back to top
2025. július 12. 12:37
Kezdőlap Blog Oldal 354

Marc Márquez jelenleg nem gondol arra, hogy utoléri Rossit a bajnoki címek számában

0

Elég messze van a mostani teljesítményének szintje a korábbitól, ezért Marc Márquez nem gondolja, hogy a következő szezonban azonnal a bajnoki címért tud fog majd küzdeni. A spanyol pilóta azt is elmondta, szerinte hogyan áll a MotoGP és a Forma—1 közti „háború”.

Marc Márquez és Valentino Rossi kapcsolata régóta nem felhőtlen, előbbi azonban ennek ellenére nem fél elismerni, hogy nagy ellenfele kivételesen jó versenyző volt. Márquez a tisztelet megadását követően arra utalt a talkSPORT podcast egyik epizódjában, hogy a sérülései miatt nem sikerült annyi bajnoki címet szereznie, amennyit Rossi tudott.

Visszasírják a nézők Rossi és Marc Márquez csatáit?

„Valentino egy volt a MotoGP legnagyobb, legjobb pilótái közül, egy igazi legenda. Giacomo Agostini is egy ilyen legenda, ahogyan Mick Doohan is. Minden versenyző, aki meg tudott nyerni egy bajnokságot, az egy nagyszerű pilóta. Van, aki szerencsésebb a sérülésekkel, van, aki pedig kevésbé. Néhányan közülük jobban kezelték az ilyen helyzeteket. Nagyon nagy öröm, hogy az én nevemet már most ilyen legendákéval együtt emlegetik” – mondta a cerverai pilóta.

Márquez jelenleg hat, Rossi hét, a rekordtartó Agostini pedig nyolc királykategóriás bajnoki címmel rendelkezik (Doohan ötöt nyert), így a 30 éves versenyzőnek még reális esélye van ebből a szempontból beérni a Doktort és akár annak honfitársát is. A legnagyobb géposztály valaha volt legidősebb bajnoka Leslie Graham volt, aki 37 évesen emelhette fel a trófeát, így elméletileg még ideje is bőven lenne a két „hiányzó” cím megszerzésére a spanyol pilótának. A 93-as rajtszám tulajdonosa azonban egyelőre nem akar erre gondolni, annak ellenére, hogy a Gresinihez igazolással az elmúlt években nem túl acélos Hondát lecserélte a mezőny legjobb motorjának tartott Ducatira.

„Ebben a pillanatban nem gondolok a rekord beállítására, hiszen elég messze vagyok attól a szinttől, amelyen korábban teljesítettem, és így nem közelíthetem meg a következő szezont úgy, hogy »márpedig én megpróbálom megszerezni a bajnoki címet«” – nyilatkozta korábban Márquez a Crash.net-nek.

„Már két olyan idény telt el, amelyben egy átlagos versenyt sem tudtam megnyerni. Szóval ilyen statisztikával a háta mögött az ember csak úgy nem állhat neki a következő idénynek, hogy »most én fogok a tabella élén végezni«. Először is az önbizalmamat, vagyis az alapokat kell majd felépíteni, aztán ilyen alapokon már el lehet kezdeni fejlődni és gyorsabbá válni.”

Öniróniával reagált borzalmas napjára Marc Márquez: Valamelyik rekordot meg kellett döntenem

Az eddig ötvenkilenc királykategóriás futamgyőzelemig jutó pilótát a motorsport nagy párharcának, a MotoGP és a Forma–1 közt a nézőkért folyó háborúnak a jelenlegi állásáról is megkérdezték. „Ezen a ponton őszintének kell lennünk. A pandémia után a MotoGP sokat melózott a népszerűségének visszaépítésén. Most ennek a következményeit láthatjuk, nem ez a legjobb pillanatunk. 2018-ban és 2019-ben népszerűbbek voltunk, mint a Forma–1, most azonban ennek az ellenkezője igaz. Viszont ez is egy verseny, és ők [a Forma–1] keményen dolgoznak, de azt is tudom, hogy a Dorna is keményen dolgozik a pályán látható műsor javításán.”

Miller nem ért egyet Quartararóval, inkább Szoboszlaihoz hasonlóan gondolkodik

0

Jack Miller szerint nem probléma, hogy a sprintek és a hétvégék számának növekedése miatt több versenyt kell majd lefutnia jövőre, mivel nem szereti a hétköznapokat európai otthonában tölteni. Az ausztrál pilóta arról az ötletről is elmondta a véleményét, hogy a pilóták legrosszabb eredményeit ne számítsák be az év végi összesítéskor.

Jövőre is lesznek sprintfutamok a MotoGP-ben, annak ellenére, hogy a Dorna idén bevezetett újdonsága – amely a nézőszámok emelkedését tekintve sikeresnek mondható – jelentősen növelte a pilótákat érő terhelést. Éppen ezért többen, köztük Fabio Quartararo is kiállt amellett, hogy csökkenteni kellene ezeknek a ráadásviadaloknak a számát. A francia motoros kiemelte, hogy a mostani szezonban látott súlyos sérülések megdöbbentően nagy száma összefüggésben lehet a hétvégék új menetrendjével.

