back to top
2025. július 11. 17:08
Kezdőlap Blog Oldal 305

Morbidelli visszatér súlyos balesetének helyszínére, elárulta, mit érez ezzel kapcsolatban

0

Franco Morbidelli kijelentette, nincsenek benne negatív érzések annak kapcsán, hogy Portimãóban kell versenyeznie, ahol januárban nagyot bukott. Az olasz versenyző nagyobb önbizalommal vág neki ennek a hétvégének, mint a katarinak.

Ezen a hétvégén a Portugál Nagydíjat rendezik a MotoGP-ben, ami Franco Morbidelli számára azt jelenti, hogy bő ötven nappal súlyos balesete után visszatér annak helyszínére. Mint ismert, a 29 esztendős motoros január 30-án esett el a 7-8-as kanyarkombinációban, aminek következtében elvesztette az eszméletét, és a Márquez testvéreknek kellett elsősegélyben részesíteniük őt.

A bukás miatt Morbidellinek nemcsak a sepangi, hanem a loszaíli tesztet is ki kellett hagynia. Később ő maga beszélt arról, hogy az orvosok szerint ellenkező esetben maradandó agykárosodást kockáztatott volna. A portimãói hétvége csütörtöki sajtónapján pedig természetesen felmerült a kérdés, hogy milyen érzések kavarognak benne a visszatérés kapcsán.

Semmi negatív nincs abban, ahogyan hozzáállok ehhez a pályához – nyilatkozta. – Először is abból az okból kifolyólag, hogy ez a pálya gyönyörű. Volt egy balesetem, igen. Egy komoly baleset. Ugyanakkor egy nagyon furcsa baleset. Egy megismételhetetlen baleset. Technikailag nem befolyásolhatja a gondolkodásomat. Ilyesmi nehezen fordulhat elő még egyszer. Azért is [gondolkodom pozitívan], mert azt csinálom, amit szeretek. Semmi sem lassíthatja le a fejlődésemet ezen a pályán.”

A sérülésből visszatérő Morbidelli „nagyon fáradt” volt a Katari Nagydíj után

Ahogyan arra számítani lehetett, Morbidelli végig a mezőny leghátsó pozícióinak egyikét foglalta el a Katari Nagydíj hétvégéjén: az időmérőn utolsó lett, a sprintfutamon csak Luca Marinit tudta megelőzni, míg a főversenyen tizennyolcadik lett, miután honfitársa mellett Nakagami Takaakit és az eleső Jack Millert is maga mögé utasította. Mostanra viszont, úgy véli, javult a helyzet, egy szempontból mindenképpen.

Folytatjuk az új motorhoz történő akklimatizálódást, de sokkal magabiztosabban, mint Katarbanjelentette ki. – Volt pár hetem otthon, ami normálisan telt, és volt lehetőségem motorozni. Sokkal nagyobb az önbizalmam. Úgy állunk hozzá ehhez a hétvégéhez, hogy tudjuk, van honnan visszajönnünk. A magabiztosság annak köszönhető, hogy két normális hetet töltöttem el, amikor otthon voltam, ahelyett hogy a felépüléssel teltek volna a hetek, mint a balesetem és az első verseny között. Nulla tesztem volt. Minden, amin keresztülmentem, általánosságban véve, abban az időszakban…”

Morbidelli nem fejezte be a mondatot, de az biztos, hogy rengeteg megpróbáltatás érte. Többek között az is nehézséget okozott neki, hogy az orvosok a pályán kívüli edzéstől is eltiltották. Ennek viszont már vége, és ezen a téren is sikerült visszazökkennie a normál kerékvágásba. A lehető leghamarabb el akartam kezdeni a normál edzést – hangsúlyozta. – Jól éreztem magam. A testem remekül reagált, ennek nagyon örülök.”

Minden jel arra mutat, hogy Morbidelli a mezőny legjobb motorján ülhet, hiszen Jorge Martín a sprintet, míg Francesco Bagnaia a főversenyt nyerte meg a legújabb Ducati nyergében. A háromszoros MotoGP-futamgyőztest megkérdezték, hogy mit gondol a Desmosedici GP24-esről „Gyorsan kell menni vele – felelte. – Pecco és Jorge gyorsabban motoroznak, mint bármelyik másik Ducati. Így kell vezetni.”

Kiderült, melyik csapat motorjára ültetné fel a jövőre debütáló Aldeguert a Ducati

0

Mauro Grassilli, a Ducati sportigazgatója elárulta, melyik csapatnál akarják szerepeltetni Fermín Aldeguert a következő két idényben. A spanyol versenyző szerint ugyanakkor mindez az idei teljesítményétől függ.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Fermín Aldeguer jövőre bemutatkozik a MotoGP-ben. A 15 nap híján 19 éves pilótát a Ducati szerződtette, ám azt nem jelentették be, hogy melyik istállónál fog versenyezni. A nemzetközi sajtó azonban már akkor biztosra vette, hogy a Pramac lesz a befutó, ahol minden bizonnyal lesz üresedés.

