back to top
2025. július 18. 08:28
Kezdőlap Blog Oldal 283

Rossi szerint Bagnaia nagyon dühös volt Jerezben, mivel „vannak olyanok, akik nem gondolnak a másikra”

0

Francesco Bagnaia összeütközött Brad Binderrel a jerezi sprinten. Valentino Rossi elárulta, hogy tanítványa kimondottan mérges volt az eset miatt.

Valentino Rossi időről időre megszólal a VR46 Akadémia versenyzőiről. Nemrég például Francesco Bagnaia Marc Márquezzel folytatott felejthetetlen csatájával kapcsolatos gondolatait osztotta meg a nagyközönséggel.

Az említett ütközet a Spanyol Nagydíj főfutamán zajlott, viszont a címvédővel a jerezi sprinten is történt egy emlékezetes dolog. A 2. kör elején Brad Binder megpróbálta egyszerre megelőzni őt és Marco Bezzecchit, de a motorjaik összeértek, és ennek az lett a vége, hogy Bagnaia a kavicságyban találta magát.

Bagnaia dühös, szerinte Bindernél „leszállt a lila köd”, miután összeért Marc Márquezzel

„Pecco nagyon dühös volt, mivel a sprinteken mindig vannak olyan pilóták, akik úgy versenyeznek, hogy nem gondolnak a másikra” – nyilatkozta Rossi az olasz Sky Sportsnak.

„Vasárnap gyorsnak érezte magát a száraz pályán, és később elmondta nekem, hogy magabiztosan kezdett, és mindent jól csinált – tért át a főfutamra a Doktor. – Hátulról jött fel, megcsinált egy dupla előzést a 6-os kanyarban, amelyben ez a képzeleten, a tehetségen és egy kis őrületen is múlik. Majd akkor sem adta meg magát, amikor [Jorge] Martín elesett, pedig onnantól már gondolhatott volna a bajnokságra. Viszont ehelyett ő megértette Márquezzel, hogy az egy nehéz küzdelem lesz.”

„Azt hiszem, hogy tízből tíz pontot adhatunk a versenyére – tette hozzá. – Pecco nagyon jó volt a csatában, egyértelművé tette, hogy akkor sem adja fel, ha Martín elesik. A végén még volt egy kis tartalékja, amellyel el tudott szakadni [Márqueztől]. Nagyon gyors volt a jobbkanyarokban, kimondottan meg voltam vele elégedve. Kétkedés Bagnaiával kapcsolatban? Szeretném megtudni, hogy kik maradtak meg még utolsóként szkeptikusnak.”

Vasárnap Bezzecchi lett a harmadik, és ezzel megszerezte a VR46 első idei dobogóját a MotoGP-ben. „Jó lehetőség volt nekünk, mivel [Bezzecchi] az első sorból rajtolt. Majd pedig ki tudta hozni ebből a helyzetből szinte a lehető legtöbbet azáltal, hogy egy fontos dobogós helyet szerzett” – tette hozzá Rossi.

Bagnaia: Ha Marc Márquezzel harcolsz, akkor tudod, hogy agresszívnak kell lenned

Rins „semmilyen különbséget” sem vett észre a Yamaha régi és új erőforrása között a jerezi teszten

0

Álex Rins értékelte a jerezi MotoGP-teszt tapasztalatait. A spanyol pilóta a Yamaha több új fejlesztéséről is elmondta a véleményét.

Hétfőn került sor az első idei szezon közbeni kollektív MotoGP-tesztre, amelyen Fabio Di Giannantonio bizonyult a leggyorsabbnak. A figyelem középpontjában azonban nem az olasz pilóta, hanem a Honda és a Yamaha motorosai álltak. A két japán gyártó jelenleg eléggé le van maradva a többi mögött, így értelemszerűen nekik volt a legfontosabb ez a körözés.

Di Giannantonio volt a leggyorsabb Jerezben a Honda és a Yamaha nagy napján

A Yamahánál ennek megfelelően nem is aprózták el a felkészülést, szinte egy „teljesen új motorral” érkeztek. „A két legnagyobb dolog, amelyet tesztelnünk és értékelnünk kell, az az [új] aerocsomag és a megújított váz” – árulta el a gyakorlás alatt Massimo Meregalli, az iwataiak csapatigazgatója. Álex Rins pedig az említett dolgok mellett még egy új erőforrást is kipróbálhatott.