Quartararo szerint nem minden hétvégén kellene sprintfutamot rendezni a MotoGP-ben

Ráadásul a 2024-es naptárba már 22 forduló került be, tehát összesen 44 versenyt kell majd lefutnia a mezőnynek. Jack Miller azonban nem bánja ezt annyira. „Eléggé elfáradtam a szezon végére, de azért fizetnek, hogy 44 futamon versenyezzek ezzel a motorral. Nem azért jövök Andorrába a szezon közben, hogy a kanapémon üljek, biciklizzek, kocogjak, vagy bármi hasonló… Azért csinálok [mindent], hogy versenyezni tudjak” – szögezte le a SPEEDWEEK.com-nak Miller.

Felmerült, hogy csapattársa, Brad Binder egy hasonló helyzetben azt válaszolta, hogy „január végén elhagyom Dél-Afrikát, aztán december elsején térek oda vissza. Mit gondolsz mért csinálom ezt? Hogy versenyezzek.”

„Én ezt szeretem csinálni, és szerintem minél több versenyünk van, annál gyorsabban telik el az év. Ha van egy szabad hetem, amikor visszajövök Andorrába, akkor egy biciklizés vagy egy edzés a teremben a napom fénypontja. Ez nem túl szórakoztató, sőt nekünk külföldieknek kifejezetten unalmas. Ne értsetek félre, az például elég jó, hogy itt van nekem Brad, de ő mégsem a családom. Haverok vagyunk, sőt jó barátok, de olyan barátaim is vannak, akiket gyerekkorom óta ismerek, és ott van a családom, én leginkább azt várom, hogy velük tölthessem az időmet” – mondta Miller.

A KTM pilótája év közben Andorrában lakik, felesége – akivel egy éve házasodtak össze –, viszont Miller szülővárosában, az ausztráliai Townsville-ben tölti az ideje nagy részét. Szeptember 14-e óta ráadásul nem is egyedül, hiszen ekkor született meg a pár első gyermeke, Pip Florence. Teljesen érhető tehát, hogy a négyszeres MotoGP-futamgyőztes nehezen viseli a családja és közte meglévő távolságot.

Miller teljesítményét is befolyásolta a lánya születése, legalábbis Pit Beirer, KTM motorsport-igazgatója szerint. „Nyáron elterelődött a figyelme, nem is tudott hasznot húzni az általa elvégzett fejlesztői munkából. Családot alapítani a szezon közepén Ausztráliában, az valami olyasmi, ami egy versenyzőt sem hagyna teljesen érintetlenül” – osztotta meg gondolatait a SPEEDWEEK.com-mal a német szakember.

Miller a szezon végének, Binder az eredménynek örül – a KTM valenciai tesztértékelője

Miller szavai több szempontból is egybevágnak azzal, amit Szoboszlai Dominik mondott egy nemrég megjelent interjújában arról, hogy egy nem a hazájában élő élsportoló könnyedén egyedül érezheti magát. „Aki azt mondja [focistaként], hogy nem érzi magát magányosnak, az hazudik. Természetesen néha én is az vagyok. Vannak olyan napok, amikor a kanapén ülök és azon gondolkodok, hogy mit csináljak. Az otthoni barátaim nincsenek itt, annyira régóta pedig még nem lakok itt, hogy csak szóljak valakinek, hogy menjünk el valahova. Ilyenkor filmet nézek és reménykedek, benne, hogy elalszok, hogy minél hamarabb holnap legyen. Vannak nagyon is nehéz napok” – tette hozzá a labdarúgó-válogatott csapatkapitánya a Fodball videójában.

Millert arról is megkérdezték, mit szólna egy olyan rendszerhez, hogy az egyes pilóták legrosszabb eredményei nem számítanának bele az év végi összegzésbe. Az újságíró felvetette, hogy ezzel a versenyzők elkerülhetnék az olyan helyzeteket, amelybe Jorge Martín került a rossz gumijai miatt a Katari Nagydíjon. „Megértem, hogy néha az egyik gumi rosszabbul működik, mint egy másik, ilyen az élet. Ez akkor is megtörténhet, ha csak úgy veszel egy autót, vagy valami mást. Amikor valamit kézzel készítenek az emberek, akkor lehetnek eltérő eredményeket” – mondta 28 éves motoros.

Martín főnöke még mindig várja a Michelin elemzését a katasztrofális katari futamról

„Egy nagyon nehéz pillanaton mentem keresztül, amikor Álex Márquezzel szemben elvesztettem a [2014-es Moto3-as] bajnoki címért folytatott küzdelmet. Ezután sok időt töltöttem azzal, hogy másokat hibáztattam – magamat viszont nem. Sok időre volt szükségem ahhoz, hogy felfogjam, valójában én vesztettem el a világbajnokságot, senki más. Nagyon sok olyan futam volt, amelyeken jól működött a motor, és én is jó munkát végeztem – aztán egy buta hibát vétettem. A mostani világban néha nehéz felismerni, hogy a dolgok [mennyire jól] működnek, és mindenkinek lesz egy olyan napja, amikor rossz gumikat fog ki. Néha szerencséje van az embernek, amikor ez a második szabadedzésre jön ki, máskor meg úgy alakult, hogy a főversenyre.”

