majd – magyarázta 2020 MotoGP-világbajnoka. – Remélhetőleg egy kis lépést tudunk tenni. Semmilyen nagy dolgot nem várok ezen a hétvégén, de úgy gondolom, minden alkalommal több ötletünk van arra, hogy hol kell javulnunk.”

Marc Márquez az Apriliánál? – Viñales reagált a pletykára

0

Maverick Viñales reagált arra a híresztelésre, miszerint Marc Márquez az Aprilia versenyzője lehet. A 29 éves motoros egyelőre nem foglalkozik a saját jövőjével, a jerezi hétvégét pedig optimistán várja.

Hamarosan indul a Spanyol Nagydíj hétvégéje a MotoGP-ben, és hiába járunk az idény elején, a csütörtöki sajtónap egyik fő témája a pilótapiac volt. Bár Fabio Quartararo személyében egy fontos szereplő jövője nemrég eldőlt, a többségnek továbbra sincs szerződése a 2025-ös idényre. Ez Maverick Viñalesre és Marc Márquezre is igaz.

Ami utóbbit illeti, egyelőre nehéz megtippelni, hogy hol kezdi meg a következő szezont, ő mindenesetre úgy fogalmazott, hogy több ajtó is nyitva áll előtte. Nemrég több pletyka is felröppent vele kapcsolatban, köztük az Aprilia. Amennyiben ez komolynak bizonyul, úgy akár honfitársa helye is veszélybe kerülhet, ő azonban nem aggódik.

Marc Márquez elhagyhatja a Gresinit? – szerinte „minden ajtó nyitva áll” előtte

„Az, hogy ezt a pletykát halljuk, azt jelenti, hogy jó munkát végzünk – nyilatkozta Viñales. – Én inkább a Ducatinál látom őt, mint máshol. Azonban még túl korai ezen gondolkozni. Minden egyes futammal, amelyet teljesítünk, jobb pozícióba kerülök. Hogy erre képes legyek, nem igazán arra van szükség, hogy keressek valami mást, hanem erősebbnek kell lenni. Tovább kell fejlesztenünk magunkat, és csapatként erősnek kell lennünk, együtt kell lennünk, és hinnünk kell abban, hogy valami nagyobbat tudunk elérni, mint Austinban. Jelenleg megvan az önbizalmunk, így az utolsó dolog, amire gondolni szeretnék, hogy változtassak valamin, vagy elkezdjek valami máson gondolkodni. Ezt a munkát az otthoniaknak kell elvégezniük. Nyilvánvalóan vannak szép kihívások ebben a paddockban, nem fogom azt mondani [hogy nincsenek]. Vannak szép kihívások, amelyek minden versenyzőt motiválnak. Austinban viszont történelmet írtunk, ami szép, és a legtöbb ember nagyon boldog volt. Ilyet még soha nem láttam korábban. Ezt csak akkor mondtam, amikor Valentino [Rossi] nyert. Ez egy jó jele annak, hogy jó munkát végzünk.”

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, nemrég Viñalesről is megjelent egy híresztelés, miszerint a Honda ajánlatot tett neki, és ha elfogadja, akkor ő lehet a mezőny második legjobban fizetett versenyzője. Ráadásul arra is lenne lehetősége, hogy a királykategória történetében először a negyedik különböző gyártóval is nyerjen futamot. Ő azonban egyelőre nem foglalkozik ilyesmivel.

Viñales lehet a mezőny második legjobban fizetett versenyzője, ha elfogadja a Honda ajánlatát

Nem tudom, nem sietek – reagált a jövőjével kapcsolatos kérdésre. – Massimo [Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója] talán többet tud nálam, de nem sietek, meglátom, hogy a többi versenyző merre mozgolódik. Ez azért is fontos, mert jelenleg huszonkilenc éves vagyok. Jobban érzem magam, mint valaha. Hosszú a hajam, és fiatalnak érzem magam. Még mindig rengeteg időm van. Szeretnék itt lenni, a jelenben, a jövőre nem gondolok túl sokat.”

Ahogyan arra ő is utalt, Viñales történelmet írt az Amerikai Nagydíjon, hiszen a MotoGP-korszakban ő lett az első olyan pilóta, aki három különböző márkával is győzni tudott főfutamon. Ezzel feljött a bajnokság harmadik helyére, a közvélemény pedig már azt kezdte el találgatni, hogy hosszabb távon is képes lesz-e csatázni a vb-címért. A spanyol versenyző azonban tisztában van vele, hogy nem mindig lesz ennyire kirobbanó formában.

Arról álmodunk, hogy Jerezben megismételjük ugyanezt – fogalmazott. – Csodálatos lenne, de reálisnak kell lennünk. Okosnak és intelligensnek kell lennünk. Nem minden hétvége lesz olyan, mint az austini, az a fontos cél, hogy minden nap küzdjünk, hogy a csúcson legyünk, és próbáljuk a lehető legjobb teljesítményt nyújtani a motorunkkal. Jerez egy olyan pálya, amelyet a spanyol pilóták nagyon jól ismernek, és az összes gyártó sokat tesztel [itt], úgyhogy szép kihívás lesz dolgozni és harcolni. Semmilyen negatívumot nem látok ezen a pályán a motorunkat illetően. Versenyképesnek és nyugodtnak kell lennünk, hogy a [megfelelő] szinten legyünk. Fontos, hogy azon a szinten legyünk, amelyen Portimãót és Austint elhagytuk. Ezután jön egy teszt, amely fontos. Ez egy kihívásokkal teli hétvége lesz, és nagyon boldog leszek, ha győzelemmel zárul.”