„A hétfő egy nagyon termékeny nap volt az új alkatrészek szempontjából – nyilatkozta Rins. – Sok dolgot tudtunk tesztelni, jó dolgokat, amelyek mondjuk úgy, hogy félig működtek. Az aerodinamika elég jól működött, örülök az ezen a területen végzett tesztjeink eredményeinek. Sok összehasonlításunk volt a korábbi [privát] tesztek miatt, így tudtuk, hogy mire koncentráljunk. Viszont a vázzal nem alakultak úgy a dolgok, ahogy azt reméltük, de még sokkal többet is tehetünk ezen a téren. Megpróbáltunk néhány változtatást végrehajtani, hogy a legjobbat hozzuk ki belőle, de nem sikerült. Ha azt [új motorblokkról] kérdeztek, arról azt tudom mondani, hogy az egész hétvégét két különböző motorral, illetve erőforrással, a régivel és az újjal töltöttem, és nem vettem észre semmilyen különbséget.”

Rinsnek feltették a kérdést, hogy a teszten sikerült-e az előzetes várakozásaiknak megfelelve jelentős előrelépést elérniük. „Kis lépést tettünk meg előre, őszintén szólva nagyobb lépésre számítottam az aerodinamika terén. De még bőven van tennivalónk” – válaszolta a spanyol motoros.

Nem sokat javult a Yamaha, Quartararo szerint mégis megtették az első komoly lépést

„Nagyobb hatást vártam ettől a kívülről is jól láthatóan új külsőtől is – mondta a három elemből álló első szárnyat is magába foglaló újításra. – Lehet, hogy ez hiba volt a részemről, mivel azt hittem, hogy nagyobb hatása lesz a motor kezelhetőségére. De a pályán, még ha volt is egy kis változás, az nem volt túl nagy. De persze nehéz nagy különbséget találni a borítás kapcsán, és még nem is volt olyan sok idejük arra, hogy dolgozzanak rajta. Amit csináltak, azt jól csinálták, tetszik nekem, úgyhogy a mugellói teszten, a Francia Nagydíj után majd újra kipróbáljuk.”

Miller: Nem tudom, hogy egy fekete macska futott át előttem, vagy átmentem egy létra alatt

0

Jack Miller kijelentette, hogy nem akarta megverni Franco Morbidellit a jerezi főfutamon elszenvedett ütközésük után. Az ausztrál motoros nem érti, hogy az idény eddigi része miért nem sikerült jól neki.

Nem Jack Millerről szólt az idei MotoGP-szezon első négy fordulója. A halvány teljesítménye mellett ráadásul legújabb márkatársa, Pedro Acosta bravúros bemutatkozása sem vetett rá túl jó fényt. Miller a Spanyol Nagydíjon sem brillírozott, mind a sprinten, mind a főversenyen bukott, utóbbit ráadásul be sem fejezte.

A KTM vezére tisztázta, hogy valóban tervezik-e Acosta és Miller kicserélését az idei szezonban

„Jó rajtot vettem, aztán pedig csatlakozni akartam az élen menő gyorsvonathoz – nyilatkozta a főfutamról a SPEEDWEEK-nek Miller. – Négy körig jól éreztem magam, de aztán a többi srác még jobban felcsavarta a tempót, és onnantól már nem tudtam tartani a lépést, végig a határon voltam. Amikor Acosta megelőzött, akkor megpróbáltam vele maradni, hogy megértsem és megtanuljam, hogy ő mit csinál másképpen [a KTM-mel]. Aztán [Franco] Morbidelli úgy döntött, hogy bemegy egy nem létező résbe, szóval ez volt az oka annak, hogy korábban el kellett mennem zuhanyozni. Természetesen nem így akartam volna befejezni a napot.”

Johann Zarco és Aleix Espargaró mellett Millernek is el kellett látogatnia a futam után a Sportfelügyelői Bizottsághoz, mivel a kavicságyban majdnem nekirontott Morbidellinek. „Az igaz, hogy frusztrált voltam, de nem akartam megverni Frankyt” – szögezte le a 29 éves motoros.