Zarco szerint győzelme megmutatta, a legjobbak közé tartozik a MotoGP-ben

0

Élete első MotoGP-futamgyőzelmét aratta az idei Ausztrál Nagydíjon Johann Zarco. A francia versenyző szerint ez megmutatta, hogy a legjobbak közé tartozik a királykategóriában, és úgy véli, ezért az emberek máshogy tekintenek majd rá.

Már augusztusban bejelentették, hogy Johann Zarco eligazol a Pramactól, és jövőre az LCR-nél folytatja majd a pályafutását, vagyis a mezőny jelenlegi legjobb motorját, a Ducatit egy jóval gyengébbre, a Hondára cseréli le. Ezután sokan tartottak attól, hogy így soha nem fog megtörni a rossz sorozata, és futamgyőzelem nélkül fog visszavonulni a MotoGP-ből.

Zarco azonban az Ausztrál Nagydíjon minden érte aggódót megnyugtatott azzal, hogy megnyerte a futamot, így életében először állhatott a dobogó tetejére a királykategóriában. A francia pilóta a napokban a France Bleu Vaucluse nevű rádió vendége volt, ahol többek között ennek a diadalnak a jelentőségéről is beszélt.

Győzelme után több lista éléről is lekerült a „rettegő” Zarco, de ezt egyáltalán nem bánja

„Ez a győzelem annak a szimbóluma, hogy ebben a kategóriában egy vagyok a jó versenyzők közül. Nem mintha kételkedtem volna magamban, én tudtam, hogy egyike vagyok a legjobbaknak, de a valóságban ez nem igazán mutatkozott meg. Amikor igazán elkötelezett vagy a sport felé, akkor azt mondod magadnak, hogy nem számít, nyersz-e, hiszen ha nem, attól sem válik a teljesítményed kevésbé erőssé” – mondta Zarco a Motorcycle Sport szerint.

„Viszont ezzel szemben a való életben, ha hosszú időn keresztül jó teljesítményt nyújtasz, de az a győzelem csak nem érkezik meg – ahogyan az velem is történt –, akkor az emberek már csak arra a hiányzó győzelemre tudnak gondolni, és ezért meg kell birkóznod azzal, ahogy rád tekintenek.”

Zarco beszámolt arról, hogy nagy nyomás helyeződött rá a szurkolók felől, akik több alkalommal is „felkérdezték”, mikor fog végre felállni a dobogó legfelső fokára. Franciaországban ráadásul nagyon sokan követik a MotoGP-t, amit jól mutat, hogy az idei évben az ottani versenyhétvégére látogattak ki a legtöbben.

Cannes szülöttének már nem kell azon aggódnia, hogy mikor tud végre megfelelni a rajongói elvárásainak, azonban még nem tudta teljesen átélni ezt a számára új helyzetet. „Az ember folyamatosan többet és többet akar, ezt én is észrevettem magamon, de egyelőre próbálom kiélvezni, amit elértem. Ezt nem mindig egyszerű megtenni, hiszen amikor visszagondolok arra a pillanatra, vagy amikor egyszerűen csak otthon vagyok, és ez felbukkan a gondolataim között, akkor nehezen tudom elengedni magam. Ez egy igazán hosszú folyamat.”

Zarco végre révbe ért, miközben a Dorna valami komolyra készül

Megerősítették, hogy jelentős változás történhet a MotoGP-t irányító szervezetnél

0

Októberben az El Confidencal szellőztette meg, hogy a Dorna Sport, a MotoGP – illetve többek között a Superbike-világbajnokság – kereskedelmi jogait birtokló vállalat legnagyobb tulajdonrésszel rendelkező befektetője megválhat a részvényeitől. A hírek szerint a Bridgepoint nevű cég körülbelül 2 millió eurót szeretne kapni a részesedéséért.

Nemrég újra felerősödött az erről szóló pletyka, amikor a Dorna 420 millió euró összértékű osztalékot fizetett ki a tulajdonosainak. Ezek a hangok pedig Carmelo Ezpeletához, a cég vezérigazgatójához is eljutottak, aki egy interjúban megerősítette, hogy helytálló a spanyol lap értesülése.

„A jeleket nem lehet teljesen eltakarni, szóval igen, meg tudom erősíteni a [lehetséges eladásról szóló] pletykákat. Bármikor bármi megtörténhet. Abban biztos vagyok, hogy ha lesz új tulajdonos, tetszeni fog neki a termékünk.”

A Bridgepoint eladási szándéka mögött valószínűleg a MotoGP sikeressége áll, hiszen jó eséllyel most arányosan többet kapnának a részvényeikért, mint amennyiért vették őket. A sorozat iránt az elmúlt évben jelentősen nőtt az érdeklődés, amit jól mutat a nézőszámok helyenként drasztikus megugrása. A cég egyszer már korábban, 2018-ban is fontolgatta, hogy kiszáll a Dornából, a királykategória körül akkor fellépő negatív folyamatok miatt.

Fényes jövő előtt áll a MotoGP? – közzétették az idei versenyek látogatószámait

„Azt egyébként nagyon szeretném tudni, hogy ki terjesztette el ezt a hírt. Minden nap két vagy három hívást kapok a bankoktól, azt kérdezgetik tőlem, hogy igazak-e az eladásról szóló hírek. Azonban a bankok nem vásárolni akarnak, dehogy, ők közvetítőnek ajánlkoznak az eladási folyamathoz” – nevetett Ezpeleta. A La Repubblica által készített interjúból az is kiderült, hogy egy meg nem nevezett nagy üzleti csoport már fel is tűnt a színen mint lehetséges vásárló.