Hivatalos: Aldeguert leigazolta a Ducati

Bár hivatalos bejelentés ezzel kapcsolatban továbbra sem történt, és vélhetően jó ideig nem is várható, a Ducati sportigazgatója annyit megerősített, hogy valóban az első számú szatellitcsapatukhoz szeretnék beültetni Aldeguert. Biztosan a Pramac lesz az – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre a Paolo Ciabatti helyét átvevő Mauro Grassilli. – Van velük egy opciónk a jövőre nézve. Ha élnek ezzel az opcióval, akkor a következő két évre Fermín az övék lesz.”

Aldeguer rendkívül erősen zárta a tavalyi idényt, hiszen az utolsó négy futamot kivétel nélkül megnyerte, ráadásul ebből kétszer a pole pozíciót is megszerezte, illetve a verseny leggyorsabb körét is megfutotta. Az idei szezont viszont gyengén kezdte, hiszen a Katarban elért tizenhatodik helyével pontot sem szerzett. A Speed Up motorosa úgy véli, az, hogy melyik csapatnál mutatkozhat be, az idei teljesítményétől függ. Igen – értett egyet a felvetéssel. – Majd meglátjuk.”

A rossz rajt ellenére Aldeguer továbbra is az idei Moto2-es világbajnokság egyik, ha nem a legnagyobb esélyese. Nem véletlen, hogy ő lett az első számú célpont a középső kategória mezőnyéből, és már januárban voltak pletykák arról, hogy a Ducati előszerződést kötött vele. Grassilli azt is elmondta, hogy 2026-ig biztosan az ő kötelékükben lesz.

„Beszéltem Gigi Dall’Ignával [a Ducati Corse általános igazgatója – a szerk.], aki azt mondta, hogy »Fermín lesz a jövőnk, próbálkozzatok a menedzserénél!« – idézte fel az olasz szakember. – Szerintem övé lesz a jövő. Két plusz két évre van [szerződése]. Jövőre a szatellitcsapatunknál lesz, nem nálunk. Aztán két év után meglátjuk.”

A Pramac egyébként azért is adja magát, mert szinte biztos, hogy lesz üresedés. Franco Morbidelli esetében alighanem a teljesítménye lesz a döntő tényező, Jorge Martín viszont valószínűleg távozik az istállónál, ahogyan arra a csapatmenedzser, Gino Borsoi is utalt. Aldeguer ugyanakkor a jelek szerint egyelőre nem foglalkozik ezzel a kérdéssel, hanem annak örül, ami már biztosnak mondható.

Martín ideje lejárt a Pramacnál, véli az istálló vezére

Élvezem a Ducati Corse támogatását – szögezte le az ötszörös Moto2-es futamgyőztes. – Ez fontos. Ők rendelkeznek a legjobb motorral. A MotoGP-be kerülés egy álom számomra. A Ducatinál, a MotoGP legjobb csapatánál menni… Ez egy hosszú szerződés, sok idő lesz rá, hogy jó eredményeket érjek el. Köszönöm a Ducatinak!”

Quartararo: Nem gondolok a szerződésemre

0

Fabio Quartararo a Portugál Nagydíj előtt kijelentette, hogy a jövő évi szerződése körüli bizonytalanság nem tereli el a figyelmét. Viszont a francia pilóta azt is kiemelte, hogy nem akar túl sokáig várni a döntéssel.

A MotoGP mezőnyének nagyrésze jelenleg az előttük álló legközelebbi kihívásra, a Portugál Nagydíjra – amelynek helyszínén fontos változtatásokat eszközöltek – koncentrál. Van azonban olyan versenyző is, akinek más gondjai is akadnak. Ilyen többek között Fabio Quartararo is, akinek a legtöbbekhez hasonlóan az idei szezon végén lejár a szerződése, és egyelőre még nem tudja, hogy hol folytatja majd jövőre a pályafutását.

Meg lehet-e állítani a Ducatit és Bagnaiát a portugáliai hullámvasúton? – hétvégi menetrend

Quartararo korábban leszögezte, hogy amennyiben a Yamaha képes fejlődni, és elmozdulni a mezőny végéről, akkor szívesen marad a csapatnál, de kész más gyártókkal is leülni a tárgyalóasztalhoz. Ráadásul sajtóértesülések szerint a rosszul sikerült katari szezonnyitó után még nyitottabbá vált a hangvillások elhagyására. Amennyiben valóban ezt a lehetőséget választja majd, akkor könnyen lehet, hogy végül az Apriliánál fog kikötni.

Azonban a francia versenyző nem rágódik ezen éjjel-nappal. „Nem gondolok a szerződésemre – nyilatkozta Quartararo. – Természetesen, mint tudjátok, már tárgyalunk néhány gyártóval. Viszont ez nem tereli el a figyelmemet, ezekre a dolgokra nem gondolok, amikor a motoron ülök.”

„De persze tudom, hogy miről van szó a tárgyalóasztalnál, és ezek arra engednek következtetni, hogy nem vagyok egy rossz pilóta. Nekem az sokkal kellemetlenebb volt, amikor a Moto2-ben mentem, és egyszer csak nem volt csapatom a következő évre. Akkor valóban volt okom az aggodalomra. De abban a helyzetben, amiben most vagyok, nincs miért aggódnom.”