Elmondása alapján egy félreértés is fűtötte kettejük konfliktusát, mivel Morbidelli az ütközés után azt kérte számon rajta, hogy mit csinált vele egy nappal korábban a sprinten. „Ezzel megdöbbentett – mondta Miller. – A sprint első körében elestem, így mit tudtam volna csinálni vele? Talán összekevert valaki mással…”

Az ausztrál pilóta így Jerezben nem tudott további pontokat hozzátenni az addig megszerzett huszonkettőhöz. Ennek következtében pedig a tabellán lecsúszott a tizedikről a tizennegyedik helyre. „Nem tudom, hogy egy fekete macska futott át előttem, vagy átmentem egy létra alatt, de a balszerencse makacsul tapad a versenycsizmámhoz – jegyezte meg. – Viszont a pályafutásom során már máskor is voltam mélyponton, szóval most keresztbe tesszük az ujjainkat azt remélve, hogy már elértük a sötétség völgyének végét. Pozitívak maradunk, dolgozunk tovább, és a szerencsénk majd újra megfordul.”

Így áll a MotoGP-tabella a Spanyol Nagydíj után

Oliveira szabályváltozást szeretne, hogy ne ismétlődjön meg a sok bukást és büntetést hozó jerezi sprint

0

A Spanyol Nagydíj sprintje után öt pilótát soroltak hátra a minimális guminyomásra vonatkozó szabály megsértése miatt, tizenöt versenyző pedig bukott a viadal során. Miguel Oliveira szerint csak teljesen száraz pálya esetén szabadna alkalmazni az említett előírást, hogy ez ne ismétlődhessen meg.

A tavalyi idény közepén vezették be a minimális guminyomásra vonatkozó szabályt a MotoGP-ben. Ennek lényege, hogy mindkét abroncs esetében van egy érték, amelyet minden motornak meg kell haladnia a futamok meghatározott részében. Egyébként mind ez utóbbi, mind a kijelölt küszöb megváltozott az idei szezonra. Ugyanis 2024-ben a főfutamok esetében a korábbi 50 helyett már a táv 60 százalékában (a sprinteknél maradt a 30 százalék) kell tartani az 1,88 barról 1,80-ra csökkentett limitet.

Amennyiben valamelyik motor nem tartja megfelelő ideig a kijelölt nyomást, akkor természetesen az azon ülő pilóta retorzióra számíthat. Ennek mértéke is módosult a mostani idényre, 2024-ben a sprinteken 8, a főversenyeken pedig 16 másodperces időbüntetés jár a szabályszegésért.

Ez az előírás főszerepet játszott a jerezi sprint hivatalos végeredményének kialakulásában. A Spanyol Nagydíj rövidebb viadala után ugyanis öt pilótát is az említett 8 másodperces időbüntetéssel sújtottak. A legnagyobb figyelem közülük Fabio Quartararóra irányult, hiszen ő a harmadik helyet veszítette el, a bronzérmet Dani Pedrosának kellett átadnia. Ráadásul tizenöt versenyző bukott az így kissé komikusan alakuló futamon. Az esések nagyrészét egy-egy rosszul látható vizes folt okozta, a guminyomás értéke pedig ugye a nedves pályán való tapadást is befolyásolhatja.

„Két helyen is megelőzhettelek volna” – így kapta meg Pedrosa a bronzérmet Quartararótól (videó)

Miguel Oliveira pont azok közé tartozott, akik két keréken tudták befejezni a sprintet. A portugál pilóta büntetést sem kapott, sőt csapattársa, Raúl Fernández hátrasorolása miatt végül a nyolcadik helyett a hetedik pozíció lett az övé. Ennek ellenére úgy látja, hogy változtatni kellene a jelenleg érvényben lévő előíráson.

„A főfutamon nagyon… Nem akarok túlzásba esni, de a pálya normális állapotban volt, és ez jelentősen könnyebbé tette az életünket – nyilatkozta Oliveira. – De véleményem szerint a lényeg az, hogy a guminyomásra vonatkozó szabályt nem kellene a szokásos módon alkalmazni, ha legalább olyan vizes a pálya, mint amilyen a sprint idején volt. Hiszen nem lehet csak ezzel a 0,05 baros különbséggel megmagyarázni a jobb teljesítményt. De ilyen ez a szabály, ez van. Én viszont úgy gondolom, hogy amikor stabilabbak a körülmények, akkor mindenki könnyebben tiszteletben tudja tartani a szabályokat, olyankor ez valóban egyszerűbben megy.”