„Készen állunk arra, hogy tovább folytassuk a munkát a jelenlegi részvényeseinkkel, de ha távozni akarnak, akkor menjenek csak..” A barcelonai sportvezető leszögezte, hogy ők minden kimenetelre „fel vannak készülve”, és akár lesz eladás, akár nem, a Dorna az eddig megszokott rendszerben fog tovább működni.

„Jelenleg a Dorna részvényeinek húsz százaléka a dolgozók kezében van, ennek a többségét egyébként én birtoklom. A részvények harminckilenc százaléka a Bridgepoint Capitalé, harmincnyolc pedig a CPP Investment Boardé” – mondta Ezpeleta. Előbbi cég egy brit befektetési alap, utóbb pedig a kanadai nyugdíjalapokat felügyelő vállalat.

„Átlagosan egy kockázati tőkealap egy tulajdonánál úgy négy-öt évig szokott kitartani, de minden szabálynak megvannak a maga kivételei. Az első befektetőinkkel 1998 és 2006 között, tehát nyolc évig dolgoztunk együtt. Ezután érkezett meg a Bridgepoint, ez a vállalaton belüli belső változtatásokhoz vezetett, és aztán így ők már velünk vannak tizenhét éve.”

Kell egy határ: a MotoGP gyártói megálljt parancsolnak az erőltetett menetnek

Gyűlölködő hozzászólások árasztották el Quartararo oldalát, törölte a karácsonykor közzétett képét

0

Fabio Quartararo posztolt egy képet a közösségi médiában, ahol ő és jó barátja látható. A bejegyzést azonban elárasztották a homofób emberek gyűlölködő hozzászólásai, így a Yamaha pilótája az egyik platformon törölte a fotót, a másikon letiltotta a kommentelési lehetőséget.

A karácsony a MotoGP versenyzőinek is karácsony, így a legtöbben a családjuk, illetve barátaik körében töltötték az elmúlt napokat. Sokan közülük ezt meg is osztották a nyilvánossággal, és, ahogyan ez ilyenkor lenni szokott, nagyrészt támogató, kedves hozzászólásokat kaptak. Nem úgy, mint Fabio Quartararo, aki gyűlölettel is szembesült.

A Yamaha versenyzője nem aktuális képet tett közzé, hanem egy olyat, amely korábban, egészen pontosan idén nyáron készült. Ezen ő látható jó barátja, Ethan Doux társaságában, ahogyan fejük összeér, és láthatóan jól érzik magukat egymás társaságában. A 24 éves pilóta mindössze annyit írt a képhez, hogy „miről beszélgetünk?”.

Quartararo azonban messze nem csak szeretet kapott a hozzászólásokban, hanem nagy fokú gyűlöletet is, mivel számos homofób komment is érkezett az oldalára. A bejegyzés közzététele után a francia motoros úgy döntött, hogy X-en törli a posztot. Instagram-oldalán továbbra is elérhető, de a hozzászólási lehetőséget ott is letiltotta.

A gyűlölködő kommentelők mellett más, elfogadóbb felhasználók közül is sokan úgy értelmezték, hogy Quartararo ezzel felvállalta homoszexualitását, sőt, akadt olyan külföldi portál, amely ezt már lényegében tényként közölte. Azonban fontos leszögezni, hogy 2021 MotoGP-világbajnoka nemhogy nem állította ezt, de még csak nem is utalt ilyesmire semmilyen megnyilvánulásában.

A közösségi médiában tapasztalható gyűlölet persze nem új keletű, és nyilvánvalóan nemcsak a motorversenyzők vagy más sportágat űzők részesülnek belőle, hanem más hírességek is. Maverick Viñalesnek olyannyira elege lett a jelenségből, hogy 2021 áprilisában úgy döntött, hogy törli az akkor még Twitter néven működő X-fiókját.

„Néha kitalálnak dolgokat – indokolta anno a lépést. – A probléma, hogy azzal, hogy kitalálnak dolgokat, kétségeket ébresztenek. Ez a legnagyobb gond, mert sok mindenről senki nem tud. Hogy mi történik egy csapaton belül, azt Isten sem tudja, csak a csapat vagy az érintettek. Végső soron ez nevelés kérdése. Nem hiszem, hogy bárki bármit is tehetne ellene. Bezártam a Twitter-fiókomat, mert az Instagram és a TikTok a prioritásom, ott van valódi lehetőség.”

Dovizioso: Nincs olyan pilóta, aki segíteni tudna a Honda jelenlegi helyzetén

0

A mostanában motokrosszal foglalkozó Andrea Doviziosónak az a véleménye, hogy jelenleg nincs olyan versenyző a MotoGP-ben, aki segíteni tudna a Hondának vagy a Yamahának. Az olasz motoros szerint a japán gyártóknak teljes szervezeti átalakításra van szükségük ahhoz, hogy visszatérjenek az élmezőnybe.

