back to top
2025. július 07. 10:30
Kezdőlap Blog Oldal 324

Magyar második helyezés született az olaszországi motokrosszbajnokság összetettjében

0

Hungarian Motorsport Academy (HMA) motokrosszversenyzői közül hárman is képviselték magukat Mantovában, ahol az Internazionali d’Italia bajnokság zárófordulóját tartották.

Zanócz Noel után Katona Áron és Pergel Bence is megkezdte szereplését az idei évben, Mantovában már ők is indultak az olasz versenysorozat zárófordulóján. Katona Áron a 125 köbcentiméteresek kategóriájában debütált, a KTM-mel kötött szerződése révén ambiciózus tervekkel várhatta az év első versenyét. A kvalifikáción rögtön felvette az élmezőny tempóját, és a csoportjában a 7. helyen végzett. Az első futam 11 köre alatt végig nagy harcot vívott vetélytársaival a top10-es helyekért, végül a 10. pozícióban fejezte be a nyitó futamot. A második futam már kevésbé sikerült jól számára, miután két kör után kiesett a versenyből, így első hétvégéjét az új kategóriában az összetett 18. pozíciójában zárta 65 versenyző közül.

Pergel Bence az MX2-esek közt indult, a kvalifikáción ő is a 7. leggyorsabb volt a csoportjában. Az első futamban a 14. pozíció lett az övé, a második pedig ennél is jobban sikerült a számára: az első körökben már az 5. helyen is haladt, végül 14 kör után a 7. helyen intette le a kockás zászló a nemzetközi mezőnyben, így a két verseny összesítése után a 10. lett a hétvégén.

Zanócz Noel a bajnokság éllovasaként várhatta a zárófordulót, az időmérésen a 2. leggyorsabb lett a csoportjában. Az első verseny rajtja után nem sokkal a 7. helyről kezdhette meg a felzárkózást az élmezőnyre, végül az 5. pozícióban intették le. A második versenyen még nagyobb felzárkózást mutatott be, a 10. helyről körről körre zárkózott fel az élmezőnyre, végül a 2. helyet sikerült megszereznie. Zanócz Noel így összesítésben a dobogó alsó fokára állhatott, a bajnokságban pedig holland vetélytársa mögött az előkelő 2. helyen zárt.

Márquez: tavaly hoztam olyan döntéseket, amelyeket lehet, hogy meg fogok bánni a jövőben

0

Marc Márquez egy televíziós műsor vendégeként elárulta, mit tanult meg az elmúlt pár évben, amelyek során elég sok nehézséggel került szembe.

Az előző négy év nem volt könnyű Marc Márqueznek. A 2020-as szezon első fordulójában elszenvedett súlyos sérülése miatt számtalan futamot ki kellett hagynia, és csak nagyon lassan sikerült belőle felépülnie. Ráadásul eközben a Honda motorja is folyamatosan egyre rosszabbá és megbízhatatlanabbá vált. Márquez tavaly végül éppen ezért úgy döntött, hogy elhagyja a japán csapatot a Gresini kedvéért.

Tehát az elmúlt időszakban Márquez rá volt kényszerülve arra, hogy sok újdonságot tanuljon meg a nehézségek leküzdéséről. A nyolcszoros világbajnok nemrég a DAZN egyik műsorának vendége volt, és ekkor megosztotta a nézőkkel a frissen megszerzett tudása egy részét.

„Amíg nem éled át, addig nem tudod, hogyan kell szembenézni ezekkel a nehéz pillanatokkal – mondta Márquez. – Voltak olyan időszakok, különösen az első sérülésemnél, amikor úgy voltam vele, hogy »vissza kell térnem, vissza kell térnem«, és emellett még szorongtam is. Aztán eljött az a pillanat, amikor rájöttem, hogy pihenésre, egy kis szünetre van szükségem, hogy átgondoljam, mit kell tennem a visszatérésem érdekében.”

Marc Márquez elárulta, mi volt a sérülése utáni kálvária legnagyobb tanulsága

„A múltbéli eredményeid miatt az emberek mindig sokat fognak várni tőled, de neked ilyenkor is reálisan kell gondolkoznod magadról és a környezetedről. Tudatosítanod kell, hogy honnan jöttél, és hová tartasz. Ha ezt az utat választod, akkor lesznek nehézségeid, de azok a pillanatok érettebbé tesznek majd, nemcsak szakmai, hanem személyes szinten is.”

„A tavalyi egy olyan év volt, amelynek során hoztam olyan döntéseket, amelyeket lehet, hogy meg fogok bánni a jövőben. Nem tudom, hogy ez végül tényleg így lesz-e, csak azt, hogy mindegyik nagyon átgondolt és eltervezett döntés volt, illetve semelyik sem a pillanat hevében született. Ugyanis mostanra azt is megtanultam, hogy nem szabad hevesen dönteni.”