Ha nem is csak ez jár Quartararo fejében, azért nem szeretné túl sokáig elhúzni a választást. „Nem akarok hónapokat várni a döntéssel – mondta a nizzai pilóta. – Már sokat beszéltünk erről, és úgy gondolom, hogy most már átlátom a piaci helyzetet. Már vannak terveim, de még egy kis időre szükségem van a döntéshez.”

Quartararo kész tárgyalni más gyártókkal

„Nincs menedzserem, Tom [Maubant] intézi az ilyen ügyeimet – tette hozzá Quartararo. – Ő végzi el a menedzserem munkáját, és ő az egyetlen ember, akiben százszázalékos megbízom. Ezért is adtam neki ezt a munkát tavaly. Ő intézi a tárgyalásokat, én nem gondolok a szerződésemre.”

Fontos változtatásokra került sor Portimãóban, végre meghallgatták a pilóták panaszait

0

A Portugál Nagydíj előtt több változtatást eszközöltek a portimãói pályán. Ezeknek az a célja, hogy biztonságosabbá tegyék a versenyzést. A MotoGP pilótái az elmúlt években többször is kérték, hogy hajtsanak végre ilyen beavatkozásokat.

Az előttünk álló hétvégén fog sor kerülni a Portugál Nagydíjra. Az idei MotoGP-szezon második fordulójának helyszíne a portimãói Algarve International Circuit lesz. Ez a pálya 2020-ban debütált a királykategória naptárában, azóta pedig több nagy port kavaró történet is kapcsolódott hozzá. Ezeknek az eseteknek a közös tanulsága az volt, hogy az aszfaltcsík az akkori állapotában nem volt elég biztonságos.

Meg lehet-e állítani a Ducatit és Bagnaiát a portugáliai hullámvasúton? – hétvégi menetrend

A problémát leginkább a kavicságyak jelentették, amelyek nem feleltek meg a szabályoknak: a 6-15 milliméter átmérőjű kövek helyett helyenként ökölnyi méretű darabokat is tartalmaztak. Ezekre először a nagy nyilvánosság előtt Francesco Bagnaia mutatott rá, aki a 2022-es teszten elszenvedett bukása után párat magával is vitt a bokszba, hogy megmutassa azoknak a méretét. Tavaly pedig Fabio Di Giannantonio itteni esése irányította rá újra a figyelmet erre a kérdésre.

Botrány érik a MotoGP-ben, a versenyzők panaszai ellenére sem történik semmi

Az elmúlt egy évben még három másik, nagy visszhangot kiváltó eset történt a portimãói pályán. A szívszorító helyzetbe került Carlos Tatay a Moto2 Európa-bajnokság futamán, Franco Morbidelli a Superbike-világbajnokság tesztjén, Pol Espargaró pedig a tavalyi Portugál Nagydíj második edzésén szenvedett súlyos balesetet.

Úgy tűnik, hogy a pálya tulajdonosai, illetve a Portugál Nagydíj szervezői ezek után végre meghallgatták a pilóták panaszait, és mostanra lépéseket tettek a biztonság növelésének érdekében. Egyébként bizonyos értesülések szerint korábban azért nézték el nekik ezeknek a hiányát, mert a FIM elnöke, Jorge Viegas portugál nemzetiségű.

A változtatásokról egy közleményben számoltak be. „A legtöbb kavicságy új típusú kövekkel rendelkezik, néhány aszfaltozott bukótér mérete csökkent, hogy így növelni lehessen egyes kavicságyak méretét, és air fence modulok lettek elhelyezve” – áll a tájékoztatóban.

Az „air fence modulok” kifejezés olyan felfújható energiaelnyelő alkalmatosságokat takar, amelyeket a pályák mellett megtalálható kemény dolgok (mint például a korlát) elé helyeznek. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy Portimãóban ezek hol kaptak helyet, de vélhetően a 10-es kanyarban, ahol Espargaró már említett súlyos balesete történt. A spanyol pilóta akkor egy védelemmel nem ellátott gumifalat talált el, és ebben annyira megsérült, hogy fél évig nem tudott versenyezni.

A már felsorolt beavatkozások mellett még módosították a rázóköveket a 4-es, a 8-as, a 14-es és a 15-ös kanyarokban, hogy ezzel segítsék a pilótákat a pálya határain belül maradásban.

Marc Márquez: Hat hónapja sérülésmentes vagyok, ez máris egy új rekord

0

Marc Márquez egy szurkolóknak tartott eseményen beszélt a bukásainak csökkenő számáról, és ennek a testére gyakorolt hatásáról. A nyolcszoros világbajnok ekkor azt is elmondta, hogy kik segítettek neki azokban az időkben, amikor sok sérüléssel küzdött.