Egy új területen próbálja ki magát Andrea Dovizioso, hiszen nemrég a szülővárosa, Forli mellett található 04 Park – Monte Coralli motokrossz-létesítmény tulajdonosa lett. A pályán 2020-ban volt utoljára világbajnoki futam, azóta pedig folyamatosan romlott az állapota. Dovizioso az idei év elején vette át az üzemeltetését, célja pedig, hogy a park újra régi fényében ragyogjon.

Ráadásul Dovizioso a pálya működtetése mellett folyamatosan járja Olaszországot, és motokrosszversenyeken vesz részt. A tavalyi év végén írt alá a Yamahához, így most újra a hangvillások motorjával hajtja az eredményeket.

„A motokrossz sok időmet emészti fel, ott vannak a hétvégék, amikor a versenyeim vannak, hét közben pedig sokat edzem, szóval kevés időm marad másra. Mindenre ránézek, aztán azokkal a dolgokkal foglalkozom közelebbről, amelyek igazán érdekelnek, mivel még mindig az foglalkoztat, hogy mennek ott [a MotoGP-ben] a dolgok, nem a konkrét eredmények” – mondta Dovizioso a Moto.it-nek.

Az olasz versenyzőnek tehát bokros teendői mellett is marad ideje arra, hogy figyelemmel kövesse a királykategória történéseit. Dovizioso legjobb éveit a MotoGP-ben a Ducatinál töltötte – a bolognaiakkal 2017 és 2019 között háromszor lett második Marc Márquez mögött –, de a Honda és a Yamaha színeit is képviselte, sőt előbbi márka motorjával szerezte meg bajnoki címét a 125 köbcentis kategóriában.

Paolo Ciabatti elmesélte, hogyan került vissza a Ducati a MotoGP élvonalába

Ezek után nem meglepő, hogy Dovizioso nyomon követi, mi történik ezen két gyártó háza táján, amelyek az elmúlt években eléggé lemaradtak az élmezőnytől. A Honda számára külön csapást jelent, hogy Márquez személyében elvesztették legeredményesebb versenyzőjüket, mivel a spanyol pilóta átigazolt a Ducatit használó Gresinihez. A Professzor szerint azonban ennek nincs akkora jelentősége, mint ahogy sokan gondolnák, máshol kell keresni a probléma forrását.

„Nincs olyan pilóta jelenleg, aki ki tudná segíteni a Hondát a mostani helyzetéből. Úgy látom, hogy a Honda és a Yamaha nagyon lemaradtak a fejlődésben az európai gyártókhoz képest. Minden területen teljesen meg kell újulniuk. Nemcsak egy sima változtatást értek ez alatt, hanem egy teljes szervezeti átalakítást. Fel kellene venniük új szakembereket, és át kellene alakítaniuk a szervezeteiken belül meglévő kapcsolatokat és hierarchiát. El kell dönteniük, kit akarnak megtartani, és kinek kell mennie. Ehhez pedig évekre van szükség ezen a szinten.”

„Látható, hogy a legerősebb pilóták már nem akarnak ott versenyezni, ez pedig kettős hátrányt okoz nekik.” A „kettős hátrány” ebben az esetben azt jelenti, hogy mivel nem elég versenyképesek ezek a csapatok, ezért a legjobb pilóták nem akarnak hozzájuk csatlakozni. Azonban hosszú távon a jó teljesítményhez elengedhetetlen lenne pár erős versenyző.

Marc Márquez üzenete a Hondának: Jó végsebesség nélkül nem lehet a bajnoki címért harcolni

„Ez a két gyártó egyelőre még nem strukturálta át magát a mostani helyzetnek megfelelően, és nincsenek meg a pilótáik sem, akik segíthetnének a karizmájuk fejlesztésében, vagy legalább a fenntartásában. Pedig szükségük lenne egy ilyen lökésre, amely elkezdi előrefelé mozgatni a dolgokat. Azt hiszem, hogy egy nagyon összetett helyzetben vannak jelenleg” – tette hozzá a 37 éves motoros.

Rea nem álmodik Rossiéhoz hasonló kezdésről a Yamahánál, pedig hozzáállása olyan, mint Messié

Jövőre már a Yamahát fogja erősíteni a Superbike-világbajnokságon Jonathan Rea, aki nagyon érdekes kérdéseket boncolgatott egy interjúban. Az északír pilóta elmondta, milyen tulajdonságokat csenne el Toprak Razgatlıoğlutól és nagy kedvencétől, Lionel Messitől. Azt is megtudhattuk, reménykedik-e Valentino Rossiéhoz hasonló bemutatkozásban a japánok motorjával.

Jonathan Rea kilenc sikeres év után elhagyja a Kawasakit, jövőre pedig már a Yamaha csapatát fogja erősíteni a Superbike-világbajnokságon. Ennek apropóján a La Gazetta dello Sport készített vele egy interjút, amelyben számos érdekes témáról szó esett, ezek közül hoztunk el most párat olvasóinknak.

Az északír pilóta a BMW-hez igazoló Toprak Razgatlıoğlu helyét veszi át. A török motoros vezetési stílusa nagyon jól illeszkedett a Yamahához, nem véletlen, hogy Ben Spies után ő lett a márka második Superbike-bajnoka. Rea számára tehát fontos lehet, hogy bizonyos dolgokat ellessen az alanyai versenyzőtől. Szerencsére elárulta, hogy mit venne át, azt azonban nem gondolja, hogy ne tudna enélkül is jól teljesíteni az R1-gyel.