A műsor másik vendége Fernando Alonso volt, aki elárulta, hogy nagyon örülne annak, ha Márquez újra futamgyőzelmekért és a bajnoki cím megszerzéséért harcolna. A cerverai pilóta pedig elmondta, hogy mi az, amit a Forma–1-ben vitézkedő honfitársától tanult. „Az egyik dolog, amelyet Fernando tanított nekem, az az, hogy sohasem szabad lebecsülni a riválisaidat. Ehelyett inkább mindig ismerni kell az erősségeiket, hogy jobban fel tudj rájuk készülni.”

Korábban fontolgatta, de Marc Márquez nem lép Fernando Alonso útjára

A Honda főnöke elárulta, terveik szerint mikor fognak a pilótáik újra futamgyőzelmekért harcolni

0

Alberto Puig, a Repsol Honda csapatfőnöke abban reménykedik, hogy az idei szezon közepén már mindkét pilótájuk dobogós helyezésekért és futamgyőzelmekért fog majd harcolni. Puig szerint a lemaradásuk csökkentéséhez eredményesen kell kihasználniuk a megkapott koncessziós jogokat.

Nehéz lenne azt állítani, hogy sikerekben gazdag volt a 2023-as MotoGP-szezon a Honda számára. A gyártó csupán egyetlen győzelmet könyvelhetett el, ráadásul azt nem a Repsol egyik pilótája, hanem az ügyfélcsapatnál, az LCR-nél versenyző Álex Rins aratta az Amerikai Nagydíjon. A gyári istálló legutóbb Marc Márquez 2021-es misanói diadalakor ünnepelhetett.

Mi következik a Marc Márquez-korszak után? – bemutatta idei festését a Repsol Honda

A Repsol Honda idei arculatának keddi bemutatóján Alberto Puig, az istálló csapatfőnöke megkapta azt a kérdést, hogy szerinte mikor állhat majd újra a dobogó tetejére az egyik pilótájuk. „Bárcsak tudnám, hogy mikor fogunk újra futamot nyerni. Amikor erről gondolkozunk, észben kell tartanunk azt az eléggé nyilvánvaló dolgot, hogy nagyon rossz helyzetből indulunk – mondta Puig a Todocircuito.com szerint. – Az elmúlt évek nem alakultak túl jól nekünk. Ennek persze számtalan oka volt, de most nem ez a lényeg.”

„Jelenleg az a legfontosabb, hogy egyértelműen sikerült leraknunk egy eredményes felzárkózási folyamat alapjait. A koncessziós jogokról szóló új megállapodás azért jött létre, hogy azok a csapatok, amelyek most le vannak maradva, azok fel tudjanak zárkózni az élmezőnyre. Ettől azt várják, hogy sokkal kiegyenlítettebb lesz a mezőny, a bajnokság pedig izgalmasabbá válik. Nekünk pedig csak annyi a dolgunk, hogy megpróbáljuk minél eredményesebben kihasználni ezt a lehetőséget.”

„Azt reméljük, hogy a szezon első felében sikerül majd jelentősen csökkentenünk a legjobbak és köztünk most meglévő különbséget. Nagyon jó lenne, ha az idény közepe, vagyis a nyár után már mind Joan [Mirnek], mint Luca [Marininek] lenne lehetősége dobogós helyezésekért harcolni, és futamokat nyerni. Ez a csapat és egyben a pilótáink legfőbb célja.”

Marini Honda-pilótaként megismételné Marc Márquez sikereit, bár inkább Rossi és Pedrosa inspirálták

Az biztos, hogy az idei szezonban nem Márquez lesz az, aki megtöri a japán istálló nyeretlenségi sorozatát, hiszen a nyolcszoros világbajnok 2024-ben a Gresinit erősíti. Viszont a spanyol pilóta csak egy évre írt alá az olasz csapattal, ezért már többen felvetették annak a lehetőségét, hogy 2025-ben akár vissza is térhet majd a Hondához. Azonban amikor a bemutatón megkérdezték tőle, hogy valóban lehetséges-e ennek a forgatókönyvnek a megvalósulása, Puig csak annyit válaszolt, hogy „nem tudom”.

Marini Honda-pilótaként megismételné Marc Márquez sikereit, bár inkább Rossi és Pedrosa inspirálták

0

Luca Marininek gyerekkori álma vált valóra azzal, hogy a Repsol Hondához igazolt. Ez a csapat idei arculatának bemutatóján derült ki, ahogyan az is, hogy Marini szeretné megismételni Marc Márquez sikereit, bár Valentino Rossi és Dani Pedrosa pályafutása jobban inspirálja.