Marc Márquez az előző héten ellátogatott Madridba, ahol találkozott a szurkolóival, akik kérdéseket is tehettek fel neki. A nyolcszoros világbajnokot többek között arra kérték meg, hogy reflektáljon az eséseinek csökkenő számára. Az előző idényben, még a Honda pilótájaként Márquez bukott a legtöbbször a mezőny tagjai közül. Viszont amióta egy Ducatin ül – ideértve az előszezoni teszteket és a Katari Nagydíj hétvégéjét is –, azóta csak egyetlen alkalommal került a földre.

„Ezt mindig lekopogom – mondta Márquez a kevés bukására gondolva. – Nagyon sok sérülésem volt az elmúlt négy évben, most viszont már hat hónapja sérülésmentes vagyok, ez máris egy új rekord. Emiatt pedig, akár tetszik, akár nem, jobban működik a testem, és újra el tudtam kezdeni élvezni a motorozást.”

Marc Márquez túlságosan tartott a bukástól, ezért adta fel a dobogós reményeit

Ahogy ő is célzott erre, Márquez az elmúlt években több súlyos sérülést is elszenvedett, amelyeknek köszönhetően számos futamot ki kellett hagynia. A szimpatizánsainak azt is elárulta, hogy kik segítettek neki ezekben a vészterhes időkben.

“Amikor ilyen nehéz pillanatokon mész keresztül, akkor olyan sportolókat keresel, akiknek hasonló dolgokat kellett átélnie. Az, akivel a legtöbbet beszéltem ezekben az időkben, és aki a legtöbbet segített nekem, az Mick Doohan volt, ugyanis neki volt egy elég hasonló sérülése. Alberto Puig is sokat segített, rá tudtam támaszkodni.”

„Láttam a csontot és az inat” – Doohan felidézte a balesetet, amelyben majdnem elvesztette a lábát

“Aztán láthatsz olyan sportolókat, mint Rafael Nadal, aki mindig a legmagasabb szinten teljesített, ami pedig lehetetlen… – utalt Márquez arra, hogy teniszező honfitársa hozzá hasonlóan nagyon sok sérüléssel küzdött a pályafutása során. – Emberek vagyunk, lehetetlen az egész karrieredet a lehető legmagasabb szinten végigcsinálni. Ott vannak a sérülések, amelyeknek mindig megvan a kockázata. Amennyiben pedig megsérülsz, akkor újra fel kell találnod önmagad, tudnod kell, hogyan élheted túl, hogy így a lehető legtovább meghosszabbítsd a karriered.”

A Ducati tesztpilótája szerint olyan a BMW a Superbike-világbajnokságban, mint a KTM a MotoGP-ben

Michele Pirro részt vett a Superbike-világbajnokság barcelonai tesztjén. A Ducati tesztpilótája a gyakorlás után elismerően nyilatkozott a BMW-ről és Toprak Razgatlıoğluról.

Az előző héten rendeztek egy kétnapos tesztet a Superbike-világbajnokság csapatainak, amelynek a helyszíne a Montmelóban fekvő Circuit de Barcelona-Catalunya versenypálya volt. A gyakorláson a mezőny állandó tagjai mellett mások is részt vettek, többek között Michele Pirro, a Ducati tesztpilótája, aki elsősorban a bolognai gyártó MotoGP-gépén dolgozik, de néha besegít Álvaro Bautistáéknak is.

Bulega épphogy megverte Razgatlıoğlut a teszten, Rea az élmezőnyben zárt a Yamahával

A teszten természetesen ott volt Toprak Razgatlıoğlu is. A török versenyző pénteken összetörte a motorját, ám újdonsült csapata, a BMW – tavaly még a Yamahát erősítette – időben összerakta neki. Ő pedig ezt szombaton azzal hálálta meg, hogy Nicolò Bulegát kivéve mindenkinél gyorsabbnak bizonyult.

Ez pedig mások figyelmét is felkeltette, Pirro a gyakorlás után adott nyilatkozatában külön kitért arra, hogy mennyire tetszik neki az, ahogy a münchenieknél folynak a dolgok. Ezt egyébként korábban Razgatlıoğlu is kiemelte, amikor összehasonlította jelenlegi csapatát a korábbival.

„Azt kell mondanom, hogy Toprak és a BMW lenyűgöző munkát végeznek – dicsérte a német alakulatot és annak pilótáját Pirro. – A BMW olyannak látszik, mint amilyen a KTM, annyira hihetetlenül strukturáltak, mint néhány MotoGP-csapat. Barcelonában két tesztpilótájuk volt a pályán, akik sok dolgot tudtak tesztelni, és ráadásként nagyon sok technikusuk és mérnökük volt ott, pont úgy, ahogy a KTM is szokott tesztelni [Dani] Pedrosával.”

„Én ezt őszintén nem hittem volna, sőt kifejezetten meglepődtem attól, hogy milyen jó munkát végeztek az elmúlt években és hogy mennyire versenyképesek tudnak lenni a pályán. Természetesen még vannak olyan területek, amelyeken fejlődniük kell, de az M1000RR-nek hatalmas potenciálja van, és én úgy hiszem, hogy hamarosan már a világbajnoki címért fognak küzdeni.”