Oliveira javaslata abból a szempontból egyáltalán nem életszerűtlen, hogy már most is vannak olyan helyzetek, amelyek felmentést adnak a szabály alól. Teljesen vizes pályán például nem kell megfelelni az előírásnak, ahogy akkor sem, ha flag to flag versenyre kerül sor.

Egyszerű megoldással segíti a Ducati a versenyzőit a guminyomásszabály betartásában

A teszt legvégén bukott, meg kellett műteni a VR46 Akadémia versenyzőjét

0

Celestino Vietti sikeres műtéten esett át, miután a keddi Moto2-es teszten eltört a kulcscsontja. Azt azonban még nem lehet megmondani, hogy ott lehet-e a jövő héten esedékes Le Mans-i fordulón.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a királykategóriáé után egy nappal, kedden rendezték a Moto2-esek és a Moto3-asok tesztjét. A középső géposztályban mindenképpen Ogura Aj produkálta a leglátványosabb bukást, legalábbis ami a végeredményt illeti, hiszen a japán versenyző motorja szó szerint kettétört, de nem ő járt a legrosszabbul.

Vele ellentétben ugyanis Celestino Vietti nem úszta meg sérülés nélkül az esést, amely peches módon a teszt legvégén következett be. A VR46 Akadémiáját erősítő pilótát előbb az orvosi központba, majd a jerezi kórházba vitték, ahol megállapították, hogy eltört a bal kulcscsontja. Később hazaszállították a sassuolói klinikára, ahol megműtötték.

Csapata, a KTM Ajo közleménye szerint az operáció sikeresen és komplikációmentesen lezajlott Dr. Giuseppe Porcellini professzor vezetésével. Arról viszont nem adtak tájékoztatást, hogy meddig tarthat a felépülés, és Vietti ott lehet-e jövő héten esedékes Le Mans-i fordulóban, mindenesetre könnyen lehet, hogy ki kell hagynia a Francia Nagydíjat.

Brutális baleset, kettétört a Moto2-es motor (videó)

Persze voltak már csodák, elég csak Jorge Lorenzo 2013-as asseni szereplésére gondolni, aki azok után lett ötödik, hogy a hétvége elején eltörte a kulcscsontját. Azonban nem kell ennyire messzire menni az időben, hiszen Marco Bezzecchi tavaly úgy is részt tudott venni az Indonéz Nagydíjon, hogy az előző héten hasonló sérülést szenvedett motokrosszozás közben.

Vietti számára azért is lehet igazán fájdalmas ez a sérülés, mert az első négy versenyt lehozta bukás nélkül. Igaz, nem ért el kiemelkedő eredményeket, hiszen az eddigi legjobb futameredménye Portugál Nagydíjon elért hetedik hely volt. Összesen 29 pontot gyűjtött, amivel a bajnokság kilencedik helyét foglalja el, ez pedig csak minimális előrelépés tavalyhoz képest.

Mivel csapattársa, a szintén újonnan szerződtetett Deniz Öncü ennél is sokkal gyengébb teljesítményt nyújtva eddig csupán 3 egységet gyűjtött, úgy tűnik, hogy megszakad a KTM Ajo sorozata. Az elmúlt három évben ugyanis a finn istálló adta a Moto2-es világbajnokot Remy Gardner, Augusto Fernández, majd Pedro Acosta személyében, és emellett a csapatok között is ők végeztek az élen, most viszont csak a hatodik pozíciót foglalják el.

Nem Rossi, nem Márquez, de még csak nem is motorversenyző – ez a sportoló Acosta példaképe

0

Pedro Acosta elárult néhány érdekességet a magánéletéből. Ebből kiderült, hogy kit tart a példaképének a sport világában, illetve azon kívül, és melyik a kedvenc filmje, vagy éppen zeneszáma.

A MotoGP versenyzőit hétről hétre lehet követni a televízión keresztül, esetleg a lelátókon, így a mezőny tagjai, főleg a sikeresebbek példaképként is szolgálhatnak a fiatalok számára. Sokszor azonban ez csak a pályán mutatott teljesítményükre, az ott elért eredményükre igaz, és a pilóták személyes oldalát nem annyira ismeri a nagyközönség.