A Repsol Honda magyar idő szerint kedden délelőtt mutatta be motorjainak idei festését. Ezen az eseményen az alakulat új pilótája, Luca Marini elárulta, nagyon régóta vágyott a japán csapathoz való csatlakozás lehetőségére. Marini viszont azt is kiemelte, hogy az istálló jelentősen megváltozott arculata miatt ez egyben egy teljesen új kalandot is jelent neki.

Mi következik a Marc Márquez-korszak után? – bemutatta idei festését a Repsol Honda

„Ez olyan, mint egy gyerekkori álom valóra válása – nyilatkozta Marini a MotoGP hivatalos honlapjának. – Nagyon örülök annak, hogy ezzel a gyártóval dolgozhatok. Viszont kiskoromban mindig a narancsszínt és Repsol-logót figyeltem, szóval ez a mostani festés teljesen újszerűen hat. Azonban számunkra ez jelképezi ezt az új projektet, a Honda új korszakát, a csúcsra való visszatérést.”

Az előző években látott küszködése ellenére a Honda a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájának egyik legsikeresebb gyártójának tekinthető. A lélegzetelállító eredménylistájuk „összeállítását” nagyban megkönnyítette, hogy az elmúlt időszakban olyan nagyságok versenyeztek a gyári csapatuk színeit képviselve, mint Valentino Rossi, Nicky Hayden, Dani Pedrosa, Andrea Dovizioso, Casey Stoner, Jorge Lorenzo vagy Marc Márquez. Az idei bemutatón felmerült a kérdés, hogy közülük kinek a karrierje inspirálja leginkább Marinit.

„Ez egy könnyű kérdés: a bátyámé! Nagyszerű eredményeket ért el ezeket a színeket képviselve. Rajta kívül Dani Pedrosáét mondanám, ő nagyon sok időt töltött ennél a csapatnál. Egyébként nagyon kedvelem, egy nagyon jó srác, és mindig érdekes dolgokat mondott, amikor a teszteken beszélgettünk. Szóval az ő pályafutásából is próbálok majd inspirálódni.”

Marini azonban a nyolcszoros világbajnokot sem felejtette el megemlíteni. „Azt hiszem, hogy Marc karrierje a csapat történelmének egy kiemelkedő részét jelenti, nagyszerű dolgokat ért el a Hondával közösen – idézi az olasz pilótát a Todocircuito.com. – Ez az, amit én is akarok, és ennek érdekében csak a munkára koncentrálok.

A karrierje legfontosabb szezonjára készülő Mir egy ideje már egyáltalán nem gondol Marc Márquezre

Sokakat megdöbbentett, hogy Marini a jelenlegi legjobb motorról, a Ducatiról váltott a kevésbé acélos Hondára. Az urbinói versenyző a keddi eseményen elárulta, hogy miért döntött a technikai téren meglévő hátránya ellenére is a japán gyártó mellett. „Úgy gondolom, hogy minden pilótának az egyik legfőbb célja, hogy gyári csapatnál versenyezzen, ez az istálló pedig ráadásul mindig is különösen közel állt a szívemhez.”

A karrierje legfontosabb szezonjára készülő Mir egy ideje már egyáltalán nem gondol Marc Márquezre

0

Joan Mir a Repsol Honda idei arculatának bemutatója során elmondta, nem tartja fontos kérdésnek, hogy Marc Márquez távozása után ki lesz az istálló első számú pilótája. Mir emellett azt is elárulta, mit gondol új csapattársáról, Luca Mariniről.

A Repsol Honda Marc Márquez távozásával elveszítette a vezető szerepét betöltő pilótáját, és egyelőre nehéz lenne megmondani, hogy hosszú távon ki veheti át majd ezt a szerepet. A helyére igazolt Luca Marini még aránylag rutintalan, csupán a negyedik MotoGP-szezonjára készül, csapattársa, Joan Mir pedig csak tavaly érkezett az istállóhoz. Viszont az alakulat 2024-es arculatának keddi bemutatóján Mir azt hangsúlyozta, szerinte most nem ez a legfontosabb problémájuk.

Mi következik a Marc Márquez-korszak után? – bemutatta idei festését a Repsol Honda

„Ebben az évben már egyáltalán nem is gondoltam rá [Márquezre] – idézi Mirt a Todocircuito.com. –  Ez az »első számú pilóta szerepének átvétele« dolog leginkább arról szól, hogy mit várnak el tőlünk a csapaton kívülről, illetve miről szeretnek beszélni az emberek. Viszont nekünk az a közös célunk, hogy visszavezessük ezt az istállót az élmezőnybe, függetlenül attól, hogy melyik versenyző volt már itt korábban. Viszont így is az idei lesz talán a pályafutásom legfontosabb szezonja. Egy pilótának már egy dobogó nélküli év is végzetes lehet, kettőről nem is beszélve.”