Pirro a Ducati Superbike-programjának két új tagjára, a doppingvétség miatti eltiltása után visszatérő Andrea Iannonéra és az újonc Bulegára is kitért. „Azt gondolom, hogy Andrea annyi év alatt sem felejtette el, hogy hogyan kell motort vezetni – mondta az olasz versenyző. – Megtartotta a MotoGP-ben használt stílusát, amely nagyon jól illik a Ducatihoz, így meg tudja mutatni, hogy mekkora potenciál van benne. Nicolò pedig szerintem nagyon jól dolgozik, másmilyen a stílusa, mint Bautistának, de ez nem probléma, mivel a Panigale mindenfajta stílushoz passzol.”

Iannone drámai szavai: Az egész életem odaveszett, olyan volt, mint egy nagy baleset

Meg lehet-e állítani a Ducatit és Bagnaiát a portugáliai hullámvasúton? – hétvégi menetrend

0

Portugáliában, a második fordulóval folytatódik a MotoGP idei szezonja, és a hétvége számos kérdést tartogat. Kiderül, hogy a KTM és az Aprilia mennyire lesznek közel ilyen körülmények között a Ducatihoz, hogy meg tudja-e verni valaki Francesco Bagnaiát, és hogy mi a helyzet Marc Márquezzel, Pedro Acostával, illetve a japán gyártókkal.

Két héttel a szezonnyitó Katari Nagydíj után folytatódik a 2024-es MotoGP-világbajnokság, és a mezőny idén először Európába látogat. Persze ez egyelőre csak egyszeri alkalom, hiszen három hét múlva Austinban fognak versenyezni, de ne szaladjunk ennyire előre: a versenyzők, a csapatok, illetve a gyártók most Portugáliában mérik össze tudásukat.

A Portugál Nagydíjak történetének legeredményesebb versenyzője Valentino Rossi, aki öt győzelmet aratott, mindegyiket a királykategóriában. Ez azonban most teljesen irreleváns, hiszen akkoriban még Estorilban rendezték a futamot, 2020 óta viszont a portimãói Algarve International Circuit ad otthont a versenyeknek.

Ezen a helyszínen Fabio Quartararo és Francesco Bagnaia a két legsikeresebb motoros, hiszen mindkettőjüket kétszer intették le elsőként (utóbbi a 2021-es Algarvei Nagydíjon aratta első győzelmét). Előttük Miguel Oliveira ünnepelhetett hazai közönség előtt az első ottani viadalon. A jelenlegi mezőnyből Raúl Fernández és Pedro Acosta állhatott még a dobogó tetején: mindketten a Moto3-ban és a Moto2-ben is diadalmaskodtak, utóbbi ráadásul a legalsó kategóriában kétszer is.

Ami magát az aszfaltcsíkot illeti, a pálya 4592 méter hosszú, és kilenc jobb-, valamint hat balkanyarból áll. Az átlagosnál jóval nagyobb szintkülönbségek mellett a helyszínt gyakran becézik hullámvasútnak. Mind az abszolút pályacsúcs, mind a versenyben futott körrekord tavalyról datálódik: előbbit Marc Márquez tartja 1:37.226 másodperccel, utóbbi Aleix Espargaróé 1:38.872-vel. A sebességrekord ennél régebbi, hiszen Andrea Dovizioso még 2020-ban repesztett 351,7 km/h-val.

A teszteket, illetve a loszaíli hétvégét látva könnyen lehet, hogy az előző bekezdésben említett köridők meg fognak javulni. Ugyanakkor mind a tavalyi Portugál, mind az idei Katari Nagydíjhoz képest lesz egy fontos különbség: a mezőny nem úgy fog megérkezni a helyszínre, hogy nem sokkal korábban tesztelt ott napokat. Ez pedig nemcsak az esetleges csúcsdöntést, hanem akár az erőviszonyokat is befolyásolhatja.

A legfontosabb kérdés talán az, hogy ennek milyen hatása lesz a gyártók közötti különbségekre, főleg a Ducati, illetve a KTM és az Aprilia tekintetében. A bolognai gyártó kétségkívül a legjobbnak bizonyult Katarban, de az osztrák márka Brad Binder révén mindkét napon, míg a noaleiek Espargaróval szombaton közel voltak.

Emellett persze az is lényeges, hogy a Ducatin belül ezúttal milyenek lesznek az erőviszonyok. Katarban, mondhatni, minden ott folytatódott, ahol tavaly abbamaradt: a sprint Jorge Martíné, a főfutam Bagnaiáé volt. Az olasz pilóta tavalyi teljesítményéről már ejtettünk szót, de márkatársa is jól szerepelt a 2023-as portimãói hétvégén: szombaton második lett, míg másnap szintén az élmezőnyben haladt a futam elején, de aztán Márquez az ő motorjának ment neki, mielőtt irányíthatatlanul beleszállt Oliveirába.