Hoppá, jön a „Sztárbox MotoGP-kiadása”, Pedrosa elfogadta Lorenzo kihívását

0

Jorge Lorenzo kihívta Dani Pedrosát egy bokszmeccsre, amit a KTM tesztpilótája el is fogadott. A helyszín már meg is van, már csak az a kérdés, hogy pontosan mikor és milyen szabályokkal fog összecsapni a két korábbi rivális.

Dani Pedrosa hamarosan versenykörülmények között fog motorra ülni, hiszen szabadkártyával részt vesz a Spanyol Nagydíjon. A KTM tesztpilótája tehát most minden erejével a jerezi szereplésre koncentrál, de az edzéseket utána sem hagyhatja abba, és nem csak azért, mert talán nem ez lesz az utolsó futamhétvégéje, hanem mert elfogadott egy érdekes kihívást.

A spanyol versenyző összesen tizennégy éven át versenyzett Jorge Lorenzóval egy mezőnyben a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző kategóriáiban. Ezalatt számos csatát vívtak, és volt olyan időszak, amikor finoman szólva sem ápoltak jó kapcsolatot. Ez azonban már elmúlt, nemsokára viszont ismét összecsapnak, méghozzá a ringben. Mindez az ötszörös világbajnok fejéből pattant ki.

Szia, Dani! Mint láthattad, a napokban elkezdtem bokszolni – kezdte az Instagram-oldalára feltöltött videóban. – Mint tudod, szeretem a kihívásokat. Tizenöt évvel ezelőtt voltak hullámvölgyeink a pályán és azon kívül is. Most, hogy a hírességek közötti meccsek annyira divatosak lettek, előálltam egy kicsit őrült kihívással. Kihívlak téged itt, a barcelonai Gran Price bokszklubban egy küzdelemre, amelyet a ’Dura la Vita’ YouTube-csatornámon fogok közvetíteni. Kihívlak, remélem, elfogadod, találkozunk ebben a ringben.”

Annak ellenére, hogy Pedrosával ellentétben Lorenzo teljesen visszavonult a motorozástól, és 2019 óta még szabadkártyával sem versenyzett, formában tartja magát, hiszen autóversenyzőként továbbra is aktív. A KTM tesztpilótája esetében pedig nem kell ecsetelni, hogy miért jó az edzettségi állapota, így ebből a szempontból jó meccsnek nézünk elébe. Merthogy a meccset meg fogják rendezni, ugyanis Pedrosa elfogadta a kihívást.

Szia, Jorge! Most láttam a videódat, megyek Jerezbe – válaszolta egy másik videóban. – Először azt gondoltam, hogy ez elég őrült ötlet, de az is igaz, hogy most formában vagyok, és nem tagadom, elég nagy a kísértés, hogy adjak neked pár pofont. Elfogadom a kihívásodat, mondd meg a dátumot, valamint az időpontot, és találkozunk a ringben.”

Lorenzo egy hozzászólásban jelezte, hogy nem számított a kihívás elfogadására, és bátornak nevezte honfitársát. Mások szintén kommenteltek a videó alá: Jorge Martín az önkéntes bírói szerepre jelentkezett be, míg Fabio Quartararo az első sorba szeretne jegyet venni. A küzdelem alighanem óriási érdeklődésre tart majd számot, és még a Spanyol Nagydíj sajtónapján is téma volt.

Nem tudok róla sok részletet, mert csak szerdán egyeztem bele – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának Pedrosa. – Beszélnem kell vele, hogy meghatározzuk a mérkőzés [részleteit]. Az ő ötlete volt. Még azt sem tudom, mennyi időm van edzeni, de amint megvan az időpont, kialakítunk egy edzéstervet, és meghatározzuk a küzdelem szabályait.”

Viñales lehet a mezőny második legjobban fizetett versenyzője, ha elfogadja a Honda ajánlatát

0

Egy értesülés szerint a Honda ajánlatot tett Maverick Viñalesnek. A szerződés két évről szólna, és a MotoGP mezőnyének második legjobban fizetett pilótájává tenné a spanyol versenyzőt.

Kétség sem férhet hozzá, hogy a MotoGP-szezon előző fordulójának, az Amerikai Nagydíjnak Maverick Viñales volt a főszereplője, az Aprilia motorosa Austinban az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is megnyerte. Ráadásul vasárnap hatalmas felzárkózást bemutatva sikerült győznie, hiszen a rajt után hátraesett a tizenegyedik helyre, majd onnan kapaszkodott vissza az élre.