Ebbe enged némi betekintést a MotoGP közösségi médiás oldalain közzétett videó, amelyben Pedro Acosta válaszol néhány személyesebb kérdésre. A 19 éves újonc rögtön egy meglepő ténnyel kezdett, hiszen nem egy motorversenyzőt tart a sportolói példaképének, hanem az ismert harcművészt. „Conor McGregor – felelte az erre vonatkozó kérdésre. – Talán azért, mert ha megnézzük, milyen mentalitással rendelkezik, [látjuk, hogy] a kezdetektől fogva tudta, hogy el fogja érni azt az eredményt, amelyet akar.”

Acosta azt is elárulta, hogy melyik a kedvenc filmje. Ahogyan az előző kérdésre adott válaszát, úgy ezt is azzal indokolta, hogy inspirációt tud belőle meríteni. „A Nike-ról szóló ’Air’ [magyarul ’Air – Harc a legendáért’ – a szerk.] – jelentette ki. – Csak annyit kell tudni, hogy mennyire kicsi volt a cég, ma pedig látjuk, hogy mennyire nagy, mekkora óriás a saját területén. Én is ilyen szeretnék lenni.”

A kedvenc filmje mellett az is kiderült, hogy mi Acosta kedvenc zeneszáma. Úgy tűnik, hogy a GasGas versenyzője a hiphop műfaját kedveli, hiszen a kanadai rapper, Drake 2011-es dalát „jelölte meg”. „’Under Ground Kings’ – válaszolta. – Nem tudom, ez az a szám, amelyet újra és újra lejátszom, amikor beöltözöm.”

Emellett a számára legfontosabb személyekről is szó esett. Az, hogy kihez fűzi a legszorosabb szeretet, aligha meglepő. „Az édesanyám, ez kétségtelen – mondta, amikor arra kérték, hogy említsen meg valakit a szerettei közül. – Végső soron ő volt az, aki hétéves koromban otthagyta a munkáját, és csak nekem segített edzésre járni, meg ilyenek. Ezért talán neki köszönhetően vagyok most itt.”

Acosta szintén az egyik rokonát választotta, amikor a sport világán kívül kellett mondania olyasvalakit, akire korábban felnézett. „A nagyapám – utalt vélhetően az apai ágra. – Számomra ő az az ember, aki hitt magában, és tudom, hogy ez soha nem könnyű, abban a világban sem, amelyben ő dolgozott. Emiatt ő egy fontos személy az életemben.”

Ismét létrejöhet a Suzuki korábbi nyerő felállása?

0

Sajtóértesülések szerint Davide Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke Joan Mir és Álex Rins iránt is érdeklődik. Amennyiben mindkettőjüket sikerülne elcsábítani, úgy egy olyan mag állna össze, amely egyszer már egyéni és csapatvilágbajnoki címig jutott, de az sem kizárt, hogy egy újonc érkezik az istállóhoz.

Bár év eleje óta néhány dominó már eldőlt a MotoGP átigazolási piacán, továbbra is sok a kiadó hely, és könnyen lehet, hogy nagy jövés-menés lesz a versenyzők között. Az viszont, bár időről időre előfordul, nem túl gyakori, hogy egy csapat mind a két állandó pilótáját lecserélje, ám könnyen lehet, hogy a Trackhouse-nál ez fog következni 2025-re.

Az RNF helyére érkezett amerikai istálló még februárban jelentette be, hogy Davide Brivio lesz a csapatfőnöke. Az olasz szakembert sokan elsősorban Valentino Rossinak a Yamahánál elért sikereihez kötik, ám később a Suzukit is csúcsra juttatta. Az akkori pilótapáros tagjai pedig továbbra is a MotoGP-ben versenyeznek, és állítólag mindkettőjük iránt érdeklődik.

Meglepő helyen tér vissza a MotoGP-be a Yamahát és a Suzukit is sikerre vezető szakember

Az olasz Sky Sports értesülései szerint az elsődleges célpontja Joan Mir lehet. A spanyol pilóta tavaly igazolt a gyári Hondához, ám azóta lényegében csak szenved. Tavaly mindössze öt futamon szerzett pontot, az első tízben pedig csak egyszer végzett, ellenben rengetegszer bukott, és többször is megsérült. Idén jobb az arány, ráadásul folyamatosan veri csapattársát, Luca Marinit, de a hírek szerint megelégelte a japánok gyengélkedését, és távozna.