Marc Márquez szerint Martín és Bagnaia a jobb motorjuktól függetlenül gyorsabbak nála

Örülök, hogy újra versenyezhetek Portugáliában – nyilatkozta a címvédő. – Portimão egy olyan pálya, amelyet nagyon szeretek, és ahol korábban mindig is gyorsak voltunk. Tavaly megnyertük a sprintet és a vasárnapi nagydíjat is. Idén is megvan bennünk a potenciál, hogy ismét jól szerepeljünk, de nem lesz könnyű dolgunk: sok, a győzelemért küzdeni képes ellenfélre és nagyon kemény versenyre számítok. Mindenesetre készen állunk. Péntektől a szokásos módon dolgozunk majd, hogy a lehető legfelkészültebben érkezzünk meg a két futamra.”

Szintén nagy talány, hogy mire lehet képes Márquez Portugáliában. Katarban bejött a jóslata, és valóban az első hatban, de a dobogón kívül végzett, viszont nem tudni, hogy az ő esetében ekkora jelentősége volt annak, hogy Loszaílban tesztelhette a Ducatit. Portimão fontos hétvége lesz, mert a teszten Malajziában és itt is volt időm jó köridőt futni – fogalmazott még az idénynyitó helyszínén. – Az a tény, hogy két héttel ezelőtt volt itt egy tesztünk, sokat segített nekem ezen a hétvégén. Portimãóban a nulláról fogunk indulni. Ott kell megértenünk, hogy hol állunk.”

Márquez mellett Acosta az, akit számos szurkoló érdeklődve figyel, pláne az első hétvégén mutatott teljesítménye után. A katari főfutamon ugyanis egészen a negyedik helyig jött fel, utána viszont visszaesett. Eleinte mindenki a gumikban kereste az okokat, de később kiderült, hogy más állhat a háttérben. A 19 éves újonc esetében szintén nagy kérdés, hogy mennyire befolyásoló tényező az itteni teszt hiánya.

Megműthetik Acostát, a Portugál Nagydíj után döntenek a beavatkozás szükségességéről

Szeretem a portimãói pályát, és Katar után nagyon jó az érzésünk – fogalmazott. – A fő cél az, hogy tovább alkalmazkodjak a motorhoz és a kategóriához, és olyan dinamikával próbáljam meg folytatni, mint Katarban, vagyis legyen egy jó péntekem és szombatom, hogy a sprinten és a versenyen a lehető legjobb pozícióból indulhassak. Alig várom, hogy MotoGP-motorral versenyezhessek ezen a pályán.”

Ami a japán gyártókat illeti, Katarban látványosan elmaradtak az európai márkáktól. Az, hogy most teszt nélkül versenyeznek, akár az ő esetükben is befolyásoló tényező lehet, ezzel együtt nagy meglepetés lenne, ha akár a Honda, akár a Yamaha ott lenne az élmezőnyben. Előbbi Márquez tavalyi pole-jába aligha kapaszkodhat, míg Quartararo jó eredményei már szintén messze vannak. A francia versenyző ugyanakkor igyekszik pozitívan hozzáállni a hétvégéhez.

A Yamaha főnöke reagált a rossz kezdésre: Nem vagyunk varázslók

A Katari Nagydíj nem volt könnyű indítása a szezonnak, de most már tudjuk, min kell dolgoznunk – kezdte. – A portimãói pálya nagyban különbözik a loszaílitól, így érdekes lesz látni, hogy miként alakul a motor vezethetősége és a gumikopás. Mivel a katari sprinten nem szereztünk pontot, a tabella közepén vagyunk, így mindent megteszünk azért, hogy ezen a hétvégén feljebb lépjünk a listán. Mint mindig, most is száz százalékot nyújtok, és tudom, hogy a csapat is, meglátjuk, mire leszünk képesek.”

A Portugál Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
10:00–10:35 Moto3 Szabadedzés
10:50–11:30 Moto2 Szabadedzés
11:45–12:30 MotoGP Első szabadedzés
14:15–14:50 Moto3 Első edzés
15:05–15:45 Moto2 Első edzés
16:00–17:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
9:40–10:10 Moto3 Második edzés
10:25–10:55 Moto2 Második edzés
11:10–11:40 MotoGP Második szabadedzés
11:50–12:05 MotoGP Időmérő (Q1)
12:15–12:30 MotoGP Időmérő (Q2)
13:50–14:05 Moto3 Időmérő (Q1)
14:15–14:30 Moto3 Időmérő (Q2)
14:45–15:00 Moto2 Időmérő (Q1)
15:10–15:25 Moto2 Időmérő (Q2)
16:00– MotoGP Sprintverseny
VASÁRNAP
10:40–10:50 MotoGP Bemelegítés
12:00– Moto3 Verseny
13:15– Moto2 Verseny
15:00– MotoGP Verseny

 

Livio Suppo szerint Marc Márquez és Rossi 2015-ös balhéja „sebet ejtett a sportág történelmén”

0

Nemrég Livio Suppo idézte fel Marc Márquez és Valentino Rossi 2015-ös malajziai botrányát. Márquez korábbi csapatfőnöke kemény állításokat fogalmazott meg az üggyel kapcsolatban.