Rea eséssel kezdte pályafutását a Yamahánál, de pozitívan értékelte az első tesztnapját

„Azt [venném át], ahogyan a kanyarbejárat utolsó részét megoldja. Toprak nagyon erős, úgy megy be a kanyarokba, hogy teljesen »lefekszik« a motorral, majd így is meg tudja állítani, és befordítani a gépet. Az »oldalra lefekvés« miatt tudott annyi előzést végrehajtani az évek során, még [Álvaro] Bautistával szemben is. Már értem az okát: a Yamaha egy nagyon egyszerű motornak tűnik az elektronika kezelése és a beállítások szempontjából, de egy nagyon »mozgékony« vázzal rendelkezik” – mondta a 119 Superbike-futamot megnyerő pilóta.

„Őszintén szólva a Yamaha egy nagyon széles tartományban dolgozik. Láthattuk, hogy a motorjukkal [Andrea] Locatelli, [Remy] Gardner, [Dominique] Aegerter és különösen Toprak is gyors tudott lenni. Ezeknek a srácoknak mind különböző stílusuk van. Nekem csak alkalmazkodnom kell a motorhoz.”

Rea-ről közismert, hogy több kedvenc sportolója is van. Az egyik közülük nem más, mint Valentino Rossi, aki 2004-ben mutatkozott be a Yamaha nyergében, és az első versenyét rögtön meg tudta nyerni. Felmerül a kérdés, hogy a hatszoros Superbike-bajnok álmodik-e hasonló debütálásról.

„Azt mondanám, hogy ez messze túlmenne a legmerészebb várakozásaimon. Természetesen versenyképesnek kell majd lennünk, és a célunk a bajnoki cím megszerzése, azonban az csak egy álom, hogy [ennyire] erősek leszünk az első futamon. Amúgy nagyon szeretem Phillip Islandet, és az R1 általában elég erős azon a pályán, szép történet lenne…”

A Yamaha volt a leggyorsabb a teszten, végleg elbúcsúzott a Superbike-vb az idei évre

Rossi pár évvel ezelőtt járművet cserélt Lewis Hamiltonnal, Rea azonban nem egy Forma–1-es autóra váltaná le legszívesebben jelenlegi motorját. „Az R1-et kizárólag egy 250 köbcentis krosszmotorra cserélném el. Tetszik a Forma–1, jó nézni, de a motokrosszt jobban kedvelem. Szóval, ha váltanom kéne, akkor motokrosszban lennék a Yamaha gyári versenyzője.”

A 36 éves pilótát megkérdezték, hogy másik nagy kedvence, Lionel Messi melyik tulajdonságát tudná szívesen a magáénak. „Leo egy perfekcionista, ő sohasem áll le a munkával, ha önmagáról vagy a csapatáról van szó. Semmivel sem törődik annyira, mint a labdarúgással. Mindig nyerni akar, és ebben hasonlít rám, én is hasonló dolgokat akarok, és a folyamatos fejlődésre törekszem. Véleményem szerint Messi a valaha volt legjobb focista, és ráadásul egy nagyon okos fickó.”

A beszélgetésből ezeken kívül kiderül, hogy Rea nagyon örült a Yamaha által felkínált lehetőségnek, és szerencsére nagyon jól sikerült a beilleszkedése a csapatba, illetve a motor is tetszik neki. Ballymena szülötte továbbá azt is elmondta, hogy a csehországi forduló során határozta el, hogy mindenképpen istállót vált, de azt már nem tudta felidézni, mikor kezdett el új csapata képviselőivel beszélgetni erről. A következő szezonra, amelyben szerinte Razgatlıoğlu, Bautista és Locatelli is nagy kihívás elé fogja állítani, súlycsökkentéssel és mentális tréninggel készül.

Rea elárulta, mit mondana tizenéves önmagának

Fényes jövő előtt áll a MotoGP? – közzétették az idei versenyek látogatószámait

0

Szinte mindegyik MotoGP-futamra jelentősen több néző látogatott ki az idei szezonban, mint a tavalyi során. A Dorna által publikált számok megerősítették, hogy ebből a szempontból jó ötlet volt a sprintfutamok bevezetése.

A Dorna közzétette az idei MotoGP-szezon versenyeire kilátogatók számát, és ez nagyon pozitív képet fest a királykategória jelenéről és jövőjéről is. 2023-ban szinte minden helyszínen többen voltak kíváncsiak Francesco Bagnaiáékra, mint a tavalyi évben. Ez az összesített nézőszám változásán is jól látszik, hiszen amíg 2022-ben 2,35 millióan, addig idén már 2,86 millióan tekintették meg élőben a hétvége valamelyik etapját.

A legtöbb néző idén a Francia, a legkevesebb pedig a Katari Nagydíjra látogatott ki. A legnagyobb növekedést (az újonnan belépő Indiai Nagydíjat nem számítva) a jerezi Spanyol Nagydíj produkálta. Két helyszínen csökkent a nézőszám, azonban Argentínában és Indonéziában is mindössze ezerrel kevesebb embert regisztráltak. Ez a különbség statisztikai hibának tekinthető, vagyis lényegében egy fordulóban sem voltak idén kevesebben, mint tavaly.