„Azt hiszem, ez azon múlik, hogy te személyesen hogyan kezeled ezt a dolgot – válaszolta Mir arra a kérdésre, hogy Márquez távozása miatt nő-e rajta a nyomás. – Akár a média figyelmének középpontjában vagy, akár nem, a bokszban mindig százszázalékosan oda kell tenned magad, ha munkáról van szó. Az igazság az, hogy ez így sem változik. A bokszban már nincs ott a média, csak a csapat.”

A 2023-as idény nem sok örömet tartogatott Mir számára a versenypályán, viszont azon kívül annál többet, hiszen tavaly nyáron apa lett. Ez azonban szerinte egyáltalán nem fogja befolyásolni a sebességét, mint ahogyan sokan hiszik, sőt úgy gondolja, hogy az ezáltal felébredt „túlélési ösztöne” még jobb teljesítményre sarkallja majd.

Mir bevallotta, semmi öröme nincs a motorozásban, a visszavonulást fontolgatta

Mir az idei szezonnal kapcsolatban pedig kifejezetten optimista, mivel úgy látja, hogy a Honda nagyon keményen dolgozik a motoron. „Nagyon rövid idő alatt több különböző verziót is csináltak, amelyek segítségével jelentősen előre tudtunk lépni a súly, a teljesítmény és a tapadás területén is.” Külön kiemelte, hogy mekkorát tudtak fejlődni a valenciai és a sepangi teszt között.

A 26 éves pilóta elárulta, mostanra nagyon jó kapcsolat alakult ki közte és újdonsült versenymérnöke, Santi Hernández között, aki korábban éveken át Márquez egyik legfontosabb munkatársa volt. Mirnek a spanyol szakember mellett egy másik új arcot is meg kell még szoknia: Mariniét.

Marc Márquez sikerkovács mérnöke monstantól Mir csapatát fogja erősíteni

„Megpróbálok majd előtte végezni, ezt a világ összes szeretetével mondom – nevetett Mir. – Mindig a csapattársad lesz az első számú riválisod, de másrészről meg közeli szövetségesek is lehettek, csak akkor úgy kell hozzáállnod. Luca nagyszerű pilóta, tavaly csodálatos eredményei voltak. A jelenlegi legjobb motorról ül át a Hondára, szóval sok hasznos információval rendelkezik, ez pedig nagyon jó a csapatnak. Úgy gondolom, hogy egy király tandemet fogunk alkotni.”

Hamarosan eldőlhet Rossi csapatának jövője

0

Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatfőnöke egyértelműen arra utalt, hogy a VR46 hamarosan szerződést hosszabbíthat a bolognai márkával. Erről már az istálló csapatmenedzsere és -igazgatója is beszélt korábban.

A VR46 2022-ben mutatkozott be a MotoGP-ben önálló csapatként, és azóta a Ducati motorjait használják. Ez így lesz idén is, ám 2024 végén lejár a szerződés, és ezt egyelőre még nem hosszabbították meg. Bár az elmúlt hónapokban felmerültek különböző pletykák az esetleges váltásról, most úgy tűnik, hogy ez nem fog megtörténni.

Korábban felmerült, hogy a VR46 a Yamahára cserélheti a Ducatit, hiszen a csapattulajdonos, Valentino Rossi jelenleg is a japán márka nagykövete. Emellett a KTM vetődött még fel, hiszen az osztrákok keresnek egy második szatellitcsapatot. Azonban a gyári Ducati csapatfőnöke szerint ügyfelüknek nem ez a szándéka.

„Erről megbeszélés folyik – nyilatkozta Davide Tardozzi, de hozzátette, nemsokára véglegesen eldőlhet a kérdés. – A VR46 azt mondta nekünk, hogy hamarosan szeretnének megállapodásra jutni velünk. Szóval őszintén szólva ez Gigi és Valentino Rossi embereinek kezében van. Mi még két évig szeretnénk folytatni [az együttműködést].”

A VR46 csapatigazgatója elárulta, 2025-től melyik motorgyártó ügyfelei szeretnének lenni

Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója már valamivel kevésbé határozottan fogalmazott, de ő is hangsúlyozta, hogy a hosszabbítás a cél. „Ezen is dolgozunk – szögezte le. – Nem lesz könnyű, az biztos, mert néhány gyártó érdeklődik a csapat iránt. Azonban dolgozunk, és meglátjuk, mi történik.”