Mir a királykategóriás bemutatkozásától egészen 2022-ig a Brivio által irányított Suzukinál versenyzett. Bár mindössze egyetlen futamot nyert, 2020-ban az is elég volt, hogy megszerezze a világbajnoki címet (sőt, valójában akkor is felér a csúcsra, ha az Európa Nagydíjon az első helyett a negyedik helyen ér célba). Tavalyelőtt viszont kénytelen volt távozni, hiszen a Suzuki kiszállt a sorozatból.

Zarco szerint „félre kell tenniük”, nem szabad tovább tesztelniük a legújabb Hondát

Értelemszerűen ugyanez a sors jutott akkori csapattársának, Álex Rinsnek is, akit az olasz portál szerint Brivio ugyancsak szívesen látna a Trackhouse soraiban. A jelenleg 28 éves versenyző szintén a Hondánál talált ülést, csak éppen nem a gyári istállónál, hanem az LCR-nél. Bár nagy meglepetésre megnyerte az Amerikai Nagydíjat, ezt leszámítva katasztrofális idénye volt, amelynek közepén súlyos sérülést szenvedett. Idén a Yamahánál versenyez, amely egy fokkal jobb helyzetben van, de nekik is nagy a lemaradásuk az európai gyártókkal szemben.

A két spanyol pilótáé mellett egy Moto2-es versenyző, Joe Roberts neve is felmerült. Az ő szerződtetése abból a szempontból lenne kézenfekvő, hogy amerikai motorosról van szó, aki így amerikai csapatnál szerepelhetne, ráadásul bő egy hónapja az is kiderült, hogy a szintén amerikai Liberty Media jelentős részesedést szerzett a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornában. Persze az sem utolsó szempont, hogy a 26 éves versenyző idén jó formában van, és zsinórban három második helyének köszönhetően vezeti az összetettet.

Hogy a Trackhouse végül milyen párossal áll fel jövőre, az előbb-utóbb kiderül, mindenesetre ezek az értesülések nem jelentenek jót a jelenlegi pilóták, vagyis Miguel Oliveira és Raúl Fernández számára. Előbbi 23 ponttal a tizenharmadik, míg utóbbi 12 egységgel a tizenötödik helyen áll a tabellán, míg a csapat ezzel csupán a japán gyártók istállóit tudja megelőzni, és mindössze feleannyi pontot gyűjtött, mint a közvetlenül előtte álló VR46.

Lorenzo szerint apjának köszönheti, hogy nem kellett kockáztatnia a bénulást karrierje végén

0

Ezen a napon ünnepli 37. születésnapját Jorge Lorenzo, aki nemrég arról beszélt, hogy elég korán fel tudott hagyni a motorversenyzéssel. Úgy véli, ezt édesapjának, Chicho Lorenzónak köszönheti, még úgy is, hogy a viszonyuk közel sem volt ideális.

1987. május 4-én, azaz napra pontosan 37 évvel ezelőtt született Jorge Lorenzo. 2002 és 2019 között versenyzett a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző kategóriáiban, és összesen öt világbajnoki címet szerzett, ebből hármat a MotoGP-ben. Motorversenyzői pályafutásának vége azonban közel sem alakult ideálisan.

Azok után, hogy 2018 végén el kellett hagynia a Ducatit, 2019-re a Hondához igazolt, ám egyik futamot sem zárta az első tízben, és csupán a tizenkilencedik helyen végzett a tabellán. A nagyobbik baj azonban az asseni súlyos sérülése volt, amelynek következtében fel kellett ismernie, hogy a folytatással azt kockáztatná, hogy maradandó károsodást szenved. Emiatt mindössze 32 esztendősen a visszavonulás mellett döntött, miután ezt anyagi szempontból gond nélkül megtehette.