Viñales könnyek között idézte fel az elmúlt éveket, amikor többször is be akarta fejezni

Mindezek tetejébe a főverseny megnyerésével még egy történelmi tettet is végrehajtott, ugyanis ezzel ő lett az első pilóta, aki a MotoGP-korszakban három különböző gyártó motorjával tudott futamgyőzelmet aratni. Egyébként rajta kívül erre a gyorsaságimotoros-világbajnokság teljes történelmében is csak négyen, Mike Hailwood, Randy Mamola, Eddie Lawson és Loris Capirossi voltak képesek korábban. Viñales eddig a Yamahával nyolc, a Suzukival és az Apriliával pedig egy-egy diadalt jegyezhetett fel magának.

A Motosprint értesülései szerint pedig megnyílhat előtte az út afelé, hogy tovább növelje azon gyártók számát, amelyekkel futamot tudott nyerni. A lap ugyanis arról ír, hogy a Honda ajánlatot tett neki, az aszakaiak két évre igazolnák le, és a mezőny második legjobban fizetett versenyzőjévé tennék. Jelenleg Fabio Quartararo vezeti ezt a rangsort, akinek a Yamaha az új megállapodásuk alapján évenkénti 12 millió eurót utal át. A második helyen Francesco Bagnaiát találhatjuk, aki szezononként 10 millió euróval lesz gazdagabb.

Az újság szerint Viñales tudja, hogy az Apriliának nagy szüksége van rá, bár „nem nélkülözhetetlen” számukra. Így azt is könnyedén el lehet képzelni, hogy a Honda ajánlatát felhasználva magasabb fizetést tud majd kialkudni magának a noaleiektől.

Egyébként a Honda feltehetően akkor fordulhatott Viñales felé, amikor kiderült, hogy Pedro Acostát nem tudják megszerezni. Jelenleg két pilótájuknak, Luca Marininek és Johann Zarcónak van érvényes szerződése a következő szezonra, tehát, ha valóban le akarnák igazolni a 29 éves pilótát, akkor előbb mindenképpen meg kell egyezniük a szatellitcsapatukkal, az LCR-rel a hosszabbításról, bár ez egyelőre nem tűnik olyan nehéz feladatnak számukra.

Eldőlhetett Acosta jövője, hoppon maradhat a Honda

Eldőlhetett Acosta jövője, hoppon maradhat a Honda

0

Egy értesülés szerint Pedro Acosta további egy évvel meghosszabbította a KTM-mel kötött szerződését. Az osztrákok viszont ennél is többet akarnak, és 2026 végéig láncolnák magukhoz a spanyol pilótát.

Az idei szezon első három fordulója alatt Pedro Acosta valósággal berobbant a MotoGP-be. Az újonc már Katarban is jól ment, ám először igazán a Portugál Nagydíjon mutatta meg, hogy milyen csodálatos dolgokra képes a királykategóriás motorral is. Portimãóban ugyanis harmadik lett a főfutamon, amit aztán az austini vasárnapon egy második hellyel fejelt meg.

A remekül szereplő Acosta hamarosan Pedrosával versenyezhet, elárulta, milyen eredményre számít

Acosta mindezt a KTM szatellitcsapatának, a GasGasnak a színeiben vitte végbe. A mazarróni cápa jelenleg az osztrák gyártó pilótája, ahogyan lényegében a gyorsaságimotoros-vb kisebb kategóriájiban eltöltött évei alatt is az volt. Hiszen a Moto3-as és a Moto2-es világbajnoki címét is a Red Bull KTM Ajo istállóval szerezte.

A gyártó és a pilóta között pedig elég jó kapcsolat alakult ki az évek során. Így nem meglepő, hogy a Motosprint szerint Acosta „elegánsan visszautasította” a Repsol Honda megkeresését. A japán alakulat vezetői azért próbálkozhattak be nála, mert hivatalosan még csak az idei szezon végéig van szerződése.

Ez azonban nemrég megváltozhatott. A kontraktusa ugyanis tartalmazott egy további egy szezonra szóló opciót, amelyet a GPOne.com beszámolója szerint a KTM lehívott, Acosta pedig örömmel elfogadta a megújítási kérelmet.

Ám a lap szerint a mattighofeniek nem elégednek meg ezzel, mivel abban érdekeltek, hogy „biztosítsák maguknak azt a kincset, amelybe annyi éven át befektettek”. Ez alapján a KTM-nél most azon dolgoznak, hogy Acostával egy teljesen új, kétéves megállapodást kössenek, amely a 2026-os idény végéig hozzájuk láncolná a spanyol motorost. Egyébként pillanatnyilag csak Fabio Quartararo (Yamaha), Francesco Bagnaia és Fermín Aldeguer (mindketten Ducati) rendelkezik bejelentett szerződéssel, amely eddig érvényes.

Az egy másik kérdés, hogy Acostát mikor fogják előléptetni a KTM gyári csapatához – aminek a bekövetkezését szinte teljesen biztosra lehet venni –, egyelőre csak annyit tudunk, hogy az idei szezon közben nem tervezik ezt meglépni.

A KTM vezére tisztázta, hogy valóban tervezik-e Acosta és Miller kicserélését az idei szezonban