Pablo Nieto, a VR46 csapatmenedzserének szavai szintén a közös folytatásra utalnak. „Jelenleg elégedettek vagyunk a Ducatival, ez egyértelmű – kezdte. – Azonban az is igaz, hogy a többi gyártó is keres minket. Ez jó nekünk, mert ez azt jelenti, hogy nagyon jó munkát végzünk. De jelenleg? Az elképzelésünk az, hogy a Ducatival folytassuk.”

Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója nemrég elmondta, nem titkolja, hogy a Yamahával és a KTM-mel is folytatott már megbeszéléseket. Most viszont egyértelműsítette, hogy alá szeretne írni a Ducatival, méghozzá minél hamarabb. „Én azt az irányt képviselem, hogy a Ducatival folytassuk – jelentette ki. – Arról álmodozom, hogy Katar előtt aláírjuk a szerződést, mert szeretnék nyugodt maradni. Nagyon jól fel akarok készülni az idei évre.”

Mi következik a Marc Márquez-korszak után? – bemutatta idei festését a Repsol Honda

0

Nyolcadik csapatként a Repsol Honda is bemutatta idei festését. A japán istálló Marc Márquez nélkül vág neki a 2024-es szezonnak, amelyben a megkapott koncessziós jogok segítségével próbálhatnak majd felzárkózni az élmezőnyre.

A KTM bemutatója után pontosan egy nappal, magyar idő szerint kedden délelőtt a Repsol Honda leleplezte motorjainak idei festését, amely elég jelentősen megváltozott az elmúlt években megszokottakhoz képest. Az eddig domináló narancssárga helyét az alapszínek között a kék vette át, bár előbbi sem tűnt el teljesen. Emellett ki kell még emelni, hogy csökkent a főszponzor, a Repsol logójának mérete. A japán gyártó vezetői már korábban kijelentették, hogy minden sorozatban, amelyben indulnak, így a MotoGP-ben is, szeretnének visszatérni a cég saját gyökereihez, és ezért a vállalati színeket – a pirosat, a fehéret és a kéket – akarják hangsúlyozni.

A csapat körüli legnagyobb változást egyértelműen Marc Márquez távozása jelenti. A spanyol pilóta tizenegy szezon és hat együtt megszerzett MotoGP-bajnoki cím után hagyta el az istállót a Gresini (és a Ducati) kedvéért. Nehéz megjósolni, hogy Márquez eligazolása milyen hatással lesz a Hondára. Maga a versenyző úgy gondolja, hogy az alakulat akár még kifejezetten jól is járhat ezzel.

A hírek szerint többen is esélyesek voltak arra, hogy elfoglalhassák a Márquez távozásával megüresedő ülést, de a Honda végül Luca Marini mellett döntött. A VR46-tól elcsábított Marini így annak a Joan Mirnek a csapattársa lett, akinek a tavalyi volt az első szezonja az alakulatnál. A 2020-as MotoGP-bajnoknak nem sikerült túl jól ez az idény, az állandó pilóták közül csak a nála jóval több futamról hiányzó Pol Espargarót sikerült megelőznie a tabellán. Viszont talán nem olyan nagy elvetemültség azt állítani, hogy ez az eredmény inkább a nehezen vezethető motornak, mint magának Mirnek volt betudható.

Márquez távozásának egyik oka szintén pont a RC213V volt, amelynek teljesítménye egyben a Honda általános visszaesését is eredményezte. A korábbi sikercsapat az elmúlt években szezonról szezonra egyre gyengébben szerepelt, tavaly már csak az LCR-nél és a GasGasnál sikerült több pontot gyűjteniük. Egyébként az aszakaiak a gyártók összevetésében még ennél is rosszabbul, az utolsó helyen végeztek. Ez többek között annak volt köszönhető, hogy a pilótáik sok futamról hiányoztak a számtalan bukásuk során elszenvedett sérüléseik miatt.

Belefér a Hondának egy újabb katasztrofális év? – a gyári istálló csapatfőnöke válaszolt

A csapat mélyrepülése végül a tavalyi szezon végén meghozta az „eredményét”, hiszen a Yamahával együtt elég nagy kedvezményekhez jutottak a koncessziós jogok terén. Idén pedig ezek segítségével próbálhatnak majd felzárkózni az európai gyártókra.

Így használnák ki a Honda az engedményeket, amihez új pilótát akarnak szerződtetni

A valenciai teszten úgy tűnt, hogy már el is kezdték a visszakapaszkodást, forradalmi újításokkal álltak elő, és még Mir is pozitívan nyilatkozott a motorról. A sepangi shakedownon viszont kiderült, hogy talán mégsem lesz annyira gyors a fejlődésük. Ezen a gyakorláson pont a kedvezmények miatt vehettek részt a csapat állandó pilótái, akik mindketten azon a véleményen voltak, hogy még nem tartanak ott, ahol szeretnének.