A MotoGP elmúlt évtizedeinek egyik legemlékezetesebb versenye volt a 2015-ös Maláj Nagydíj, bár nem sportszakmai szempontból. Inkább azért, mert akkor csúcsosodott ki leglátványosabban Valentino Rossi és Marc Márquez konfliktusa. Rossi abban a szezonban Jorge Lorenzóval harcolt a bajnoki címért. Malajziába, az utolsó előtti futam helyszínére úgy érkeztek meg, hogy korábban a Doktor már kétszer összeakadt Márquezzel. Ezen incidensek után pedig azzal vádolta meg a vetélytársát, hogy szándékosan akadályozta őt, mivel szerinte a spanyol motoros így akarta segíteni a honfitársát, Lorenzót.

Sepangban aztán körökön át tartó csatát vívtak egymással a harmadik helyért, mígnem Rossi a 14-es kanyarban leszorította Márquezt, összeértek, majd a Honda pilótája elesett. Márquez ezután azzal vádolta meg ellenfelét, hogy szándékosan rúgta le őt a motorról, míg Rossi szerint riválisa bosszúhadjáratot hirdetett ellene a korábbi ütközéseik miatt. A Yamaha versenyzőjét végül a mezőny végére sorolták a valenciai idényzárón, és emiatt elvesztette a valós esélyét a bajnoki cím megszerzésére.

Marc Márquez bevallotta, nem volt hajlandó megkockáztatni Rossi vb-címét

Nemrég Livio Suppo, több különböző MotoGP-alakulat korábbi csapatfőnöke idézte fel ezt a történetet. „Kilenc évvel később vagyunk, a vélemények mára megszilárdultak. Marc támogatói továbbra is meg vannak győződve az ő ártatlanságáról, míg Vale rajongói azt állítják, hogy kedvencükkel szemben igazságtalanságot követtek el – idézi Suppót a Paddock GP. – Titánok összecsapása volt, küzdelem a vezető szerepért a régi harcos és az újonnan jött srác között. Sajnos ez a csata sebet ejtett a sportágunk történelmén, amelyet hagyományosan a kölcsönös tisztelet jellemzett, még a legtüzesebb rajongók körében is. Abban az évben ezek a határok át lettek lépve.”

Suppo maga is érintett volt ebben a történetben, hiszen abban az időben ő volt a Márquezt foglalkoztató Repsol Honda csapatfőnöke. Ilyen minőségében pedig természetesen ő sem maradhatott ki. „Mi még egy brit egyetemmel is együttműködtünk a videók elemzése kapcsán annak érdekében, hogy tisztán lássunk ezügyben. Végül a Szövetség embereinek kellett beavatkoznia, ők azt követelték, hogy vessünk véget az ügy eszkalációjának, mivel különben a végtelenségig ugyanazokat a köröket fogjuk futni. Olyan nagy szenvedéllyel fordult mindenki efelé, hogy úgyis vitattak volna minden további bizonyítékot.”

„Mielőtt Sepangban beléptünk volna a versenyirányítással tartott megbeszélésre, azt tanácsoltam Marcnak, hogy játsszon a megbékélésre – mondta Suppo. – Választania kellett Rossi megvádolása és egyben a konfliktus szítása, illetve a kiegyezés között. Sajnos Rossi Marc megvádolásával a konfrontációt választotta, és ez csak rontott a helyzeten. Valentino Rossival pedig olyan volt szembenézni ebben a közegben, mintha magával a pápával került volna szembe az ember.”

Valentino Rossi még mindig dühös Marc Márquezre, állítja egy MotoGP-pilóta

„Több kritikus pillanat is volt abban az évben, például Argentínában vagy Assenben – idézte fel a 2015-ös szezon történéseit. – Én ezek alkalmával mindig próbáltam nyugtatni a kedélyeket. Az Argentin Nagydíj után emlékeztettem arra Marcot, hogy Rossi 1996 óta versenyez a világbajnokságon, hogy ezzel rávilágítsak a köztük tapasztalati szempontból meglévő különbségre. Hiszen olyan fiatal pilóták, akiket tanácsadók vesznek körül, könnyen túlzásba eshetnek a körülöttük lévők nyomása miatt, ami pedig csak fokozza a feszültséget.”

A Yamaha Martín megszerzésére készülhet, egy értesülés szerint már készítik elő a leigazolását

0

Egy olasz lap szerint a Yamahánál jelenleg éppen előkészítik Jorge Martín leigazolását.

Az idei szezon végén a MotoGP szinte összes versenyzőjének lejár a szerződése, egyelőre csak Francesco Bagnaia, Brad Binder, Johann Zarco, Luca Marini és Fermín Aldeguer rendelkezik királykategóriás kontraktussal a 2025-ös idényre, így a pilótapiacon nagy felfordulás várható.

Ennek a kavarodásnak lehet az egyik főszereplője Jorge Martín. A spanyol pilóta tavaly robbant be igazán a MotoGP-ben, ugyanis 2023-ban ő tudott Bagnaia elsőszámú bajnoki kihívója lenni. Az idei szezont is hasonló lendülettel kezdte, a Katari Nagydíjon megnyerte az időmérőt és a sprintet is. Tehát amennyiben távozni akarna a jelenlegi állomáshelyéről, akkor biztosan sok kérője lenne, és hát ő pedig pont ezt szeretné csinálni.