„A világért sem változtatnám meg, mert harminckét évesen azt mondhattam, hogy közel voltam a lebénuláshoz, mert 2019-ben két csigolyámat eltörtem – utalt a karrierjére a Jordi Wild néven ismert spanyol YouTuber podcastjában. – Hátravolt még egy év a Hondával kötött szerződésemből, öt-hat millió euróról mondtam le, hogy azt mondhassam, elég volt, élvezzem az életet, és soha többé ne kelljen dolgoznom.”

Kegyetlen döntésekre kényszerítette gyerekként Lorenzót az apjával ápolt viharos kapcsolata

Lorenzo úgy véli, azt, hogy ezt ilyen könnyen megtehette, édesapjának, Chicho Lorenzónak köszönhette, aki „azt mondta, hogy »a fiú világbajnok kell hogy legyen«”. Mindezt annak ellenére, hogy a kapcsolatuk egyáltalán nem volt ideális. „Hiányoltam a szeretetet? Lehettem volna boldogabb? Több mint harminc éven át talán – válaszolta meg saját kérdését. – Akkor [azonban] hatvanöt éves koromig kellett volna dolgoznom, úgyhogy ezen egyáltalán nem változtattam volna.”

A jelenleg autóversenyzőként és szakértőként tevékenykedő exmotoros korábban felidézte, hogy mennyire viharos volt a viszonyuk. Amikor szülei elváltak, pusztán a motorozás érdekében választotta az apját, 18 évesen viszont elköltözött tőle, hogy aztán éveken át tartó háborúskodás jöjjön. Még most sem olyan a kapcsolat, mint szeretné, de „rajta vannak az ügyön”.

„Jelenleg azt mondom az apámnak, hogy nem lehet szó üzletről vagy versenyzésről, kezeljen úgy, mint a fiát – fogalmazott. – Én pedig úgy kezelem, mint az apámat. Ő most hatvanhárom éves, én közel negyven. Nehéz. Még mindig a motorozás a szenvedélye, továbbra is gyerekeket oktat. Én voltam az első tanítványa, most pedig már hatvanéves férfiakat és egyéveseket is edz. Soha nem volt még szabadságon, és csak a motorokra gondol, kizárólag a versenyzésről és a motorokról kérdezget. Ha elmennénk motorozni, akkor te az életről, a lányokról, a nyaralásról kérdeznél. Benne vagyunk az apa-fiú kapcsolat kialakulásának folyamatában.”

Razgatlıoğlu: Most gyorsabb vagyok, mint amikor világbajnok voltam

Toprak Razgatlıoğlu megszólalt az asseni versenyhétvégéről, amelyen megnyerte a második futamot. A török pilóta emellett kitért a misanói tesztre, és a BMW-vel közös fejlődésére is.

Fordulatosra sikerült a Superbike-világbajnokság asseni hétvégéje. Az első futam hatalmas meglepetéssel zárult, hiszen azt a sérült Danilo Petruccit helyettesítő Nicholas Spinelli húzta be. A Superpole versenyen Álvaro Bautista a fél mezőnyt megelőzve tudott nyerni, a második viadalon pedig a negyedik sorból rajtoló Toprak Razgatlıoğlu diadalmaskodott. Razgatlıoğlunak ez volt a harmadik győzelme a BMW motorjával, viszont előzetesen nem hitte, hogy azt pont a Hollandiában fekvő pályán fogja megszerezni.

Spinelli, a meglepetésgyőztes: Ez hihetetlen, talán szerencsém volt, de hát mégis én nyertem

„Nem számítottam arra, hogy győzni fogok Assenben – ismerte el Razgatlıoğlu a SPEEDWEEK-nek adott interjújában. – De nagyon jó munkát végeztünk, szóval ez a csapatomnak is köszönhető. Nálunk mindenki keményen dolgozik, a csomagunk csapatmunka eredménye. Viszont azért örülök annak, hogy Misanóban lesz egy tesztünk az ottani versenyhétvége előtt. Reméljük, hogy a teszten jól össze tudjunk majd hangolni a dolgokat, és aztán a győzelemért fogunk csatázni a futamokon. Jelenleg második vagyok a bajnoki tabellán, de én inkább versenyről versenyre gondolkodom.

„Egyébként a teszten majd az elektronikus motorfék és a sima fék működésére akarunk különösen odafigyelni – tette hozzá. – Nincsenek nagy problémáink, de ebben is jobbá kell válnunk. Minden területen lépésről lépésre fejlődünk.”