Marini a Hondáról: amikor átszeled a célvonalat, rosszabb időt látsz, mint amire számítottál

A szintén Sepangban megrendezett első kollektív MotoGP-teszten aztán megint valamivel jobb arcát mutatta a Honda, hiszen Mir tizedikként zárta a harmadik, leggyorsabb napot (bár Marini tizenkilencedik helye már kevésbé volt reménykeltő). Ami talán még ennél is fontosabb, hogy a sprintszimulációk tekintetében a csapat mindkét versenyzője a legjobb tízben végzett.

A tavalyi idény második felében sokáig úgy tűnt, hogy Alberto Puig csapatfőnök kényszerűségből távozhat az alakulattól, de végül az ő elküldésére nem került sor. Viszont az idei szezont így is két korábban fontos szerepet betöltő szakember nélkül kezdi majd meg az istálló, hiszen Puigdzsal ellentétben Kokubu Sinicsi nem úszta meg a kirúgást, Javier Ortiz pedig követte Márquezt a Gresinihez.

A kisöccsének tekinti Marc Márquezt az egyetlen ember, aki vele tarthatott a Hondától a Ducatihoz

A Honda gyári csapatának 1995 óta a Repsol a névadó szponzora. A két szervezet együttműködése számtalan sikerekben gazdag szezont eredményezett, de ennek ellenére úgy tűnik, hogy ma már nem felhőtlen közöttük a kapcsolat. A két fél a motor festése és a támogatás összegének csökkentése miatt is egymásnak feszült az elmúlt időszakban.

A sepangi teszten kiderült, hogy valóban csökken a Repsol szerepe a Honda MotoGP-csapatánál?

Egy szakíró szerint Marc Márquez direkt tévesztett meg mindenkit a teszten nyújtott teljesítményével

0

Simon Crafar szerint Marc Márquez szándékosan futott a képességeihez mérten rosszabb köridőket a sepangi teszten, hogy ezzel megtévessze az ellenfeleit.

Nem volt problémamentes az előző héten lezajlott sepangi MotoGP-teszt Marc Márquez számára. A spanyol pilóta a gyakorlás első napján technikai problémákkal küzdött, a másodikon pedig az időveszteség miatt az átlagosnál jóval több kör megtételére kényszerült.

Végül a harmadik nap sikerült számára a legjobban: 1:57.270-es idővel a hatodik helyen zárt, 588 ezreddel lemaradva a nem hivatalos körrekordot felállító Francesco Bagnaiától. Vannak azonban olyanok, akik úgy hiszik, hogy Márquez közelebb is tudott volna kerülni az élmezőnyhöz, ha igazán akar. Ezt gondolja többek között a jelenleg szakíróként dolgozó és a verseny utáni interjúkat készítő Simon Crafar is. Az új-zélandi expilóta, aki futamot nyert az 500 köbcentiméteres kategóriában, a helyszínről nézte végig a malajziai gyakorlást.

Marc Márqueznek nincs szüksége a testvére segítségére, anélkül is „túl közel” került hozzá a teszten

„Van valami, amit észrevettem a teszten: az élmezőnyt alkotó pilóták általában lágy hátsó gumival gurultak ki a pályára – idézi Crafart a Crash.net. – Úgy voltak vele, hogy »bumm, nyomjuk, fussunk egy jó időt«. Viszont ezután, mivel nagyon sok életet vettek ki a gumikból, már nem 57-es, hanem inkább csak 58-as időket futottak, majd pedig már csak 59-eseket.”

„Márquez velük ellentétben nem a minél jobb időkre ment rá, ő konzisztensen 58-as köröket futott. Szóval nekem az volt a benyomásom, hogy ő így tesztelt. Amikor kint voltam a pályánál, úgy láttam, hogy csak a féktávokon volt annyira agresszív, amilyennek őt ismerjük. Ott viszont nagyon jól nézett ki, azt mondom, hogy idén ő lesz a legkeményebben fékező Ducati-pilóta. Ez eddig Bagnaia volt, de Jorge Martín és Enea Bastianini sem voltak nagyon lemaradva tőle ezen a téren.”