Az előző szezonban sok MotoGP-versenyen csökkent a nézőszám, ahogyan az általános érdeklődés is a sorozat irányába. Ennek többek között Valentino Rossi visszavonulása és a rossz gazdasági körülmények voltak az okai. A Dorna éppen ezért vezette be a sprintfutamokat, amelyekkel minden fordulóban a korábbinál eggyel többször voltak láthatóak Marc Márquezék „éles bevetés” közben. Ez az új formátum sikeresnek bizonyult, hiszen a helyszíni nézők számának növekedése szombatonként volt a legnagyobb.

Jövőre ennek megfelelően az idén megszokott menetrend szerint zajlanak majd a hétvégék, hiszen a Dorna megtartja a sprintfutamokat. A 2024-es MotoGP-naptárból egy futam sem hiányzik, amelyet idén megtartottak, sőt kettő további helyszín – Aragón és a kazahsztáni Almati – is versenyt rendezhet. Az persze egy jogos kérdés, hogy mindezzel nem növekedik-e túlzottan a pilótákat erő terhelés, illetve a sérülésveszély, de ennek megválaszolására mi jelenleg nem vállalkoznánk.

Sportemberek helyett üzletemberek irányítják a MotoGP-t, és ez gond a veterán menedzser szerint

Egy tavalyi, a nézőszámcsökkenés okait elemző cikkünkben azt írtuk, hogy izgalmas párharcokra lenne szükség ahhoz, hogy az emberek újra a MotoGP felé forduljanak. A Dorna legnagyobb szerencséjére ez az idei évben megvalósult, hiszen Bagnaia és Jorge Martín bajnoki párbaja csak a legutolsó pillanatban dőlt el, tehát ez is segíthette a növekedést.

Idén nemcsak a versenyekre kilátogatók, hanem az azokat TV-ben nézők száma is növekedett. A MotoGP kereskedelmi jogait birtokló vállalat egy korábbi, csak az első tizenkét futamra vonatkozó jelentésében azt írta, hogy a televíziós nézettség a tavalyi évhez képest húsz százalékkal emelkedett, a sprintekkel feldobott szombati közvetítéseket pedig átlagban ötvenegy százalékkal nézték többen.

Két forduló esetében csak egy egyik oszlopban található szám, ennek oka, hogy az Indiai Nagydíjat idén rendezték meg először, az Ausztrál Nagydíjon pedig egy vihar miatt nem futották le a teljes programot, vasárnap már egyáltalán nem nyitott ki a pálya. Az Amerikai Nagydíj pedig azért nem szerepel a táblázatban, mivel erről a helyszínről nem állnak rendelkezésre megbízható adatok a nézőszámot illetően.

Forduló A hétvégére kilátogató nézők száma (ezer fő)
2022 2023 Változás
Francia Nagydíj 225 278 +53
Német Nagydíj 232 233 +1
Valenciai Nagydíj 170 195 +25
Argentin Nagydíj 187 186 -1
Maláj Nagydíj 164 182 +18
Holland TT 158 179 +21
Thai Nagydíj 178 179 +1
Osztrák Nagydíj 168 173 +5
Spanyol Nagydíj 87 163 +76
Katalán Nagydíj 115 152 +37
San Marinó-i Nagydíj 101 141 +40
Olasz Nagydíj 74 135 +61
Portugál Nagydíj 76 123 +47
Brit Nagydíj 100 115 +15
Indiai Nagydíj 111
Indonéz Nagydíj 103 102 -1
Japán Nagydíj 57 76 +19
Katari Nagydíj 18 71 +53
Ausztrál Nagydíj 91

Forrás: La Gazzetta dello Sport

Stoner elmondta, szerinte Marc Márquez miért döntött másképp, mint anno ő

0

Casey Stoner úgy véli, Marc Márquez szeretné ismét élvezni a versenyzést, ezért igazolt a Ducatihoz. Az ausztrál expilóta hozzátette, ő elsősorban motorozni szeretett, de egy ponton már nem tudta élvezni, ezért vonult vissza.

Rendkívül hosszú, 11 éves fejezet zárult le Marc Márquez pályafutásában. A nyolcszoros világbajnok ugyanis ennyi idő után távozik a Hondától, hogy a Gresini színeiben jövőre a Ducatira üljön fel, és megpróbáljon visszatérni a győzelem útjára. A spanyol versenyző tehát a visszavonulás helyett adott még egy esélyt magának.

Ellentétben Casey Stonerrel, aki 2012-ben mindössze 27 évesen elhagyta a MotoGP-t. A Honda és a Ducati egykori pilótája most igyekezett kifejteni, hogy mi a különbség kettőjük döntésének háttere között. Márquez számtalanszor hangsúlyozta, hogy ismét élvezni akarja a versenyzést, és ez az átigazolás elsődleges célja. Elődje szintén így gondolja.

„Ha az ember nem élvezi, miért kockáztatja ezt az egészet? – tette fel a költői kérdést a TNT Sportsnak adott nyilatkozatában. – Ha Marc élvezi a versenyzést, akkor nem a semmiért fog mindent kockára tenni. Fontos számára, hogy visszaszerezze ezt az élvezetet. Találjon okot arra, hogy reggel felkeljen, keményen eddzen, kitegye magát ezeknek a sérüléseknek, hogy visszarángassa magát. Az emberek ezt kívülről látják. Azonban nagyon nehéz, amikor minden az ember ellen van, a teste nem akar csinálni dolgokat, de ő erőlteti. Ez megviseli az embert.”