„2021-ben világbajnok voltam, de most gyorsabb vagyok, mint amilyen akkor voltam – mondta az alanyai versenyző, aki még a Yamaha színeiben ért fel a csúcsra. – Mindenki napról napra tanul valami újat, ahogy én is egyre tapasztaltabb és jobb leszek. Mostanra már kiismertem a BMW-t, és tudom, hogyan kell irányítani. Azt hiszem, hogy most jobb vagyok, mint amilyen korábban voltam, és mellesleg a súlyszabály sem nagyon zavar be. Azonban az, hogy a BMW gyorsabb az egyenesekben [mint a Yamaha], nagy változást jelent nekem. Viszont a BMW-nek nincs akkora tapadása, mint a Ducatinak, szóval az elektronikán még dolgoznunk kell egy kicsit, és mi ezt is fogjuk tenni. Nagyon boldog vagyok amiatt, hogy aláírtam a BMW-hez. Remélem, hogy idén együtt megszerezzük a világbajnoki címet.”

Vb-cím a BMW-vel, majd jöhet a MotoGP? – Razgatlıoğlu komoly célt tűzött ki maga elé

A KTM technikai igazgatója elárulta, mi teszi „nagyon egyedivé” Acosta vezetési stílusát

0

Sebastian Risse, a KTM MotoGP-csapatának technikai igazgatója felfedte, hogy szerinte mi az a két dolog, amelyek különlegessé teszik Pedro Acosta vezetési stílusát.

A KTM négy királykategóriás versenyzője közül eddig idén egyértelműen az újonc Pedro Acosta tűnik ki leginkább a teljesítményével. Már három alkalommal, két főfutam és egy sprint után is felállhatott a dobogóra, a tabellán pedig a negyedik pozíciót foglalja el. A gyűjtött pontok mennyisége alapján az osztrákok második legjobb motorosa Brad Binder, aki a hetedik helyen áll, a többieket pedig csak jóval hátrébb lehet megtalálni a sorban. Sokakkal ellentétben Acosta ezen kiemelkedése Sebastian Rissét, a KTM MotoGP-csapatának technikai igazgatóját nem érte váratlanul.

Ilyet is ritkán látni egy újoncnál: szenvedő csapattársa Acosta lemásolásában látja a megoldást

„Őszintén szólva engem ez nem lepett meg, de persze nagyon le vagyok tőle nyűgözve – mondta Risse a MotoGP hivatalos honlapjának. – Már a többi kategóriában is lehetett látni, hogy mennyire gyorsan tanul ez a srác, és hogy mennyire jól tud alkalmazkodni. Viszont más pilótáknál már sokszor meg lehetett figyelni, hogy a MotoGP-be történő fellépés azért az más tészta, és emiatt sokféleképpen alakulhat. Általában arra kell kényszeríteni az újoncot, hogy maradjon higgadt, tartsa beállítva a motort, és ne fordítsa fejjel lefelé, hanem inkább tanuljon. Pedro ennek pont az ellenkezője. Nagyon elégedett a motorral és azzal, amije van. Nagyon szeretné kihozni belőle a lehető legtöbbet, és arra koncentrálni, amit ő tud megcsinálni, mielőtt reagálna a technikai oldalára a dolgoknak. Nagyon nyugodt és nagyon magabiztos.”

„Nagyon egyedi stílusa van. Későn fékez, de kimondottan nyugodt marad, mindent az ellenőrzése alatt tart – folytatta német szakember. – Megállítja a motort, nincs szüksége olyan gépre, amely extrém módon jól tud megállni. Aztán még abban is megmutatkozik az egyedi stílusa, ahogy a testét használva segíti a kanyarodást. Ez a két aspektus teszi páratlanná.”

„Meggyőződésem, hogy valamikor harcolni fog majd a világbajnoki címért, de még korai lenne megmondani, hogy mikor – tette hozzá. – Időt kell adnunk neki, és neki is rá kell szánnia az idejét erre, hogy igazán ki tudja aknázni az önmagában rejlő teljes potenciált. Biztos vagyok benne, hogy egyszer győzni fog.”

Acosta a ránehezedő elvárásokról: Már régóta nem figyelek oda az olyan emberekre, mint Lorenzo