Bagnaia helyett Martínra hasonlítana Marc Márquez, aki az ágyában is „gyorskörön volt”

„A pálya többi részén pedig egyenletesen és konzisztensen motorozott. Az utolsó kanyart mindig kissé szélesen vette, ami nem egy megszokott dolog egy nyolcszoros világbajnoktól. Ez szerintem arra utal, hogy direkt akarta megtéveszteni a többieket. Szándékosan időt vesztett abban a kanyarban, hogy lassabbnak mutassa magát. Ez volt az érzésem, miközben figyeltem. Szerintem ő úgy van vele, hogy amikor eljön az idő, akkor majd tud ennél jobbakat menni. De ettől még nem gondolom azt, hogy meg fogja nyerni az első versenyt. Viszont szerintem még nem láttuk, hogy igazából mire képes.”

Crafar arról is beszámolt, szerinte hogyan zajlott a munka a Gresininél Sepangban. „Márqueznek nem állt rendelkezésére sok tesztelhető alkatrész, hiszen jelenleg egy szatellitcsapatnál versenyez, de azért már így is elkezdte kiismerni a GP23-at. Felderítette, hogy mire képes a motor, hiszen végül is erre való egy teszt. Szerintem már azt is kapiskálja, hogy milyen [beállítások] tetszenek neki. Sokat dolgozott azon, hogy megbarátkozzon a motorral. Sok mindent próbálgattak Frankie Carchedivel, a versenymérnökével, az üléspozícióktól a geometriai beállításokig.”

Marc Márquez elárulta, mi az, ami másképp működik új csapatánál a Hondához képest

Sokatmondó: Quartararo már a teszten többet beszélt új csapattársával, mint az előzővel összesen

0

Fabio Quartararo azzal érzékeltette, hogy mennyire más a kapcsolata Álex Rinsszel, mint Franco Morbidellivel volt, hogy kijelentette, előbbivel már most többet beszélt, mint utóbbival. A Yamaha világbajnoka új csapattársát is le akarja győzni, de nem mindegy, hogy ez milyen körülmények között történik meg.

Bár Fabio Quartararo nem váltott csapatot, azért valamilyen szinten az ő szakmai életében is lesz változás. A garázs másik oldalán ugyanis már nem Franco Morbidelli, hanem Álex Rins lesz, így vele kell együtt dolgoznia annak érdekében, hogy a hangvillások előrelépjenek. Úgy tűnik, hogy a spanyol pilóta személyisége sokkal közelebb áll hozzá, mint az olaszé.

Quartararo és Morbidelli először 2019-ben lettek csapattársak a Petronas Yamahánál, ahol két évet töltöttek együtt. A francia versenyző aztán 2021-re felkerült a gyári alakulathoz, de év közben a háromszoros MotoGP-futamgyőztes is követte őt, miután Maverick Viñales távozott az istállótól. Azóta egészen a tavalyi esztendő végéig ismét ugyanazt a csapatot erősítették, de kívülről is látszott, hogy nagyon más a személyiségük, éppen ezért nem igazán kerültek közel egymáshoz. Rins karaktere viszont sokkal jobban passzol Quartararo extrovertáltságához, és ezt a 24 éves versenyző is elmondta.

„Álexszel nagyon jól éreztem magam – nyilatkozta az Autosportnak. – Lényegében többször beszéltem és érintkeztem vele egy teszt során, mint Morbidellivel négy év alatt. Így, ahogy van, ezt gondolom, és ez a valóság. Jó érzés, hogy átmehetek a garázs másik oldalára, és természetes módon beszélgethetünk. Korábban, amikor Franco volt ott, nem merészkedtem oda.”

A Yamaha Quartararo MotoGP-debütálása óta szenved motorjának egy területén

Persze a jó viszony nem jelenti azt, hogy nincs rivalizálás. Quartararo királykategóriás bemutatkozása óta mindössze a 2020-as idényben kapott ki házon belül Morbidellitől, azóta viszont rendre ő kerekedett felül. Ugyanakkor nagyon más úgy legyőzni a csapattársat, hogy az ember a vb-címért harcol, illetve úgy, hogy még a győztes pilótának sincs sok esélye a jó eredményre. Quartararo kiemelte, hogy ez is fontos szempont.

„Álexszel rivalizálunk, ő le akar győzni engem, én pedig őt – magyarázta a 11-szeres királykategóriás futamgyőztes motoros. – Viszont inkább úgy győzném le, hogy első leszek, ő pedig második, semmint hogy a tizedik, illetve tizenegyedik helyen végezzünk. A vezetési stílusunk ugyan nem egyezik meg, de de a problémáink ugyanazok.”

Ami a múlt heti sepangi tesztet illeti, egyik összesítésben egyik Yamaha sem került be az első tízbe. Quartararo tizenegyedikként zárt, 843 ezredes hátrányban az élen végző Francesco Bagnaiától, Rins pedig még csapattársától is további 354 elmaradt, és csak tizenhatodik lett. Persze ilyenkor mindig fontos kiemelni, hogy a köridőkből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni.