Marc Márquez szerint nemcsak ő, hanem a Honda is jól jár a távozásával

Márquez pályafutása 2020-ban vett 180 fokos fordulatot. A gyári Honda motorosa addig a csúcson volt, de az az évi szezonnyitón súlyos balesetet szenvedett. Egészen tavalyig valamilyen módon viselte ennek a következményeit, és akkor az is felmerült, hogy visszavonul. Idén viszont már kizárólag a motor korlátozta őt a jó eredmények elérésében. Végül hosszas huzavona után úgy döntött, hogy átigazol.

Ami Stonert illeti, aki pont Márqueznek „adta át” a helyét, az ő visszavonulásának több oka is volt. Elsősorban egészségügyileg nem volt rendben, hiszen ekkor már rendszeresen voltak pánikrohamai, de emellett a motorozást sem élvezte. A kétszeres világbajnok ezzel kapcsolatban rámutatott egy fontos különbségre Márquez és közte.

„Ha az ember mindent kockára tesz, akkor azt okkal kell tennie – szögezte le. – Néhányan úgy vélik, hogy ez a pénzről szól. Vagy bármilyen okból is teszik, az az eredmény érdekében történik. Ami engem illet, én motorozni szerettem. Ennek része volt a versenyzés. Fantasztikus volt. A motorozást szerettem a legjobban, szerettem mindent kihozni a motorból, amit csak lehetett. Nagyon önkritikus voltam. Amikor ezekben a motorokban túl sok lett az elektronika, és túlságosan sok volt a kipörgésgátló, az élvezet elveszett. Túlságosan sok lett a politika a sorozatban:”

Martín motokrosszban csapott össze Acostával és az Espargaró testvérekkel (videó)

0

Idén is megrendezték a TT Christmas nevű híres jótékonysági motokrosszeseményt, amelyen az előző évekhez hasonlóan számtalan közismert pilóta, többek között Jorge Martín is rajthoz állt.

A híres TT Christmas nevű eseményt idén is megtartották a Barcelona mellett fekvő Rocco’s Ranch – ahol korábban Álex Rins is edzett – motokrosszpályán. Ahogyan korábban, úgy most is jól ismert versenyzők egész sora gyűlt össze erre a holtszezoni unalmat elűző erőpróbára, amelyen kétfős csapataik szerint rangsorolták a résztvevőket.

Ő maga nem vállalta, de csapattársát rávette a motokrosszozásra a búcsúzó Marc Márquez (videó)

Rajthoz állt többek között Jorge Martín, Pedro Acosta, illetve Aleix és Pol Espargaró, akik viszont nem egy duót alkottak. Az idősebb testvér párjaként Fermín Aldeguer is részt vett a küzdelemben, ahogyan a friss Moto3-as bajnok Jaume Masià vagy a tizenhét kültéri triál-világbajnoki címet szerző Antoni Bou is. Az indulók teljes névsorát ide kattintva tekinthetik meg.

Hosszasan lehetne sorolni még az ismert neveket (például Axel Bassani, Remy Gardner, és Marcos Ramírez is tiszteletét tette), de mi közülük a Team Sugardaddies név alatt induló Carlos Checa-Randy Mamola duót szeretnénk kiemelni. Szerintünk jól megmutatja ennek az eseménynek a súlyát, hogy két ilyen híres veterán is eljött megmutatni a képességeit.

A TT Christmas idén december 22-én, pénteken kezdődött. Ekkor a harminckét nevezést leadó csapatból két futam segítségével huszonkettőt kirostáltak. A program legfontosabb részére egy nappal később került sor, hiszen szombaton csatlakoztak be a gyorsaságimotoros-világbajnokság pilótái, majd a velük kiegészült mezőny több versenyt is teljesített. Martín csapattársával, Ricard Cardús korábbi világbajnoki résztvevővel a harmadik helyet szerezte meg az összetettben.

Az esemény során megrendezett futamokon a világbajnokságon résztvevő pilóták a helyi „amatőrökkel” együtt, kevert mezőnyben indultak. A viadalok érdekességét növelte a „rajtprocedúra”, hiszen a versenyzők egy jelre futva közelítették meg motorjaikat, és csak ezután vágtak neki a küzdelemnek.

Az eseményre egy három euróba kerülő jegy megváltásával juthattak be a nézők. Az összegyűjtött pénzt ezúttal is, ahogy eddig minden alkalommal, jótékony célra ajánlották fel. Idén a Proactiva Open Arms nevű civil szervezetnek juttattak el 9000 eurót, amellyel a Földközi-tengeren menekülők életeinek megmentését segítették.

Ahogy ezt már említettük, az eseményt nem idén rendezték meg először, az első TT Chritmasre több mint öt éve került sor. A tavalyiról a MotoGP által készített videót ezen a linken keresztül találhatják meg, az akkor összegyűjtött pénzt, több mint 8000 eurót a kardiovaszkuláris betegek gyógyítására ajánlották fel.