Martín eddigi sikereit a Pramac színeiben érte el, ám ennek ellenére szinte biztosnak tűnik, hogy jövőre elhagyja a csapatot, amelynek már a vezetői is a versenyzőjük elvesztésével számolnak. Ugyanis a madridi pilóta leszögezte, hogy 2025-ben már egy gyári alakulatot akar képviselni. Elmondása szerint legszívesebben a Ducatit választaná, ám amennyiben a bolognaiak nem biztosítanak neki ülést, akkor nem fél elhagyni a gyártót.

Martín egyértelművé tette, hogy jövőre melyik csapatnak a pilótája akar lenni

Ezt pedig a Ducati vetélytársai sem engedték el a fülük mellett, sőt úgy tűnik, hogy a Yamahánál már konkrét lépéseket is tettek Martín megszerzésének érdekében. Az olasz Motosprint értesülései szerint „Iwatában [a Yamaha központjában] készítik a Martinator leigazolásához szükséges költségvetést”. Az újság ezután kissé gunyorosan megjegyzi, hogy „viszont [Martín megszerzéséhez] javítaniuk kellene az M1-en, mivel a pilótákat mindenekfelett a motor érdekli”.

A Yamaha motorja pedig jelenleg finoman szólva sem a mezőny legerősebb darabja. Éppen ennek köszönhető az is, hogy Fabio Quartararo fontolgatja a távozását. Sajtóértesülések szerint Quartararo a rosszul sikerült katari szezonnyitó miatt az eddiginél is nyitottabbá vált az eligazolás lehetőségére. Amennyiben ezt valóban meglépi, akkor könnyen lehet, hogy jövőre már az Apriliát fogja erősíteni. Így tehát látszólag valós esélye van annak, hogy a hangvillásoknál az egyik ülés gazdátlanná válik, és az pedig megnyithatná Martín előtt az utat.

Közelebb vitte a távozáshoz Quartararót a gyenge kezdés?

Megműthetik Acostát, a Portugál Nagydíj után döntenek a beavatkozás szükségességéről

0

Értesülések szerint a KTM attól tart, hogy a kompartment szindróma okozta Pedro Acosta látványos visszaesését a katari főfutamon. Éppen ezért a spanyol versenyző hétfőn orvosi vizsgálaton fog átesni, amelyen eldöntik, hogy szüksége van-e a műtétre.

A Katari Nagydíjon debütált a MotoGP-ben éles körülmények között Pedro Acosta. Az idei szezon egyetlen újonca nagyszerű teljesítménnyel mutatkozott be: a sprinten a nyolcadik, a főfutamon pedig a kilencedik pozícióban ért célba.

Azonban a vasárnapi viadalon talán még ennél is előrébb végezhetett volna. Ugyanis a verseny első felében számos vetélytársát maga mögé tudta utasítani, Marc Márquez megelőzése után még a negyedik pozíciót is elfoglalta néhány percre. Ezután viszont már csak visszafelé mozgott a mezőnyben, szemmel láthatóan lelassult, és így többen elmentek mellette.

Acosta: Olyan ez, mint a szüzesség elvesztése, minden nagyon szép, de a vége katasztrófa lesz

Ennek a tempóvesztésnek az okát eredetileg mindenki a gumikezelésben kereste, ám a futam után pár nappal Pit Beirer rámutatott, hogy valószínűleg más volt a probléma. A KTM motorsport-igazgatója ekkor arról beszélt, hogy meglátásuk szerint a magasságállító eszköz vezérlőjének rossz beállítása volt a ludas. Azt ugyanis módosítani kellett a verseny előtt.

Beirer azt állította, hogy a rossz beállítás miatt Acosta „izmai teljesen megfeszültek”. Most pedig valószínűnek tűnik, hogy akár még ennél többről is lehet szó. Acosta a Katari Nagydíj után még azt mondta, hogy „nem volt kompartment szindrómám, de nagyon zavart [a fájdalom]”. A GPOne.com értesülései szerint viszont a KTM ennek ellenére arra gyanakszik, hogy ez a probléma lépett fel a mazarróni cápánál.

Éppen ezért Acosta a Portugál Nagydíjat követő hétfőn orvosi vizsgálaton fog átesni, amelyen döntenek a műtét szükségességéről. A KTM azért szeretné ekkor elintézni ezt, mivel így három hét állna a pilóta rendelkezésére a felépüléshez és az esetleges fizioterápiához.

A kompartment szindróma vagy a népszerű angol kifejezéssel élve arm pump egy a motorversenyzőknél nagyon gyakran előforduló rendellenesség. A pályafutása alatt szinte minden pilóta átesik egy ezzel kapcsolatos műtéten, a téli szünet alatt például Marc Márqueznél végeztek el egy ilyen beavatkozást. A probléma lényege röviden, hogy az alkar vérellátása nem megfelelő, és ez fájdalommal jár vezetés közben.

Pedro Acosta még csak bemelegített?