Még Martín sem tudta megfogni a történelmi időt futó Bagnaiát a sepangi MotoGP-teszt zárónapján

A szurkolók dolgát megkönnyítő Miller csak a drámai esésére gondolt az elmúlt időszakban

0

Jack Miller elárulta, bár motorjának színösszeállítása nem sokat változott, ő azért némileg módosított saját versenyruházatán. Az ausztrál pilóta kitért a tavalyi szezonzárón elszenvedett bukására, valamint az év végén szerzett sérülésére is.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, hétfőn délelőtt a gyári KTM-mel folytatódott a bemutatók sora. Ahogyan arra számítani lehetett, az RC16-os színvilágát illetően nem sok minden változott. Jack Miller, az osztrák alakulat egyik pilótájáról azonban ez nem mondható el, hiszen némileg módosított a versenyzői ruházatán.

Vajon sikerül utolérniük a Ducatit? – leleplezte idei külsejét a gyári KTM

„Mint láthatták, a motor ugyanúgy néz ki, mint tavaly, minden nagyszerű benyomást kelt – nyilatkozta. – A cipőm más, és a sisakom kialakítása is változott egy kicsit. Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogyan ez az egész kinéz.” Miller azt is elmondta, hogy a jobb cipője a nemzeti színeinek megfelelően kék, míg a balján látható piros és narancssárga színek a KTM-et hivatottak reprezentálni. Mindez egyébként később a szurkolók (és az újságírók) dolgát is megkönnyíti.

„Csak egy kis változatosságot akartam, hogy legalább az év kivehető legyen a képekből – utalt arra, hogy meg lehessen különböztetni a korábbi szezonoktól a mostanit. – Pályafutásom során gyakran volt ugyanaz a motorom az évek alatt, a Marc VDS, A Pramac és a [gyári] Ducati színeiben. Végrehajtottunk egy kis változtatást, hogy kicsit könnyebb legyen felismerni az évet.”

Miller a tizedik idényét fogja megkezdeni a MotoGP-ben. Debütálása óta sok minden változott technikai fronton, hiszen megjelent az aerodinamika, és a különböző elektronikai segédeszközök is teret nyertek. Sokak szerint ez nem a jó irány, ugyanakkor a 29 éves versenyző továbbra is rendkívüli módon szereti és élvezi, amit csinál.

„A MotoGP-motort vezetni a legjobb munka a világon, függetlenül az aerodinamikától és a magasságállító eszközöktől – vélekedett. – Az a kiváltság, hogy közel tíz éve a világ huszonkét legtehetségesebb motorosa között lehetek, nagyszerű utazás számomra. Minden alkalommal, amikor felpattanok erre a gépre, kihajtok a bokszutcából és kikapcsolom a sebességkorlátozót… Ez a legnagyszerűbb érzés, a világon semmi máshoz nem hasonlítható. Mindig öröm felülni egy ilyen szörnyetegre, függetlenül a formájától, és attól, hogy szépnek találjuk-e, vagy sem, ez jó móka.”

Miller egy győzelemmel az első olyan versenyző lenne a MotoGP-korszakban, aki három különböző gyártóval nyer, amennyiben ezt Álex Rins előtt éri el. Erre a legutóbbi futamon is megvolt az esélye, ám a szezonzárón az élen haladva bukott. „Valenciában készen álltam volna arra, hogy nyerjek, de sajnos mindannyian tudjuk, hogyan alakult – fogalmazott. – Az elmúlt két és fél hónapban csak erre gondoltam.”

Miller nemrég azt is felfedte, hogy a tavalyi év végén kéztörést szenvedett egy motokrosszbaleset következtében. Már akkor is hangsúlyozta, hogy ez nincs komoly hatással a felkészülésére, és leszögezte, hogy a sepangi teszten nem hátráltatta. A négyszeres MotoGP-futamgyőztes felidézte, hogy hogyan szedte össze ezt a sérülést.

Eltörte a kezét, de tíz perc múlva már újra motoron ült Miller

„Elég hamar eltörött a sajkacsontom, miután hazamentem – mondta. – Esett az eső, így nem akartam a versenymotorral edzeni, ehelyett motokrosszoztam. Volt egy kisebb esésem, és eltört a sajkacsontom, de ezt akkor még nem tudtam. Felállítottam a motoromat, még körülbelül húsz percen át motoroztam, majd otthon lemostam. Ezután vigyáztam Pipre [a tavaly született lánya – a szerk.] és az unokaöcsémre, és akkor elég csúnyán bedagadt.”